Auteur Topic: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor  (gelezen 136238 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #210 Gepost op: 2 februari 2025, 09:35:34 »
Geen reactie, maar heb de diverse aanpassingen doorgezet naar de live omgeving. Deze zijn:

• Linksbovenin is een live klok te zien. Deze optie zat er al iets langer in
  • Bij een reload krijg je een popup met het aantal nieuwe meldingen
  • Er loopt bovenin een voortgangsindicator. Deze loopt af van rechts naar links, begint donker en wordt steeds beter zichtbaar. Bij aflopen worden nieuwe meldingen opgevraagd. Als deze er zijn krijg je dus bovengenoemde popup. Vervolgens begint de indicator weer opnieuw te lopen
  • Bij wegnavigeren naar een ander tabblad (technisch: p2kflex verliest de focus) dan zal bij nieuwe meldingen het favicon (p2kflex logo) veranderen in een belletje 🔔. Indien een opschaling (middelbrand, etc) dan zal een 🔥 icoontje verschijnen. Bij andere incidenten (Middel HV, GRIP, etc) zal een ⚠️ verschijnen
  • Bij wegnavigeren werkt de voortgangsindicator niet meer goed en zal dan verdwijnen en opnieuw verschijnen als dit tab weer actief wordt en de timer weer op 0 staat

Een aantal functioneren onder voorbehoud, zoals in het laatste punt al aangegeven. Als een tab op de achtergrond draait dan is het uitvoeren van javascripts niet meer gegarandeerd en kan wel, niet, of anders dan verwacht werken

Mocht een en ander in het geheel niet werken zoals beschreven, probeer even een harde refresh (CTRL-F5)

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #211 Gepost op: 2 februari 2025, 10:11:53 »
Met de update zou eigenlijk een leesbril voor m.p2kflex meegeleverd moeten worden  ;)

Letters zijn opeens heel klein.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #212 Gepost op: 2 februari 2025, 10:18:06 »
Die kan je via de instellingen toch weer groter zetten?

Offline Dijkie69

• Gevorderd Lid
« Reactie #213 Gepost op: 2 februari 2025, 10:45:29 »
op de telefoon zijn de letters zo klein, dat je ze niet lezen kan. en hetbalkje bovenaan waar de instelling kunt veranderen, zit een stukje onder de balk van het internet. Dus eigenlijk niet te bedien, en de instellingen staan nog net zo als ze altijd gestaan hebben.

Op de computer zijn de letters heel groot, dat is opzich geen probleem. Maar daar zit onderaan van de vier rijtjes met blokjes waar je regio's kunt aanklikken. De onderste rij voor 90% onder de onderbalk, kun je net op de gok aanklikken. Maar je kunt niet lezen wat er staat.

Ik ben geen computer expert, maar het is bij google, microsoft edge en firefox. Dus heb het vermoeden dat het dan in de totaal instellingen zit.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #214 Gepost op: 2 februari 2025, 10:48:31 »
Niks geen last hier op mijn Google Pixel met Chrome en Firefox.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #215 Gepost op: 2 februari 2025, 10:51:09 »
Ok, de aanpassingen die ik noemde waren uitsluitend voor expert.p2kflex.nl maar aangezien AI mij wat algemene aanpassingen heeft geadviseerd anno 2025 (oa gebruik van HTML5), heb ik deze op alle sites doorgevoerd. Voor de mobiel heb ik nu nog een extra aanpassing gedaan, is het weer goed zo?

Offline Dijkie69

• Gevorderd Lid
« Reactie #216 Gepost op: 2 februari 2025, 10:54:28 »
op mijn mobiel is hij weer zoals hij was

Offline Peter71

• Gevorderd Lid
« Reactie #217 Gepost op: 2 februari 2025, 10:55:02 »
op de telefoon zijn de letters zo klein, dat je ze niet lezen kan. en hetbalkje bovenaan waar de instelling kunt veranderen, zit een stukje onder de balk van het internet. Dus eigenlijk niet te bedien, en de instellingen staan nog net zo als ze altijd gestaan hebben.

Op de computer zijn de letters heel groot, dat is opzich geen probleem. Maar daar zit onderaan van de vier rijtjes met blokjes waar je regio's kunt aanklikken. De onderste rij voor 90% onder de onderbalk, kun je net op de gok aanklikken. Maar je kunt niet lezen wat er staat.

Ik ben geen computer expert, maar het is bij google, microsoft edge en firefox. Dus heb het vermoeden dat het dan in de totaal instellingen zit.

Hier hetzelfde

Offline Dijkie69

• Gevorderd Lid
« Reactie #218 Gepost op: 2 februari 2025, 10:58:48 »
Alleen laatste bericht op mobiel is van 11:44, en op de computer van 11;57.

En op de computer is de prio aan het begin klein, en dan verder grote letters.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #219 Gepost op: 2 februari 2025, 11:45:45 »
Ziet er top uit en werkt goed op de laptop en google pixel.
o.a TRX_2

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #220 Gepost op: 2 februari 2025, 14:09:45 »
Ok, de monitor.p2kflex had nog een foutje waardoor de karakters wat vreemd waren, nu opgelost.
Ook lees ik wat dingen over mobiel die opgelost zouden moeten zijn. Op meerdere telefoons getest.
Als het nog steeds niet werkt, graag een screenshot delen indien mogelijk

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #221 Gepost op: 2 februari 2025, 14:12:00 »
Genoemde aanpassingen wil ik ook doorvoeren in monitor.p2kflex en een enkele in de mobiele versie. Bij mobiel zal de klok overbodig zijn, die zie je immers al bovenin je telefoon staan als het goed is. Voortgangsindicator kan een optie zijn en die nieuwe meldingen notificatie ook. Vraag me alleen af hoeveel meerwaarde dit heeft. Het is er zo ingezet dus de moeite is het niet, maar hoeveel mensen hebben continu de mobiele site open staan? Ik kijk er wel ff naar binnenkort :)

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #222 Gepost op: 2 februari 2025, 15:14:11 »
Ok, de monitor.p2kflex had nog een foutje waardoor de karakters wat vreemd waren, nu opgelost.
Ook lees ik wat dingen over mobiel die opgelost zouden moeten zijn. Op meerdere telefoons getest.
Als het nog steeds niet werkt, graag een screenshot delen indien mogelijk

Hier werkt het inderdaad weer als vanouds op mobiel. Dank!

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #223 Gepost op: 4 februari 2025, 19:27:18 »
Laatste toevoeging is een notificatie rechtsonderin zodra een nieuwe melding wordt ontvangen maar de Expert Monitor op de achtergrond staat

Offline Bernt

• Top Lid
« Reactie #224 Gepost op: 7 februari 2025, 00:41:01 »
Bij de monitor versie is helaas de tijd linksboven weg.