Auteur Topic: portofoon  (gelezen 3958 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Frans1959

• Nieuw Lid
  • *
portofoon
« Gepost op: 16 augustus 2016, 18:44:17 »
Hallo allemaal,
Ongetwijfeld meer deskundig dan ik(net nieuw lid met enige ervaring uit een ver verleden)
Ik als tegenwoordig verkeersregelaar heb te maken met groepen en of mensen om mij heen die allemaal gebruik maken van diverse portofoons! Mijn vraag eigenlijk kort gezegd, is er een scanner beschikbaar die het mij mogelijk maakt om ter plaatse een frequentie te scannen en die dan daarna te programmeren in mijn eigen porto??
En dit dan zowel digitaal als analoog(met encryptie?)
Alvast bedankt voor eventueel antwoord.

Groet Frans

Offline Kevinho

• Gevorderd Lid
Re: portofoon
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2016, 18:55:40 »
Ongeveer alle huidige (new age) scanners hebben deze mogelijkheden. Scanners zet je op een frequentie en bij een uitzending decoderen ze direct de CTCSS of DCS code. Handscanners heb je daar nog niet voor. Er is wel een TYT MD-380 DMR portofoon met experimentele firmware waarmee je kunt scannen (ook digitaal), maar deze mag hier officieel niet voor gebruikt worden.

Kijk eens naar de UBC125XLT van Uniden of de UBC2500XLT. Beide goede handscanners met ieder z'n eigen do's en dont's, vooral op programmeer-gebied
Test

Offline Frans1959

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2016, 19:19:46 »
Hoi Kevin,
Bedankt voor het wel heel snelle antwoord,
maar wel weer een nieuwe vraag wat is er aan te raden de VHF of UHF versie, of eventueel beide?
Groet Frans

Offline Kevinho

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2016, 19:24:30 »
Je doelt hiermee op de TYT neem ik aan? De UHF is meer op te beleven wat mij betreft ;-)

De UBC scanners hebben bijna volledig bereik
Test

Offline gjbzmr

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2016, 19:35:13 »
Ik denk dat de vraag zoals gesteld in de eerste post meer leidt naar een antwoord aangaande CloseCall dan alleen het uit lezen van de tq.

De Uniden 2500 zou ik geen "new age" scanner durven noemen, de 3500 wel.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850 - 3x Informer pro P2000 pagers

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2016, 19:38:19 »
Je kunt eens beginnen in de frequentie database het zoekwoord "verkeersregelaar" in te voeren
Dan heb je al een aardige start  ;)
http://frequentiedatabase.tk

Offline Kevinho

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2016, 19:39:09 »
Ik denk dat de vraag zoals gesteld in de eerste post meer leidt naar een antwoord aangaande CloseCall dan alleen het uit lezen van de tq.

De Uniden 2500 zou ik geen "new age" scanner durven noemen, de 3500 wel.

Ja excuus, die bedoel ik ook. Tikvaud  :o
Test

Offline Frans1959

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2016, 01:14:31 »
Hallo allemaal,
Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik een ubc-3500xlt aangeschaft en na enige moeilijke dingetjes, heb ik deze in gebruik en kan niet anders zeggen dat het tot op dit moment prima voldoet!!!!
Bedankt!!!!