Auteur Topic: 27 mc ontvangen op mijn scanner  (gelezen 8415 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Noway

• Beginnend Lid
  • **
27 mc ontvangen op mijn scanner
« Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2025, 07:46:48 »
Goedemorgen Reind ut Asn , ik heb even op de ledenlijst gekeken en er is nog 1 in Assen. https://www.dutchcbgroup.nl/ledenlijst/

Ik denk dat je veel succes zult hebben met ontvangen  tijdens de TT over 2 weken

Anders heb je misschien meer succes tijdens https://www.drenthe.nl/evenementen-activiteiten/3684723103/truckstar-festival-tt-circuit

Offline ph5c

• Gevorderd Lid
Re: 27 mc ontvangen op mijn scanner
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2025, 09:55:15 »
Hallo, tijdens wat zoeken kwam ik hier terecht. Ben ook lid van die DCG groep waar een dikke 500 leden bij zitten. De meeste net als ik mensen die vroeger ook met een bakie gewerkt hebben. Ik heb sinds een paar maand een KPO 5000 (oud model V4), omdat ik vorig jaar zomers buiten op mijn Quansheng porto de UV-K5(8) die gemodificeert is op 27 zat te scannen en daar regelmatig wat hoorde. Helaas nu ik een set heb (met gpa op het dak) hoor ik ze niet natuurlijk. De paar x dat ik gebabelt heb was met een mobiel station (jaja die zijn er dus ook nog) en een paar x op 27.555 met buitenland, en ja dat mag niet, maar er mag zoveel niet (hi). Kom uit Assen en daar is het dus behoorlijk stil op de gewone 40 kanalen. Hoor soms uit Groningerland wel wat, en heel zelden hier in de buurt. Maar heb toch wel begrepen dat in sommige regios het spul nog wel redelijk gebruikt word.
Grtn uut Asn DCG052, Reind

Vergeet niet de zonnevlammen die zijn erg actief en hf is soms dagen dood.

Offline Charles_

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 9 juni 2025, 13:48:47 »
Ik lees hier dat het nogal stil geworden is op de 27 mc band. De vraag die in mij opkomt is: waar zijn die jongens dan gebleven? Ook het CBforum lijkt verdwenen te zijn. Toch zie ik nog weleens auto's die een 27 mc spriet op het dak hebben staan. Wel vaak auto's met een Oost-Europees nummerbord.

Hier en daar zie ik toch ook de bekende GPA 27 (of een variant daarvan) op/bij een woning staan.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 9 juni 2025, 14:42:48 »
waar zijn die jongens dan gebleven?

Die jongens zijn geen jongens meer en de jongens van tegenwoordig weten niet beter dan dat overal internet is.

Helaas.

Offline DriverSander

• Gevorderd Lid
« Reactie #19 Gepost op: 9 juni 2025, 15:06:06 »
Bellen is nagenoeg gratis tegenwoordig. Ik gebruik de 27mc alleen nog om mij aan te melden bij stortplaatsen.
RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet. Luisterde veel mobiel in Noord Nederland.

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #20 Gepost op: 9 juni 2025, 16:14:06 »
Leiden is ook helemaal uitgestorven op 27 mc,deze oude jongen (61) zit er nog wel maar veel zijn ook uitgeweken naar Zello, ook wordt er wel eens gebruik gemaakt op de LPD band en dPMR. Maar druk ?? Nee dat niet.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 2 X SDS200E, Alinco DJ-X100E
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Noway

• Beginnend Lid
  • **
27 mc ontvangen op mijn scanner
« Reactie #21 Gepost op: 9 juni 2025, 16:41:34 »
Was vanmiddag in Groningen en daar was er 1  die praatte over de Zuidlaarder Markt. Van de week in Amersfoort en daar waren ook een paar aan het kletsen op de 27MC. In steden zal het ongetwijfeld drukker zijn.