Auteur Topic: Ruis op uniden bearcat 760xlt  (gelezen 2471 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Marcvk

• Beginnend Lid
  • **
Ruis op uniden bearcat 760xlt
« Gepost op: 15 juli 2020, 10:13:48 »
Hallo

Ik heb op mijn scanner nu redelijk wat frequenties geprogeerd maar op alle frequenties zit een behoorlijke ruis. Weet iemand hoe dit weg gaat

Offline ACE

• Gevorderd Lid
Re: Ruis op uniden bearcat 760xlt
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2020, 10:18:49 »
jij leest echt niet hè?

Offline Marcvk

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2020, 10:35:59 »
Zeker wel, heb al gezoen dat het met die sqelch te maken heeft maar als ik dat al geprobeerd heb vraag ik het wel ja

Offline ACE

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2020, 10:45:07 »
ik weet dat je ergens moet beginnen als je met iets start, maar toch komt bij mij de vraag naar boven: 'heb je enige affiniteit met radio, radiosignalen en/of apparatuur?'

Offline Marcvk

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2020, 11:29:12 »
ik weet dat je ergens moet beginnen als je met iets start, maar toch komt bij mij de vraag naar boven: 'heb je enige affiniteit met radio, radiosignalen en/of apparatuur?'

Ja

Offline Marcvk

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2020, 11:39:43 »
Maar opzich vraag ik het niet om dit soort antwoorden te krijgen

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2020, 12:02:12 »
De vragen die je in de antwoorden krijgt is om te peilen op welk niveau we jou het beste kunnen helpen.

Een squelch is een ruisonderdrukker, geen ruisfilter (misschien dat je dat verkeerd hebt geïnterpreteerd uit de handleiding). Ruis heeft een bepaald niveau zonder dat er een signaal wordt uitgezonden. Met de squelch regel je het niveau tot deze ruisdrempel. Als er een signaal wordt uitgezonden op de frequentie waarop je bent afgestemd, dan moet deze boven de ruisdrempel en dus het ingestelde squelchniveau uitkomen. Komt het signaal een klein beetje boven de ruis uit, dan hoor je nog steeds ruis door het signaal. Een signaal die ver boven het ruisniveau uitkomt hoor je zonder ruis. Draaien aan de squelchknop heeft geen invloed op sterkte of ruisniveau van het ontvangen signaal.

Dingen die je kan doen om een signaal met ruis zonder of met minder ruis te luisteren: een betere antenna (hoger) plaatsen, of dichter bij de zender die je wilt ontvangen zitten.