Auteur Topic: Programmeren Condor 16 VHF  (gelezen 1409 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Wolfhound

• Top Lid
Re: Programmeren Condor 16 VHF
« Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2025, 06:35:08 »
Bij Henk  heel veel portofoons, en mobilofoons gekocht vroeger.
Was altijd bereid om je te helpen.
En als het op zijn route lag, dan bracht hij het nog langs ook.
Hele vriendelijke man.
Was erg schrikken toen ik vernam, dat hij op zo'n jonge leeftijd overleden was.
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2025, 07:03:42 »
Die link die ik gaf staat de originele software...

Tom. Die site is al tig jaren niet geupdate. De meeste links doen het niet. Zeer jammer. Want idd wat je leest, zou het daar moeten staan. Maar helaas. Grappig dat je hier mee komt, dit is de eerste zoek uitslag bij google. En er zijn meerdere. De vfoza97 software staat erop. Maar dat is juist die verkrachte versie met frequentie uitlezing. Precies wat 7243 zegt.

Wat je zegt klopt, excuus. Ik had deze in mijn bookmarks staan omdat ik lange tijd aan het knutselen ben geweest aan een Standaard (ook een mooi ding trouwens!). Ik dacht dacht dat ik een kopie van die site had gemaakt maar dat valt tegen, ik heb de bestanden ook niet.

Offline Wolfhound

• Top Lid
« Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2025, 07:25:12 »
Te koop eprom;s 2708 -2716- 2732 zijn bijna op !! 2764,27128
€ 2,50
https://link.marktplaats.nl/m2291192267

Weet niet of jullie hier wat mee kunnen/ aan hebben?
Toevallig van de week een eprom voor een 3000 gekocht..
Hij verkoopt ook geprogrammeerde eproms.

[mod]Te lange link aangepast. Alles vanaf het vraagteken is overbodig en kun je weglaten[/mod]
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Online 7243

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 5 augustus 2025, 10:07:58 »
Ik heb nog een eprom brander en UV wisser liggen, ook een oude toshiba laptop op DOS 6.22.

https://imgur.com/a/R1KDZGJ

De vraag is alleen of ik hier nog de software van kan vinden, dat kan wel eens een grotere uitdaging worden.

Wellicht heeft er iemand ervaring met de programmertjes op ali?

Overigens kwam ik in de software help file de gebruikte frequenties tegen voor de stippen, dit was ik tot op heden nog nergens tegen gekomen.
Er staat wel op verschillende plaatsen vermeld welke geschikt zijn voor direct gebruik met de amateurband, na een aanpassing geschikt zijn, en niet geschikt zijn, daaruit concludeer ik de volgende indeling;

Band 1 blauwe stip 146-148 MHz
Band 2 rode stip 154-169 Mhz
Band 3 gele stip 163-178 MHz
Band 7 Rood label 450-470 MHz

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #19 Gepost op: 5 augustus 2025, 12:05:52 »
Wellicht heeft er iemand ervaring met de programmertjes op ali?

Wel met EEPROMs op Ali. Inderdaad de EE variant.

Fake.

Opletten dus.

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2025, 16:12:57 »
Misschien is het niet helemaal wat jullie bedoelen en zoeken, maar via de index op https://www.pa3eki.nl/condor16/ zijn de bestandjes CONDOR64.EXE en CONDOR64.ZIP nog wel te downloaden.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10

Online 7243

• Gevorderd Lid
« Reactie #21 Gepost op: 5 augustus 2025, 16:27:35 »
Klopt, dit is de software als je hem wil gebruiken voor de 2m amateur band. Bied veel extra's maar ik prefereer de originele software. Ik heb ooit een exemplaar gehad die breedbandig was, hierdoor kon je ook buiten deze band, maar hier nam de gevoeligheid natuurlijk snel af.

Ik ben er inmiddels achter dat ik de db25 kabel mis dus deze ga ik even bestellen. Ik zal vanavond eens een proef file maken, ik meen me te herinneren dat je dit niet zomaar erin kon schieten maar eerst moest omzetten van hex naar bin of andersom

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #22 Gepost op: 5 augustus 2025, 16:30:16 »
Ga anders eens op zoek naar Michael Krul, die heeft ook die Condors heel lang geprogrammeerd.

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #23 Gepost op: 5 augustus 2025, 17:16:32 »
Klopt, dit is de software als je hem wil gebruiken voor de 2m amateur band. Bied veel extra's maar ik prefereer de originele software.

Aha, ik zie het inderdaad. Mijn Condor is nog geprogrammeerd met allemaal losse kanalen die hij kon scannen. Dat zou ik nu ook weer willen.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #24 Gepost op: 5 augustus 2025, 18:23:54 »
Klopt, dit is de software als je hem wil gebruiken voor de 2m amateur band. Bied veel extra's maar ik prefereer de originele software.

Aha, ik zie het inderdaad. Mijn Condor is nog geprogrammeerd met allemaal losse kanalen die hij kon scannen. Dat zou ik nu ook weer willen.

Ik deed dat destijds voor brandweer en ambulance. Ik had de betreffende software niet en heb destijds alles hexadecimaal zitten uitpluizen, inclusief scannen, tooncodes, etc. Helaas heb ik daar helemaal niets meer van :(

Offline trbo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 5 augustus 2025, 18:26:56 »
Ik ben nog wel eens bij hem langsgeweest, heul lang geleden. Hij woonde toen aan de Verbindingsweg in Nieuwerkerk. Passende straatnaam.

Ja dat klopt. Nummertje 14. Reed er laatst langs.  Dat herken je niet meer terug. Alles wat henk had aangebouwd aan stallen en hokken zijn verdwenen. Links langs het huis is direct een grond depot van een grote firma. Voor het huis staan alleen maar poolse arbeids migranten auto’s. Heel jammer. Ik heb zun vrouw en dochter op facebook. Mooie tijd en goede man met een vlotte babbel.

Maar goed. Ik ben nog steeds niet geholpen. Wie o wie kan me helpen of weet iemand. En ja ik betaal er gewoon voor.

Offline trbo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 5 augustus 2025, 18:39:27 »
Ga anders eens op zoek naar Michael Krul, die heeft ook die Condors heel lang geprogrammeerd.

Oja. Deze man ken ik ook. Na de tijd van henk ook nog materiaal gekocht bij hem. Ik weet niet als hij dit nog wilt doen. Je moet er maar ook zin voor hebben. Ik zal hem eens vragen.

Bedankt voor de tip.

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #27 Gepost op: 5 augustus 2025, 19:18:56 »
Ik deed dat destijds voor brandweer en ambulance. Ik had de betreffende software niet en heb destijds alles hexadecimaal zitten uitpluizen, inclusief scannen, tooncodes, etc. Helaas heb ik daar helemaal niets meer van :(

Sterker nog: jij hebt mijn Condor toen ook geprogrammeerd. Ik ben jou en Edwin nog steeds erg dankbaar ;D
Met het verdwijnen van de analoge verbindingen is de Condor achterop een plankje in de kast beland. Het zou leuk zijn als ik er nog eens leven in kan krijgen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #28 Gepost op: 5 augustus 2025, 19:20:55 »
Mooie tijden waren dat toen.
Ik had er zelfs 4, 2 VHF en 2 UHF.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #29 Gepost op: 5 augustus 2025, 19:35:57 »
De UHF moet kunnen werken met de huidige analoge brandweerkanalen. Voor dat nostalgisch gevoel.