Auteur Topic: Ahoy Rotterdam  (gelezen 12660 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Luister-SPY

• Gevorderd Lid
  • UBC3600XLT / MTP850
Re: Ahoy Rotterdam
« Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2025, 23:56:47 »
Ik had hem mee naar binnen hoor! Nou hele avond opgenomen en tussen de 450-470mhz laten lopen maar helemaal niks. Ook met de functie DnD (Closecall) aan.

Ze liepen ook met Motorola 100% Tetra,
Buiten wat taxi busjes nog wel opgepikt op PMR.

Offline SHUTTRR

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2025, 05:32:40 »
Ik had hem mee naar binnen hoor! Nou hele avond opgenomen en tussen de 450-470mhz laten lopen maar helemaal niks. Ook met de functie DnD (Closecall) aan.

Bedrijven, organisaties, evenementen of andere commerciële gebruikers op Tetra zit tussen de 420Mhz en de 430Mhz Tussen de 450Mhz en 470Mhz heb je geen tetra kunnen ontdekken.

Latorzz

Offline Luister-SPY

• Gevorderd Lid
  • UBC3600XLT / MTP850
« Reactie #17 Gepost op: 3 februari 2025, 20:09:44 »
Kan ik niet ontvangen met mijn Uniden 3600xlt ;)

Offline marc-rdam

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2025, 18:33:09 »
Ahoy en de RTM stage (die zwarte doos die tegen Ahoy is aangebouwd) maken idd gebruik van Tetra en Motorola porto's. Ik werk er regelmatig. Verkeersregelaars, stewards en security, programmaleiding/organisatie en EHBO zitten meestal op aparte kanelen. Je moet wel dicht bij Ahoy zijn om er iets van te ontvangen, in sommige delen binnen Ahoy is de dekking soms al slecht. De RDM (oude onderzeebootloods) is ook een evenementenlocatie van Ahoy maar daar ben ik al een tijd niet meer geweest.

Los van wat Ahoy zelf gebruikt zie je vaak dat als een artiest ofzo er is de crew zelf porto's meeneemt. Dat zijn bijna altijd (oudere) analoge porto's en niet zelden op de bekende evenementenfrequenties.