Auteur Topic: Zello kanalen (actieve)  (gelezen 42361 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Noordzee

• Gevorderd Lid
Re: Zello kanalen (actieve)
« Reactie #135 Gepost op: 24 december 2025, 20:23:52 »
Jouw lijstje heb ik vergeleken met het lijstje wat door Semafoonwinkel.nl in mijn S200 is gezet.
Als ik het combineer kom ik uit op de onderstaande lijst, de kanalen met een * zijn vanmorgen door mij gehoord:

* eems/dollard marine
knrm
* knrm katwijk
knrm medemblik
kustwacht
marifoon botlek
marifoon botlek-eemhaven
* marifoon ijmuiden
* marifoon scheveningen
marifoon sneek (112 water)
* niezijl
* reddingskanaal
scheveningen VHF
sector maarssen
* vc brandaris terschelling
zendstation brandaris

Ik doe nog te kort mee met het Zello gebeuren dus ik weet niet of er dode kanalen tussen zitten maar ik blijf het een paar dagen actief monitoren.

Al jouw kanalen met * heb ik vanochtend ook gehoord.
Verder ook sector maarssen en Sector Westervoort. Daar kun je ook wel een * voor zetten.

Door zelf allerlei plaatsnamen in te tikken, heb ik nog een aantal (vooralsnog dode) kanalen gevonden: Hellevoetsluis en Terneuzen.

Ik heb deze kanalen hieronder nu ook enkele dagen op rij gemonitord.

knrm
kustwacht
marifoon Botlek
marifoon Botlek-Eemhaven
marifoon sneek (112 water)
marifoon ijselmeer

Deze blijven allemaal stil en lijken niet meer actief.

Maar goed : Er zijn daarnaast zo'n negen genoemde marifoonkanalen wel actief, dus er is volop te beluisteren.
Kristalscanner Roberts Air Airband / Antenne Diamond BC 100-S
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband
Kristalscanner Semicom 7000 VHF & UHF
Kristalscanner Realistic 20.9103 FM & Airband
Kristalscanner Regency HX 650 VHF & UHF

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #136 Gepost op: 25 december 2025, 09:48:41 »
Is er ook een Zello kanaal waar marifoon 23/83 in meeloopt? Ik hoor op VC Brandaris elke keer de aankondiging van de Kustwacht wel, maar de berichten niet.

Is een beetje nostalgie, want veel van de Text to Speech instellingen qua uitspraak heb ik zelf geconfigureerd. Zo wordt Securité in de Nederlandse module onder water uitgesproken als Zeeekuuriteej, omdat het anders totaal niet klinkt (want Frans woord, maar je wil ook geen Franse stem ervoor gebruiken, want dan hoor je twee verschillende stemmen in 1 bericht). Ben dus wel benieuwd naar alle berichten, want ook daar zitten een aantal aanpassingen qua uitspraak in. Denk aan IJmuiden in het Engels, dat is best wel een lastige (dat werd onder water Ayem-ayed-den).
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #137 Gepost op: 25 december 2025, 09:50:39 »
Is er ook een Zello kanaal waar marifoon 23/83 in meeloopt?

Ik dacht bij marifoon ijmuiden en marifoon scheveningen.

Offline Noway

• Top Lid
Zello kanalen (actieve)
« Reactie #138 Gepost op: 25 december 2025, 09:55:24 »
Scheveningen zeker, kijk hier maar naar de eigenaren https://www.borrelronderadio.nl/
Info hier https://www.borrelronderadio.nl/undefined/audiokanaal Zo weet ik dat het water in de IJsselmeer 2 weken geleden 9,2 graden was Gebruik vaak deze kanalen met vaste uitzendtijden om te kijken hoe ver ik kom met de antennes in de auto. Zegt soms ook iets over de condities.

Offline Noordzee

• Gevorderd Lid
« Reactie #139 Gepost op: 25 december 2025, 15:00:26 »
Volgens de beschrijving Scheveningen alleen 83, IJmuiden zowel 23 als 83. Scheveningen geeft vier frequenties door, IJmuiden maar liefst 25.
Kristalscanner Roberts Air Airband / Antenne Diamond BC 100-S
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband
Kristalscanner Semicom 7000 VHF & UHF
Kristalscanner Realistic 20.9103 FM & Airband
Kristalscanner Regency HX 650 VHF & UHF

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #140 Gepost op: 25 december 2025, 16:13:57 »
Hier staan de kanalen van Mediafuze op en de tijden van Brandaris https://www.mediafuze.nl/meer/live-scanners/live-scanner-maritiem

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #141 Gepost op: 25 december 2025, 18:47:12 »
Zal eens mee gaan luisteren met eentje die 23 of 83 doorgeeft. Beide hoeft niet, bericht wordt gelijktijdig op beide uitgezonden. De aankondiging op 16 wel om en om, ivm daar overlappend dekkingsgebied.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #142 Gepost op: Gisteren om 15:40:00 »
Op SW UK MIL AIR, dus met een spatie tussen MIL en AIR, zijn er nog 7 verbonden.

Dit kanaal zit achter een wachtwoord.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna