Auteur Topic: Nieuw model Uniden scanners UBCD160DN  (gelezen 152574 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuw model Uniden scanners UBCD160DN
« Reactie #525 Gepost op: 10 augustus 2025, 12:46:47 »
Bij problemen update firmware Ubcd160dn is dit ons advies, wat ook werkt:
Waarschijnlijk heeft U kpn als provider.

Die blokkeren ftp.

Via andere provider dit doen.

Bijvoorbeeld met gsm als hotspot en een laptop.

Online Noway

• Gevorderd Lid
Nieuw model Uniden scanners UBCD160DN
« Reactie #526 Gepost op: 24 augustus 2025, 22:51:00 »
De rubber duck van de 160dn voelt losjes aan. Komt waarschijnlijk van het vele gebruik (in jassen en rugzak) en vaak wisselen (spriet/stick). Ik zag ook wat kleine tandjes erin, dus een kat heeft er aan gesabbeld . Ik denk dat een zelfde kopen van Uniden niet handig is, zelf dacht ik aan de Diamond RHF-10, maar misschien raden jullie een ander aan. Ik heb al de kleine RH3. Daarnaast vroeg ik me af of er ook 1
specifiek is voor de marine band. https://www.diamond-ant.co.jp/english/amateur/antenna/ante_3hand/ante_hand1.html Hoor graag jullie advies.

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #527 Gepost op: 24 augustus 2025, 23:09:18 »
Nog een andere vraag: gebruiken jullie de bandscope functie ook? Zelf pas ik het regelmatig toe, meer op een idee te hebben van de activiteiten binnen een bepaalde breedte.

Offline peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #528 Gepost op: 25 augustus 2025, 07:19:05 »
Ik zal gaan voor de Diamond RH 770,prima antenne.

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #529 Gepost op: 25 augustus 2025, 08:43:26 »
Hi Peter, dank je voor je reactie en de tip. Ik neem het mee. Ik heb de spriet RH771 en ben er erg blij mee. Zet hem zelfs ook tussen beide voorstoelen in de auto. Ondanks alles (kooi van Faraday)  ontvang ik onderweg op de snelweg van alles en is het leuk luisteren als luisterbehang. Natuurlijk niet altijd even scherp, maar dat is logisch.

Offline BobHGL

• Gevorderd Lid
« Reactie #530 Gepost op: 25 augustus 2025, 11:38:26 »
Daarnaast vroeg ik me af of er ook 1 specifiek is voor de marine band.

Daar heb ik (o.a.) de RD150 voor.
https://www.optoelectronics.com/antenna-paks

Offline lopaz123

• Gevorderd Lid
« Reactie #531 Gepost op: 25 augustus 2025, 12:37:47 »
Hi Peter, dank je voor je reactie en de tip. Ik neem het mee. Ik heb de spriet RH771 en ben er erg blij mee. Zet hem zelfs ook tussen beide voorstoelen in de auto. Ondanks alles (kooi van Faraday)  ontvang ik onderweg op de snelweg van alles en is het leuk luisteren als luisterbehang. Natuurlijk niet altijd even scherp, maar dat is logisch.

Hallo, mag ik vragen wat je zoal onderweg allemaal ontvangt in je auto. Ik heb dit namelijk ook geprobeerd met ook de rh 771 antenne maar bij mij was het stil. Groetjes
UBCD3600XLT
UBC125XLT

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #532 Gepost op: 25 augustus 2025, 13:37:25 »
Dank je wel, Bob. Het lijkt erop dat ik die enkel in een pack kan kopen , maar hier ben ik erg blij mee. Op de een of andere manier ben ik gek op antennes

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #533 Gepost op: 25 augustus 2025, 13:47:31 »
@lopez123: Natuurlijk, je mag altijd vragen wat ik hoor. Ik hoor onderweg vaak de repeaters, scheepvaartberichten, bij bruggen etc wat marifoon verkeer, soms 27MC (met name grote kiepvrachtwagens) en erg veel luchtvaart. Ik heb de info-kanalen van de vliegvelden ingeladen, zodat ik het bereik kan bepalen. Daarnaast vang ik vaak wat Kenwood en PMR-op, maar dat zijn vaak vluchtige “contacten”. Ik heb een Midland RH771. Er is een groot verschil tussen Noord en Zuid Nederland qua radioverkeer. Het is beduidend drukker op de 27MC in het Zuiden. ‘s ochtends vroeg veel zend”bellers” die aangeven wat ze die dag gaan doen.

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #534 Gepost op: 25 augustus 2025, 15:04:48 »
Ik bedoelde natuurlijk Lopaz123, excuses.

@BobHGL ik ben in oktober in Engeland en een winkel vlakbij waar ik verblijf (40 min) verkoopt deze antenne. Ik ga hem dan ophalen. Scheelt ook weer invoerrechten, dank je voor de tip.

Offline lopaz123

• Gevorderd Lid
« Reactie #535 Gepost op: 25 augustus 2025, 17:25:18 »
@lopez123: Natuurlijk, je mag altijd vragen wat ik hoor. Ik hoor onderweg vaak de repeaters, scheepvaartberichten, bij bruggen etc wat marifoon verkeer, soms 27MC (met name grote kiepvrachtwagens) en erg veel luchtvaart. Ik heb de info-kanalen van de vliegvelden ingeladen, zodat ik het bereik kan bepalen. Daarnaast vang ik vaak wat Kenwood en PMR-op, maar dat zijn vaak vluchtige “contacten”. Ik heb een Midland RH771. Er is een groot verschil tussen Noord en Zuid Nederland qua radioverkeer. Het is beduidend drukker op de 27MC in het Zuiden. ‘s ochtends vroeg veel zend”bellers” die aangeven wat ze die dag gaan doen.

Zo dat is nogal wat, helaas voor mij dat ik maar zo weinig ontvang.
Bedankt voor je feedback.
UBCD3600XLT
UBC125XLT

Offline marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #536 Gepost op: Vandaag om 07:34:13 »
Ik ben in het bezit van een UBCD3600XLT en een UBC125XLT.

De UBCD3600XLT heb ik vooral omdat je er ook mee kan opnemen, en er kunnen uiteraard meer frequentielijsten in opgeslagen worden.
De UBC125XLT heb ik vooral voor onderweg (Of als ik een keertje langs de waterkant aan het vissen ben wil ik hem ook zeker mee nemen)

Nou zit ik al enige tijd te kijken naar de UBCD160DN en eigenlijk het enige verschil is dat er dPMR op ontvangen kan worden.
Dus ik vraag me vooral af, of het voor mij (ik luister veel naar onderling verkeer zoals dus portofoons) handiger is om de UBC125XLT te verkopen en de UBCD160DN aan te schaffen.
(ik weet dat CloseCall niet aanwezig meer is, maar die gebruik ik eigenlijk sowieso al niet)

Heeft het (als ik de UBCD160DN neem) nog zin om de UBCD3600XLT te houden? Want die loopt in technologie dus achter vanwege het niet hebben van dPMR.
Eigenaar van:
Scanner: 1X Uniden UBC125XLT
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 2X Uniden BCT15X
Scanner: 1X Undien UBC360CLT

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777

Online Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #537 Gepost op: Vandaag om 07:40:42 »
Hi Marcel,

Er zijn meer verschillen die de 3600 wel heeft: Trunking, P25 en frequentiebreedte. Zelf ben ik ook overgestapt van de 125 naar 160 en ben daar blij mee. Er wordt wel door velen aangegeven dat op Analoog de 125 beter is, ook met een buitenantenne. Zelf heb ik daarbuiten minder last van.

Offline marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #538 Gepost op: Vandaag om 07:42:12 »
Hi Marcel,

Er zijn meer verschillen die de 3600 wel heeft: Trunking, P25 en frequentiebreedte. Waar luister je graag naar?

Marifoon
Portofoon
Luchtverkeer
27MC

Eigenlijk een beetje het standaard riddeltje en wat er te ontvangen is.
Eigenaar van:
Scanner: 1X Uniden UBC125XLT
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 2X Uniden BCT15X
Scanner: 1X Undien UBC360CLT

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #539 Gepost op: Vandaag om 09:02:12 »
Hi Marcel,

Er zijn meer verschillen die de 3600 wel heeft: Trunking, P25 en frequentiebreedte. Zelf ben ik ook overgestapt van de 125 naar 160 en ben daar blij mee. Er wordt wel door velen aangegeven dat op Analoog de 125 beter is, ook met een buitenantenne. Zelf heb ik daarbuiten minder last van.

P25 Wordt niet gebruikt (alleen de US legerbasis in Brunssum heeft het gecodeerd).

De meegeleverde rubberduck laat het op VHF/Marifoon beetje afweten.
Op UHF doet hij het wel aardig.

De meesten doen een antenne "upgrade" naar bijv. de Diamond RH771 (40 cm) of Magnum (50 cm).
Dan werkt het perfect.
https://www.semafoonwinkel.nl/Uniden-BCD160DN-Scanner