Auteur Topic: Reparatie UBC780XLT (Display defect)  (gelezen 7647 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
Reparatie UBC780XLT (Display defect)
« Gepost op: 19 januari 2017, 22:06:35 »
Potverdorie >:( .

Nou ben ik al mijn oude spullen aan het afstoffen en aansluiten, blijkt dat het display van mijn UBC780XLT niet meer werkt. Weergave is zo vaag dat het display feitelijk onleesbaar is.

O.a. op Radioreference gekeken en het blijkt een bekend probleem bij de 780 te zijn dat relatief makkelijk te verhelpen zou zijn, maar ik durf het zelf niet aan. Wie kent iets of iemand die deze scanner voor een schappelijke prijs zou kunnen repareren?

Bedankt alvast, groeten,
Ed

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Reparatie UBC780XLT (Display defect)
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2017, 22:23:31 »

Nou ben ik al mijn oude spullen aan het afstoffen en aansluiten, blijkt dat het display van mijn UBC780XLT niet meer werkt. Weergave is zo vaag dat het display feitelijk onleesbaar is.

O.a. op Radioreference gekeken en het blijkt een bekend probleem bij de 780 te zijn dat relatief makkelijk te verhelpen zou zijn, maar ik durf het zelf niet aan. Wie kent iets of iemand die deze scanner voor een schappelijke prijs zou kunnen repareren?

Bedankt alvast, groeten,
Ed

Ik heb thuis hetzelfde probleem. Daarom dat ik (voorlopig) de 780 bedien met de PC, wat overigens prima werkt  ;)

Offline Warlord32

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2017, 05:25:29 »

Bedankt alvast, groeten,
Ed

reperatie kan bij hun wel

AVERA B.V.
Hazeldonk  6259
4836 LG  BREDA
THE NETHERLANDS
Phone +31 (0)76 596 3820
Fax      +31 (0)76 596 3833
E-mail  info@avera.eu

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2017, 21:45:47 »
reperatie kan bij hun wel

AVERA B.V.

Ach ja. Heb ik vroeger veel kontakt mee gehad.

Heb ze even gemaild, bedankt voor de tip.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2017, 18:30:47 »
Ik heb thuis hetzelfde probleem. Daarom dat ik (voorlopig) de 780 bedien met de PC, wat overigens prima werkt  ;)

Avera kan 'm helaas niet repareren. Reparatie is economisch gezien ook niet haalbaar meer. Zal al gauw 100 euro kosten en dat is het ding niet meer waard. Of is er hier ergens een hele handige hobbyist die het voor minder kan doen  :) ?

Ik ben er dus helemaal uit: met welke software bedien jij de 780? Heb in het verleden ARC780 gebruikt, maar geen idee waar de sleutel is. Werkt de 780 ook met een USB -> RS232 adapter?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2017, 19:27:35 »
Key moet ik nog wel ergens hebben Ed en bij mij heeft het voorheen prima gewerkt met een adapter.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2017, 20:26:59 »
Avera kan 'm helaas niet repareren. Reparatie is economisch gezien ook niet haalbaar meer. Zal al gauw 100 euro kosten en dat is het ding niet meer waard. Of is er hier ergens een hele handige hobbyist die het voor minder kan doen  :) ?

Omdat jij het bent wil ik wel een poging wagen ;)

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2017, 21:16:22 »
Omdat jij het bent wil ik wel een poging wagen ;)

Dat vind ik bijzonder aardig, ga er haast van blozen  ;)

Mag ik je een PB sturen?

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2017, 21:39:12 »
Natuurlijk!  :)

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2017, 22:05:56 »

Ik ben er dus helemaal uit: met welke software bedien jij de 780? Heb in het verleden ARC780 gebruikt, maar geen idee waar de sleutel is. Werkt de 780 ook met een USB -> RS232 adapter?

Ik gebruik ook het programma ARC780 en inderdaad via RS232. Nog niet geprobeerd met een USB adapter. Dit met een XP computer die niet meer op het internet is aangesloten. Heb op mijn RS232 schakelaar (PC) ook o.a. de IC-R8500 op aangesloten die prima werkt. Eveneens voor m'n porto's en transceivers.

Mocht een sleutel achterwege blijven dan zou ik eens kunnen koekeloeren, maar wellicht gaat binnenkort het licht van je 780 wel schijnen   :D