Auteur Topic: Vragen over AOR 8200 MK III  (gelezen 3872 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BirdieBarty

• Beginnend Lid
  • **
  • DELETED
    • DELETED
Vragen over AOR 8200 MK III
« Gepost op: 25 november 2016, 19:55:55 »
Beste scannerforum leden,

Al bijna een jaar ben ik aan het luisteren naar de luchtvaartband. Begonnen met een Uniden 125XLT toen naar een Uniden 3500 XLT. (Waar ik overigens heel blij mee was)
Maar ik wilde meer, een betere scanner met meer opties.
Sinds vandaag ben ik trots eigenaar van een splinternieuwe AOR 8200 MK III. Het deed even zeer in de portemonnee maar ik denk dat ik een enorm mooi product heb nu.
Samen met een JIM M75 (op advies van SF leden hier) en een Diamond RH771 en een telescoop antenne heb ik weer een mooi setje zo.
Inmiddels heb ik begrepen van SF leden dat de JIM M75 mogelijk storing kan geven. Dus ik kan beter de JIM M75 gebruiken voor een externe antenne (bijv. mijn X50 antenne en Diamond Tripple 7) ?

Verder heb ik de volgende vragen en ik vroeg mij af of jullie mij hierbij kan helpen?

- Het lukt mij niet om de scanner op de AM modulatie te zetten. (Ik heb de scanner volledig gereset) Hoe zet ik hem in de AM band ?
Als ik de Funtion doe en dan 3Cm krijg ik wel de optie op AM, WFM, NFM etc. te kiezen. Als ik vervolgens AM kies met een step 25K. En dan 118.1000 of 118.2750 de EHAM toren invoer dan hoor ik niks anders dan ruis. Zelfs als ik met de Squelch ga spelen.

- Het programmeren is erg lastig handmatig inkloppen. Volgens JBE kan ik FreeScan, BCTools niet gebruiken omdat dit geen DMA scanner is. Ik kom dan al snel uit op Butel OS. In de store bij JBE is de Butel software best prijzig, terwijl als ik op de Butel website kijk dan is hij maar iets van 30 a 40,- euro.
Wat zijn evt. andere mogelijke opties als ik een softwareprogramma wil aanschaffen?  Want met de hand inkloppen lukt het simpel weg niet.

- Ik ben op zoek naar een programmeer kabel. JBE kan ze jammer genoeg niet meer leveren. Heeft iemand nog 1 liggen die hij/zij niet gebruikt of verkoopt ?
Of iemand een adres waar ik ze kan kopen? Want ik heb de hele middag Google afgestreunt maar heb niks kunnen vinden.  

- Is er iemand die ervaring heeft met de 8200 MK III ? Die ik evt. wat meer vragen kan stelen (mogelijk ook telefonisch?) want ik merk dat het erg lastig is. En na 3x de handleiding te hebben doorgenomen is het mij nog niet helemaal duidelijk.

Wie kan mij uit de brand helpen ?

Ik hoop graag nog even van jullie te horen scannermaatjes.

Met vriendelijke groet,

Bart
DELETED

Offline BirdieBarty

• Beginnend Lid
  • **
  • DELETED
    • DELETED
Re: Vragen over AOR 8200 MK III
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2016, 20:38:12 »
De vraag over software is inmiddels beantwoord. Waarvoor dank ! Dankzij de Black Friday heb ik de OS voor 50% korting kunnen krijgen. Nu nog op zoek naar een betaalbare PC kabel. Heeft er iemand nog een liggen ?
DELETED

Offline BirdieBarty

• Beginnend Lid
  • **
  • DELETED
    • DELETED
Re: Vragen over AOR 8200 MK III
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2016, 09:40:56 »
Beste scannerforum leden,

De kabelverzoek is inmiddels ook opgelost. Via Deltron heb ik een kabel kunnen aanschaffen.
De Butel Software heb ik gedownload en de frequenties heb ik geprogrammeerd.

Zou iemand mij wegwijs kunnen maken met Squelch level om deze in te stellen op de AOR 8200 MK III ?
DELETED