Auteur Topic: TETRA decoderen  (gelezen 518146 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline ajack

• Gevorderd Lid
Re: TETRA decoderen
« Reactie #855 Gepost op: 17 juli 2024, 19:13:55 »
Wie kan mij helpen???

Gebruik sdr sharp versie 1732 krijg wel alle voice gegevens binnen maar geen spraak.

Wat kan het zijn aan instellingen.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #856 Gepost op: 10 september 2024, 23:28:50 »
Herkennen anderen het probleem dat wanneer de plugin op "auto" staat je geen spraak hoort en handmatig het rood oplichtende tijdslot moet selecteren voor geluid? of heeft dit met een te nieuwe versie van SDR# te maken? Heb het overigens op zowel DMO alsmede TMO.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #857 Gepost op: 11 september 2024, 07:35:27 »
Het is weer even geleden, maar volgens mij had ik dat vooral als de ontvangst onvoldoende was / de instellingen onvoldoende getuned. Een beetje spelen met de bandbreedte van het kanaal hielp. Ik dacht dat iets breder dan 25kHz bij mij betere resultaten gaf.

Offline Hennie

• Gevorderd Lid
  • PC5L
« Reactie #858 Gepost op: 11 september 2024, 07:40:00 »
Mogelijk is het versleuteld en heb je bij de CONFIG "Listen only clear speech" aan staan. Vink die eens uit, mogelijk dat je dan versleutelde spraak hoort en dan weet je in ieder geval dat het werkt.

Offline centrum

• Gevorderd Lid
« Reactie #859 Gepost op: 7 juni 2025, 13:55:41 »
Beste forum-leden, hierbij een hulp vraag.

Ik had op een laptop de RTL-SDR dongel V3 draaien met de Tetra Demodulator plug-in en Tetra Trunk Tracker. Laptop is ge-crasht waardoor ik opnieuw moet beginnen. Daarom nu een Windows 11 laptop waarop ik de gebruikte versies van de plugin en TTT probeer te installeren. En omdat ik toch opnieuw begin heb ik gedacht om meteen een 2e dongel (de V4 versie) erbij te installeren zodat ik gesprekken op Trunk netwerken beter kan volgen.

Echter, bij de installatie van de laatste SDR# versie 1921 van de Airspy site draaien beide dongels wel maar crasht sdr# bij het starten van de Tetra Demodulator plugin. Van alles geprobeerd maar niet gelukt. Daarom terug naar een oude versie van sdr# (v1700) maar daarop werkt de v3 dongel wel maar de v4 niet.

Het lijkt ondertussen meer een computer hobby dan luister hobby.

Heeft er iemand op Windows 11 een V3 en/of een V4 dongel draaien in combinatie met de Tetra Demodulator plugin en Tetra Trunk Tracker voor 2 dongels? En wil diegene met mij zijn software map delen?
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW en Stridsberg Multicoupler; RTL-SDR V3/V4.

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
« Reactie #860 Gepost op: 7 juni 2025, 16:02:19 »
Heb het hier prima draaien op een Windows 11 laptop en de zelfde versie's
o.a TRX_2

Offline WH521

• Gevorderd Lid
« Reactie #861 Gepost op: 9 juni 2025, 07:54:42 »
Heb je voor #SDR V1700 ook de V4 driver? Bij de nieuwere versies van #SDR zit die er al bij geloof ik maar bij 1700 niet.
https://www.rtl-sdr.com/V4/

Draai zelf V3 en V4 op V1700 door elkaar op Windows 10 zonder problemen iedergeval :)

Offline centrum

• Gevorderd Lid
« Reactie #862 Gepost op: 9 juni 2025, 09:38:29 »
Dat is een goeie tip.

Ik heb de nieuwste versie van SDR# gepakt en daar draaien zowel V3 als V4 op maar stopt alles als ik de Tetra plugin aan zet.

Daarom een oude SDR# van internet geplukt (1700) omdat daarvoor Tetra Trunk Tracker in ieder geval goed werkt. Maar dan werkt de V3 wel en de V4 niet goed. Dat zou inderdaad wel eens de aanvullende drivers kunnen zijn, Daar had ik niet aan gedacht. Ga ik mee stoeien, bedankt.

Merk je trouwens verschil in ontvangst tussen de V3 en V4?
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW en Stridsberg Multicoupler; RTL-SDR V3/V4.

Offline WH521

• Gevorderd Lid
« Reactie #863 Gepost op: 9 juni 2025, 12:57:04 »
Dat is een goeie tip.

Ik heb de nieuwste versie van SDR# gepakt en daar draaien zowel V3 als V4 op maar stopt alles als ik de Tetra plugin aan zet.

Daarom een oude SDR# van internet geplukt (1700) omdat daarvoor Tetra Trunk Tracker in ieder geval goed werkt. Maar dan werkt de V3 wel en de V4 niet goed. Dat zou inderdaad wel eens de aanvullende drivers kunnen zijn, Daar had ik niet aan gedacht. Ga ik mee stoeien, bedankt.

Merk je trouwens verschil in ontvangst tussen de V3 en V4?

Nee merk zelf niet veel verschil. Ik heb de V4 voor het HF stukje erbij. Gebruik de V3 momenteel om dingen te decoderen, laatste paar maanden voor AIS vooral.
Heb zelf ook problemen met de nieuwere versies van SDR# en decodeer progamma's, vandaar dat ik primair werk met V1700. Vind het ook een fijnere indeling.

Offline centrum

• Gevorderd Lid
« Reactie #864 Gepost op: 9 juni 2025, 13:55:40 »
Ik heb de aanvullende V4 dll er in gezet en toppie. Zowel de V3 als V4 werken nu, ook de Tetra plugin draait goed.
Nu nog TTT voor 2 dongels, dat komt de komende dagen wel een keer.

Bedankt voor het meedenken, dat was de gouden tip.

Offline centrum

• Gevorderd Lid
« Reactie #865 Gepost op: 12 juni 2025, 15:47:27 »
In de handleiding voor het installeren van Tetra Trunk Tracker met 2 dongels staat de opmerking:
"in dual mode, both running copies of SDR# must be started from the same folder".

Ik moet dus SDR# 2 maal starten vanuit dezelfde windows map. Weet iemand hoe dit precies gaat? Wat ik daarvoor moet doen? Ik heb het hier en op radioreference niet kunnen vinden.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #866 Gepost op: 12 juni 2025, 17:13:54 »
Gewoon twee keer op hetzelfde icoontje klikken.

Offline centrum

• Gevorderd Lid
« Reactie #867 Gepost op: 12 juni 2025, 18:14:04 »
Remon, dank je wel. Ik dacht dat het veel ingewikkelder was met kopieren van rtlsdr.exe of van de config file of zoiets. Mooi dat het zo simpel is.