Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Helaas heb ik van testen geen idee hoe ik dat 'vakkundig' zou moeten doen.
Ik heb de AR-DV1 met een JIM M-75 aan de AR-D3200 hangen. De Black Knight hing hier onder het dak in de nok en die heb ik rechtstreeks met de AR-8200 verbonden.
Beide scanners luisterden naar Eindhoven Airport.
Op de DV1 kon ik met de JIM zowel de grond als de toren goed volgen. Op de AR8200 zat de grond ver in de ruis maar de toren ging prima.
Antennes staan hemelsbreed 6 km hier vandaan. Als er weer een Refuel avond is ga ik het weer proberen. Leuke antenne maar op dit moment zit hij weer in z'n tasje. Ben best onder de indruk van de Black Knight.
Ik ben ook geen “vakkundig” tester maar ik heb diverse type scanners en verschillende antenne’s, zowel OP het dak als onder de nok.
Ik zet ze op dezelfde frequentie en hoor de verschillen, daarbij moet ik zeggen dat er erg weinig verschil is tussen de discone (breedbandig) onder de nok en de Black Knight met een haakje aan de dakgoot.
Wel ontvangt de Black knight wonderbaarlijk genoeg de DMR porto’s van dierenpark Amersfoort op 469.5100 die geen van mijn andere scanners/antenne’s oppikt.
Ik wilde een antenne om te luisteren bij gebrek aan mijn antennepark thuis op iedere locatie die ik wil.
Met “Sprieten” op mijn 3600XLT’s mis ik dingen die er wel zijn maar niet binnenkomen. Ook een mobiele antenne op de auto heeft z’n beperkingen ( hoewel Tom over een paar dagen een kleefvoet lanceert die ook ERRUG interessant lijkt en die ik zeker ga bestellen).
Voor mij is de Black Knight perfect voor de eisen die ik eraan stel. Ik ben nog steeds onder de indruk van de prestaties die ik tot nog toe heb uitgeprobeerd, hoop de komende tijd weer eens naar Texel te gaan om daar de Vliehorst af te kunnen luisteren En meteen wat scheepvaart mee te pikken.
Hoewel je hem niet echt met vaste antenne’s zou kunnen vergelijken komt hij toch erg in de buurt.
Voor mij is hij z’n geld dubbel en dwars waard.