Beste allemaal,
Al langer vraag ik mij af of het 3A netwerk vandaag de dag nog gebruikt wordt in Nederland door de hulpdiensten (als back-up)?
En in mijn geval, vooral Noord Holland (Noord).

Ik weet wel dat het 3A net (nog) wordt gebruikt voor de aansturing van de WAS palen (luchtalarm) in Nederland.
En dat Amsterdam-Amstelland het ook soms als back-up gebruikt.
___
Tevens vraag ik me ook af welke frequenties/kanalen bij welke veiligheidsregio behoren in het algemeen, voor de WAS palen en/of als back-up. (Indien het laatste ook nog gebruikt wordt)
De frequenties zelf zijn al wel bekend bij mij!
Van Noord-Holland (Noord) weet ik wel dat (o.a.) kanaal 596 (427.4500 met TX 417.4500) gebruikt wordt voor aansturing van de WAS palen.
Maar verder kan ik niks vinden qua indeling. m.u.v. de back-up indeling van Amsterdam-Amstelland.
Weet iemand hoe het precies zit vandaag de dag, en wat de eventuele indelingen zijn?? (voor zowel de WAS installaties als de eventuele back-up kanalen)
Ik zie/hoor het graag voorbijkomen.
Zelf had ik al gekeken op het forum of er andere topics waren met dit onderwerp maar ik kon niks vergelijkbaars vinden zoals deze vraag.
Ik heb het onder ''landelijk'' geplaatst omdat mijn interesse ook uit gaat naar de andere veiligheidsregio's
Mocht er toch wel een topic hierover zijn met een vergelijkbaar onderwerp of dat het beter past onder een ander board hoor ik het ook graag.