Hoi, eerste post hier. Dus ik zal hem zo mooi mogelijk proberen te maken. Na wat gepruts ben ik begonnen met het maken van een Yagi voor 425.5MHz het is m'n eerste handgemaakte antenne. En of het nu perfect is of niet. De antenne geeft me op dit moment -30dB ten opzichte van een normale FM-radio antenne. Ik ben er dan ook zeer trots op

Helemaal omdat de antenne hiervoor haaks staat op de te verwachten straalrichting

Het kabeltje loopt naar een paar euro dure SDR die ik na het succes van vandaag toch maar ga vervangen voor HackRF. Ik heb de smaak te pakken

Vervolgens maak ik gebruik van de Tetracom software. Ik heb de github versie van een ander gepakt die Gnuradio 3.7 ondersteunde.

Het probleem van "mijn" SDR is dat op de ingestelde frequentie de local oscillator door het signaal gaat. Omdat de bemonster frequentie een (veel) grotere bandbreedte geeft dan ik nodig heb, tune ik 'naast' de frequentie van keuze in.

Na het starten van tetrad en rxx krijg ik telive op m'n scherm, waarop ik de oproep codes (en dienstnummers) van HTM personeel kan zien. Daarnaast kan de oproepen ook
horen.

Ik heb de telive software een beetje aangepast zodat ik de audio live kan streamen en de nummertjes kan weergeven. Volgende week ga ik eens bij een echte radio amateur zitten...