Auteur Topic: 27mc frequenties ontvangen.  (gelezen 3227 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 27mc frequenties ontvangen.
« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2025, 06:10:14 »
Worden de zogenaamde Alfa kanalen nog weleens gebruikt?
Dat ken ik nog wel van vroeger.

En ik kom nog 3 kanalen tegen van Deltavissers.

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2025, 15:12:06 »
Echt uniek is dit niet, de bekende stabo uit de begintijden had een regelbare selcall, ze doen nu net alsof er 5 echte kanalen zijn toegevoegd, toen ik het eerst las dacht ik dat de zogenaamde Alpha kanalen waren toegevoegd, dit is gewoon nep.
De "normale " bakkies hebben geen toonsquelch dus de squelch gaat gewoon open bij een signaal en kan gewoon door iedereen gehoord worden.
De gebruiker van het systeem hoort jou alleen niet omdat zijn squelch niet open gaat omdat de tooncode ontbreekt.
Er is niets prive's aan en gebruikers met en zonder de functie gaan over elkaar heen zitten en je hoort ook een breaker niet meer.
Hier ga je jezelf niet populair mee maken.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 2 X SDS200E.
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Noway

• Gevorderd Lid
27mc frequenties ontvangen.
« Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2025, 22:56:26 »
Er worden CB Repeaters geplaatst en hier kan je ze op de kaart zien https://www.ncbr.nl/ (uitleg), kaart https://www.ncbr.nl/sites/ Schijnt dat je ook online kunt luisteren: https://www.ncbr.nl/luister-online/ Even geluisterd maar nog niets gehoord.

Offline michel66

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2025, 19:37:19 »
We zijn ondertussen weer een tijdje verder , en ik heb een Sirio turbo 3000 bij geplaatst in me mast.
Hij ontvangt iets beter (met mijn uniden ubc360clt) dan mijn uniden ubc9000xlt met diamond bc 100-s
Er is niet zoveel te luisteren op de 27mc , overdag een bedrijf hier in de buurt met vrachtwagen grond en puin
en s'avonds vaak een paar amateurs uit de regio  
Maar nu word mijn 360clt tenminste nog een beetje benut ipv dat tie in de kast ligt ;)

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2025, 19:56:56 »
Hi Michel, toch leuk om in de gaten te houden Er is hier de hele tijd iemand die een ander oproept, maar tot op heden hebben ze nog geen contact gemaakt: misschien moeten ze elkaar even bellen . Op de 1 of andere manier blijf ik het toch volgen.

Online Remon

• Top Lid
« Reactie #20 Gepost op: 4 september 2025, 20:31:14 »
Vanaf begin jaren 90 was er iemand in de buurt de steevast en iedere zaterdagavond klokslag 20:30 uur de microfoon indrukte op het lokale kanaal, ongehinderd door mensen die op dat moment een gesprek aan het voeren waren. Doorgangen van minimaal een uur bestaande uit cabaretvoorstellingen die hij vanaf cassette speelde. Bij de liedjes zong hij mee.

Dit heeft hij ruim 30 jaar gedaan tot het ineens stil werd op een nog stillere band op de zaterdagavond.

Kennelijk is hij verhuisd. Dus mochten mensen in de buurt van Enkhuizen iets horen van bovenstaande strekking, dan ken je het verhaal en de geschiedenis ervan..

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #21 Gepost op: 4 september 2025, 20:39:57 »
Haha Remon, dat is toch geweldig Bij mijn vader in het dorp was een man die decennia lang steevast om 18 uur precies met de tractor naar het café ging. Het was 1 rechtse streep van pak hem beet zo’n 150 meter. Iedereen in het dorp wist precies hoe laat het was: voor ouders was het ook makkelijk: als je de tractor hoort gaan we eten. En om 11 uur ging hij weer terug. Prachtig toch

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #22 Gepost op: 5 september 2025, 12:44:08 »
Haha Remon, dat is toch geweldig Bij mijn vader in het dorp was een man die decennia lang steevast om 18 uur precies met de tractor naar het café ging. Het was 1 rechtse streep van pak hem beet zo’n 150 meter. Iedereen in het dorp wist precies hoe laat het was: voor ouders was het ook makkelijk: als je de tractor hoort gaan we eten. En om 11 uur ging hij weer terug. Prachtig toch

Leuk verhaal, maar wat heeft dat met 27MC te maken?
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #23 Gepost op: 5 september 2025, 13:02:31 »
Je hebt helemaal gelijk, eigenlijk helemaal niks, dus een moderator mag het weghalen. Sorry voor de overlast.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #24 Gepost op: 5 september 2025, 14:13:11 »
Je hebt helemaal gelijk, eigenlijk helemaal niks, dus een moderator mag het weghalen. Sorry voor de overlast.

Het was slechts een opmerking hoor, geen reden om je verhaal te verwijderen of zoiets.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600