Meer 'betrouwbare bronnen' weten te vermelden dat brandweer Ter Apel de code 0502904 in de pagers heeft, waardoor ze sneller naar Drenthe kan uitrukken.
Ik zal dit nooit tegenspreken, maar ik vind het wel vreemd. Hoe werkt dit exact? Daar wil ik dan wel meer over weten. De TS Ter Apel staat gewoon als zijnde inzetbaar aan de kazerne, de buren van Drenthe misbruiken deze TS door ze rechtstreeks te alarmeren, stel nu dat de AC Groningen net een melding aan het opmaken is voor diezelfde TS, hij staat immers inzetbaar en GMS zal conform de KVT-tabellen de TS Ter Apel alarmeren. Of andersom, de TS Ter Apel rukt net uit als ze ook door Drenthe worden gealarmeerd, maar dan voor een andere melding...
Waarom zijn er dan nog alarcentrales? Als ze buiten hun grenzen gaan werken, dan kunnen we net zo goed 1 landelijke AC oprichten, dan is er (landelijk) veel meer inzicht in de beschikbare eenheden en kunnen er nog efficientere KVT's gemaakt worden.
Anders gezegd, de spin is de baas niet meer over zijn eigen web...
De agent op straat die rechtstreeks de CPA of de AC belt omdat hij vindt dat ze dan sneller ter plaatse zijn. Opdoeken die meldkamers, de agent op straat kan net zo goed rechtstreeks met de kazerne bellen

Ik hoop dat het duidelijk is waarom ik er helemaal niets van begrijp

Uiteraard kan het niet anders dat er onderling contact is (geweest) tussen de meldkamers onderling, maar het blijft een aparte gang van zaken...
Groeten, Peter.