Auteur Topic: Zelfde type antenne vraag, maar welke?  (gelezen 3387 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick1964

• Geregistreerd luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
Re: Zelfde type antenne vraag, maar welke?
« Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2025, 17:03:01 »
Eerste resultaat op Google, van dit forum notabene:

"Ik heb zojuist die Sky scan mag 1300 binnen , en inderdaad wat een gigantische FLOP!"

Die vind je over de moonraker ook, als je verwacht: ik zet um neer en ik ontvang Noord Korea, dan kom je bedrogen uit, hoe goed de antenne ook is, op de verkeerde plek doet ie niks.
Op een plaatje ijzer doet ie het al veel beter, ik heb 2 moonraker skyscan desktop, een soort mini discone en die liggen beiden voor oud vuil op het balkon.

Voor de goedkoopste gaan!

Goedkoop is eigenlijk altijd duurkoop..... Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Slecht advies in mijn ogen  ::)

In mijn ogen is het geen slecht advies, TS vraagt een keuze tussen beide antennes, niet om een andere of betere antenne want die zijn er inderdaad VEEL meer.
Kwestie van lezen.
De skyscan zou ik eerst demonteren, de goedkope rg58 er af halen en vervangen voor aircell of iets dergelijks, dan het gaatje waar de coax doorheen gaat afdichten met kit, en alle radialen even insmeren met zuurvrije vaseline tegen oxidatie.

En welke antenne hij ook kiest, er zal hoe dan ook ergens een gaatje moeten komen voor de kabel om die naar binnen te krijgen.
Dan nog zal de opstelling en de omgeving belangrijk zijn, want anders doet nogmaals de beste antenne niks.
Scanners: 2X AOR AR-DV1,Uniden UBC-125XLT, 2 X SDS100E, Alinco DJ-X100E
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
Porto's. Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline kuls

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2025, 20:09:12 »
jos ,  je komt uit budel , Is het geen idee om eens bij van Cranenbroek te informeren of ze daar geen onderstel van een zweefparasol  hebben . Hier 4 zware tegels op. dan kun je daar misschien een buis in plaatsen  van een meter of drie en dan daar de antenne aan bevestigen

Offline Jos Budel

• Gevorderd Lid
  • 'Non, Je Ne Regrette Rien'
« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2025, 20:18:18 »
Hoi Kuls. dank voor je tip! Sterker nog..ik heb hem hier van een oude zweefparasol, en daar gaan we wat mee doen! Bedankt voor het meedenken.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2025, 20:22:21 »
Nav je email over 2 meter BNC verlengkabel:
Is het wel mogelijk om een dusdanig groot gat te boren dat de BNC connector er doorheen kan?
Huurhuis, mag dat?
Persoonlijk vind ik een verlengkabel geen sjieke oplossing.
Zou ik liever een antenne nemen met N connector, en dan een coax erbij uit 1 stuk.
Liefst ook kleiner gat boren, en de 2e BNC eraan krimpen/solderen.

Offline lopaz123

• Gevorderd Lid
« Reactie #19 Gepost op: 5 februari 2025, 08:32:06 »
Ik (en anderen) hebben zeer goede ervaring met de Scanstick.
We verkopen hem nu 2 jaar, privé gebruik ik hem ook. Op vakantie, bij dagje vliegveld, havens etc.
(rijdend op de auto heb ik er geen ervaring mee, mijn bus is al vrij hoog, en dan is de kans dat ik onderweg iets raak te groot, en ik focus me dan liever op de weg ipv de scanner).
Afgelopen week nog een zeer goede recensie gehad hierover van Paul van het forum toen ik e.e.a. ging bezorgen bij hem.

Het voordeel van de Scanstick is dat je hem buiten kunt zetten, of thuis net iets hoger. Ook is hij langer dan een standaard antenne.
Het blijft gewoon een "spriet" antenne zonder gain.
Maar het maakt wel een behoorlijk verschil t.o.v. de standaard meegeleverde scannerantenne.

Zal de Magnum SCANSTICK 2000 beter presteren voor het raam dan de diamond RH-771?
Graag jullie mening hierover.
UBCD3600XLT
UBC125XLT

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #20 Gepost op: 5 februari 2025, 08:34:10 »
Heel misschien als je die Scanstick op een metalen plaat kan plaatsen zodat die wat tegen capaciteit heeft.
Ik zou er anders geen wonderen van verwachten.

Offline lopaz123

• Gevorderd Lid
« Reactie #21 Gepost op: 5 februari 2025, 08:44:43 »
Bedankt voor je feedback.
UBCD3600XLT
UBC125XLT