Auteur Topic: "Scooter" in mobiele CB set  (gelezen 14781 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: "Scooter" in mobiele CB set
« Reactie #15 Gepost op: 14 december 2019, 18:22:34 »
Ik weet niet of dit topic nog door mensen gelezen wordt, maar ik zal nog eens een update plaatsen.

Probleem is inmiddels opgelost, en wel door een nieuwe auto te kopen waar geen zendapparatuur meer in komt.

In de Renault hebben we het probleem nooit echt op kunnen lossen. We hebben de hele zwik inmiddels rechtstreeks op de accu gehad. Met wederom ferrietringen en andere ontstoortrucjes. Uiteindelijk was ik er zo spuugzat van dat ik geen fatsoenlijk gesprek met iemand kon voeren dat ik een nieuwe bak had aangeschaft met betere filters. Resultaat: nog steeds geknetter. Welliswaar minder maar niet helemaal weg, helaas wel duidelijk genoeg om nog steeds storend te zijn. We hebben de volledige massa langsgelopen en alles was correct, ook met multimeters aan de slag geweest om te kijken of we ergens lekstroom hadden, en dit was niet het geval. Als laatste redmiddel heb ik nog een andere antenne gekocht met betere afscherming op de antennekabel, maar ook dit hielp geen steek.

Uiteindelijk wees een collega mij dat ik ook nog een dynamo in de auto heb zitten, die ook vonkt als hij werkt. Na een korte test tijdens groot onderhoud blijkt het dat de dynamo inderdaad het probleem was. Die is helaas niet te ontstoren en daarom hebben we het erbij gelaten. Inmiddels heb ik ook een nieuwe auto gekocht. Omdat dit een (relatief)luxe en stijlvolle auto is komt hier geen zendapparatuur meer vast in te zitten. Het "scooter"probleem wordt dus niet opgelost.

En met deze update brei ik er een eind aan, bedankt voor het lezen, deze mag op slot!
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500