Auteur Topic: Frequentie's vliegbasis woensdrecht  (gelezen 47497 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sven861

• Gevorderd Lid
Re: Frequentie's vliegbasis woensdrecht
« Reactie #105 Gepost op: 10 november 2005, 18:20:08 »
Volgens mij Kenwood TK-3201.....weet ik niet 100% zeker, als ik meer weet laat ik t weten.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: 10 november 2005, 19:19:48 »
Citaat van: "sven861"
Volgens mij Kenwood TK-3201.....weet ik niet 100% zeker, als ik meer weet laat ik t weten.

Ok thanks, is trouwens geen slechte keus moet ik zeggen...

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 11 november 2005, 06:04:58 »
sven861 schreef:

Citaat
Ik kreeg van de week te horen dat de brandweerschool binnenkort gaat overschakelen op PMR 446 porto's door problemen die ze nu hebben met het bereik van de huidige porto's.

Als ze verstandig zijn dan kopen ze goede Motorola  UHF portofoons. PMR 446 heeft maar 0,5 Watt zendvermogen. Normale UHF portofoons 1 Watt of meer. Dan kunnen ze ook nog communicatiesets voor gaspakken enz aansluiten.
mvg,
Leen

Offline sven861

• Gevorderd Lid
« Reactie #108 Gepost op: 11 november 2005, 09:36:09 »
0,5 watt is voor  het oefencentrum meer dan genoeg. De tests hebben uitgewezen dat er overal contact is, zelfs tussen de 2 moeilijkste oefenlocaties. Aansluiting voor gaspakken is niet noodzakelijk, de brandweer van de KLu heeft nl geen gaspakken.

$ven

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #109 Gepost op: 11 november 2005, 09:45:47 »
Citaat van: "Sven861"
de brandweer van de KLu heeft nl geen gaspakken.

Ook geen chemi-pakken ? Standaard bepakking van een TS volgens BIZA bestek namelijk....

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: 11 november 2005, 09:55:40 »
Vindt het ook vreemd. Zo veel verstand heb ik er ook niet van, maar ooit heeft iemand me verteld dat de brandstof van straaljagers niet bepaald gezond voor je is.
mvg,
Leen

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #111 Gepost op: 11 november 2005, 09:57:10 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Vindt het ook vreemd. Zo veel verstand heb ik er ook niet van, maar ooit heeft iemand me verteld dat de brandstof van straaljagers niet bepaald gezond voor je is

Er is ook nog zoiets als perslucht Leen  ;)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 11 november 2005, 10:05:50 »
Daar heb je ook communicatiesets voor Daaf!
mvg,
Leen

Offline Captain Flintstone

• Gevorderd Lid
« Reactie #113 Gepost op: 11 november 2005, 10:09:20 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Zo veel verstand heb ik er ook niet van, maar ooit heeft iemand me verteld dat de brandstof van straaljagers niet bepaald gezond voor je is.

(offtopic, sorry)

Ik denk dat je doelt op hydrazine? Dat is de brandstof voor de EPU. (Emergency Power Unit). En inderdaad, een giftig goedje.... :(

Emiel
"Kick the tire and light the fire!!"

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #114 Gepost op: 11 november 2005, 10:13:28 »
Citaat
Daar heb je ook communicatiesets voor Daaf!

Jazeker. Maar de gewone speakermike volstaat in de meeste gevallen.
Maar ik doelde eigenlijk op jouw reactie dat kerosine slecht voor je zou zijn.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #115 Gepost op: 11 november 2005, 10:18:44 »
Citaat van: "Daaf"
Er is ook nog zoiets als perslucht Leen

Ik moet eigenlijk zeggen ademlucht.

Offline sven861

• Gevorderd Lid
« Reactie #116 Gepost op: 11 november 2005, 16:58:11 »
Als er een F-16 binnenkomt met een tripped EPU komt automatisch een speciaal hydrazine team terplaatse. Dit team bestaat uit apart opgeleide F-16 sleutelaars. De brandweer stelt de kist bovenwinds veilig en het H70 team doet de rest testen op lekkage. Op de operationele velden zijn er communicatie sets voor in de helm die je op een porto kan aansluiten. Wat ze op de school gaan aanschaffen weet ik niet.

De TS'en van de KLu voldoen (nog) niet aan de BiZa bepakking. Er is wel beschikking over chemiepakken en ontsmettings-straat. Dit alles zit in een aanhanger die achter de TS gehangen kan worden.

$ven

En nu.....back on topic.

Offline paassens

• Gevorderd Lid
« Reactie #117 Gepost op: 8 december 2005, 18:06:59 »
Vanaf deze week zijn de LB kanalen helaas gescrambeld. :(
(staat me trouwens iets van bij dat dat al wel eens zo is geweest)
T'is niet om aan tehoren. Voorlopig zijn de freq. waar de Walrus,aanvullende diensten en de BRW-school op zenden nog wel gewoon te beluisteren. Heb via inside info begrepen dat ze dat binnenkort ook gaan vervangen.

Is de LB trouwens op meerdere vliegvelden gescrambeld en zoja, kunnen ze als ze op elkaars terein werkzaam zijn of zouden komen dan wel met hun eigen aparatuur contact leggen voor onderlinge babbel?
for your ears only

Offline sven861

• Gevorderd Lid
« Reactie #118 Gepost op: 8 december 2005, 19:02:54 »
Citaat van: "paassens"
Voorlopig zijn de freq. waar de Walrus,aanvullende diensten en de BRW-school op zenden nog wel gewoon te beluisteren. Heb via inside info begrepen dat ze dat binnenkort ook gaan vervangen.

De overige diensten blijven met klare taal zenden zodat de verstaanbaarheid het beste blijft. De LB moet vrijuit kunnen praten, ook met gevoelige info en berichten. Op de BRW-school gaan ze binnenkort over op PMR met de Kenwood TK 3201. Kan me niet voorstellen dat andere diensten daar ook overschakelen.

Citaat
Is de LB trouwens op meerdere vliegvelden gescrambeld en zoja, kunnen ze als ze op elkaars terein werkzaam zijn of zouden komen dan wel met hun eigen aparatuur contact leggen voor onderlinge babbel ?

Op de meeste velden is de LB gescrambled. Nee dat is niet mogelijk door de verschillende freq's, TQ's (CTCSS) en crypto ID's.

Scanfreak

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: 8 december 2005, 22:21:09 »
Citaat van: "paassens"
Is de LB trouwens op meerdere vliegvelden gescrambeld en zoja, kunnen ze als ze op elkaars terein werkzaam zijn of zouden komen dan wel met hun eigen aparatuur contact leggen voor onderlinge babbel?

Op Volkel wordt heel veel gescrambeld, zelfs technische en logistieke diensten :(
Deze zomer was de LB op Eindhoven en Soesterberg nog volledig te beluisteren en op twente sommige eenheden wel en andere niet.