Auteur Topic: Zello kanalen (actieve)  (gelezen 44361 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Bertk

• zendamateur
  • Gevorderd Lid
Re: Zello kanalen (actieve)
« Reactie #150 Gepost op: 3 januari 2026, 12:21:14 »
Ben het bovenstaande reacties ook wel eens.

Waarom niet net als bij frequentiedatabase gewoon de kanalen per regio openbaar maken.
Dan heb je dat gezeur ook niet van wie wat deelt en van wie het is.

Dat kanaal is van niemand behalve van diegene die het heeft aangemaakt.

Zellosheet kom ik niet meer, bij de eerste aanvraag had iets verkeerd gedaan en de reactie was niet echt vriendelijk.

Offline Noordzee

• Gevorderd Lid
« Reactie #151 Gepost op: 3 januari 2026, 12:26:29 »
De meeste belangrijke (maritieme) kanalen staan al in dit topic. En al veel eerder dan Zellosheet bestaat. Maar inderdaad had ik er zelf voor gekozen om die twee van hun ontvangen nieuwe kanalen dan hier niet te delen. Dan volg je gewoon netjes hun voorwaarden. En het is zeker fijn dat zij veel moeite doen om informatie te verzamelen en na verzoek te delen.

Binnenkort ga ik daar weer andere kanalen opvragen. Ze hebben alleen niet meer dan 20 actieve maritieme kanalen in hun database staan. Die heb ik nu al, dus volgende keer vraag ik om een andere categorie.
Kristalscanner Roberts Air Airband / Antenne Diamond BC 100-S
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband
Kristalscanner Semicom 7000 VHF & UHF
Kristalscanner Realistic 20.9103 FM & Airband
Kristalscanner Regency HX 650 VHF & UHF

Offline Noway

• Top Lid
Zello kanalen (actieve)
« Reactie #152 Gepost op: 3 januari 2026, 12:36:47 »
Klopt, zeker.

Het vervelende is inderdaad dat je niet aan kunt geven wat jezelf al hebt. Je kunt wel de aanvraagnummers doorgeven en dan kijken ze naar wat ze je al hadden gestuurd. Het mooie is dat ik juist 3 kreeg die ik nog niet had. 1 heb ik niet gepost omdat het bij mijn weten een Engelse is.

Had daarvoor al vaker op het forum gekeken naar nieuwe kanalen, maar eigenlijk is het daar erg stil.

Vannacht een kanaal getest , aangemeld en was in de veronderstelling dat ik direct een terugkoppeling kreeg vanuit de database maar kreeg vanochtend een vriendelijk mailtje dat dit kanaal op Stil staat. Het gebeurt dus handmatig.

Elk forum heeft zijn regels en dat is prima. Heb ook netjes een terugkoppeling gekregen en voor Team ZelloSheet en mij is het opgelost.

Vind dat we/ze het niet spannend er moeten maken dan het is. Als er evenementen zijn zoals TT Assen wordt dat hier op het forum aangegeven en dat is geweldig Anders zou ik niet hebben geweten dat dit kanaal er was. Ben blij met de maritieme kanalen, hopelijk komen er meer. Mijn bedoeling is om zelf nog 1 op te zetten.

Trouwens een andere vraag: kan je ook aangeven hoeveel mensen er maximaal op mogen? Weet iemand waar ik dit soort dingen kan vinden?

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #153 Gepost op: 3 januari 2026, 12:51:46 »
Inmiddels gevonden: 1200 personen maximaal.

Offline Noordzee

• Gevorderd Lid
« Reactie #154 Gepost op: 3 januari 2026, 13:22:30 »
Ben blij met de maritieme kanalen, hopelijk komen er meer. Mijn bedoeling is om zelf nog 1 op te zetten.

Welke locatie heb jij? Er zijn nog genoeg locaties waarvan nog geen Zello-kanaal beschikbaar is. BV Hoek van Holland, Vlissingen, Terneuzen, Tiel, Den Helder etc.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #155 Gepost op: 3 januari 2026, 14:34:44 »
Hi Noordzee, dat ben ik nog aan het bekijken. Leek me een leuk idee om een vaarroute te nemen of inderdaad langs de kust.

Offline ajack

• Gevorderd Lid
« Reactie #156 Gepost op: 3 januari 2026, 15:18:43 »
Marifoon Gouda

Juliana sluis

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #157 Gepost op: 3 januari 2026, 15:33:21 »
Hi ajack, dank je. Leuk! Ik las onlangs dat veel bruggen en sluizen pas na de 1ste WO namen van het Koninklijk Huis kregen en daarvoor was het voornamelijk functioneel, grafisch of technisch. Tijdens de 2de WO werd de JulianaSluis “de nieuwe Sluis genoemd” omdat de bezetter het verbood. Dat laatste heb ik zojuist opgezocht vanwege de naam JulianaSluis https://nl.wikipedia.org/wiki/Julianasluis

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #158 Gepost op: 3 januari 2026, 15:40:32 »
Juliana sluis

Onder deze naam bestaat er op Zello geen kanaal.
Kijk dat soort dingen als niet correct gespelde kanalen kom je op ZelloSheet niet tegen.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #159 Gepost op: 3 januari 2026, 16:03:14 »
Hi Pieter61, de JulianaSluis staat in Gouda, VHF22.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #160 Gepost op: 3 januari 2026, 16:08:37 »
@Ajack, Mallegatslsuis en Waaiersluis hebben VHF18. Zijn ze alle drie op het Zellokanaal, weet je dat? Staat nl niks bij Kanaalinfo. Alle andere sluizen in Gouda (zo’n 11) hebben volgens mij geen vaste marifoonkanalen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #161 Gepost op: 3 januari 2026, 16:12:08 »
Alle andere sluizen in Gouda (zo’n 11) hebben volgens mij geen vaste marifoonkanalen.

Mallegatsluis op 20
Ir. De Kock van Leeuwensluis op 20
Reeuwijkse Verlaat op 20

Offline Noway

• Top Lid
Zello kanalen (actieve)
« Reactie #162 Gepost op: 3 januari 2026, 16:18:59 »

Offline Noordzee

• Gevorderd Lid
« Reactie #163 Gepost op: 3 januari 2026, 19:21:18 »
Marifoon Gouda

Ik heb dit kanaal er meteen ingezet en het is al gehoord vanmiddag. De Julianasluis (kanaal VHF 18)

Offline Noway

• Top Lid