Auteur Topic: Filters PDW 3.12 vraagje  (gelezen 8005 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline paultje035

• Nieuw Lid
  • *
Filters PDW 3.12 vraagje
« Gepost op: 13 augustus 2014, 19:09:28 »
Hallo ,

Ik gebruik pdw 3.12 en ik krijg het op een of andere manier niet voor elkaar om een filter toe te passen zoals grip of grote brand.
Wat ik wilde doen was het volgende:

Bijvoorbeeld de code 2029568 als filter mee te geven grip&grotebrand

Maar nu heb ik dat net getest op deze code maar dan met a1&a2 om even te kijken of het werkte maar hij reageert er totaal niet op.
Ik heb al aardig wat google gebruikt en gelezen hier maar ik snap nog niet wat ik nu fout doe.

Ik gebruik een flexbox usb en pdw 3.12 , alvast bedankt voor de hulp groetjes paul

Offline paultje035

• Nieuw Lid
  • *
Re: Filters PDW 3.12 vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2014, 23:17:10 »
nog even verder geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar ook niet met een oudere versie van pwd.

volgens mij zie ik ergens iets over het hoofd ... ik doe de filter woorden met &
zoals middelbrand&grip maar hij slaat ze helemaal over ...

Offline Bartje

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2014, 16:45:35 »
Ik gebruik in het filterbestand de optie "tekst" als filter type. Daar kun je er op zich een boel van aanmaken. Maar met de filters "middelbrand" "grote brand"  en 'grip" kom ik een heel eind.  

Volgens mij lukt het niet om en op capcode te filteren en op tekst tegelijkertijd.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2014, 18:11:56 »
Zoals vaker geschreven (en gedocumenteerd), de volgorde is van groot belang. PDW loopt nooit de hele lijst met filters door, hij zal stoppen bij de eerste de beste 'match'. Zet jij 2029568 met tekstfilter helemaal onderaan, dan is de kans groot dat het niet werkt. Hoe significanter een filter (hoe meer te filteren gegevens), hoe hoger deze moet staan.

Offline paultje035

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2014, 18:20:16 »
Ik gebruik in het filterbestand de optie "tekst" als filter type. Daar kun je er op zich een boel van aanmaken. Maar met de filters "middelbrand" "grote brand"  en 'grip" kom ik een heel eind.  

Volgens mij lukt het niet om en op capcode te filteren en op tekst tegelijkertijd.

ok hoe doe ik dat want ik doe nu alleen bij dat veld waar je iets moet invullen de grip en middelbrand enz invullen is er een ander scherm waar ik iets op text moet zetten wat ik niet gezien heb?

Offline paultje035

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2014, 20:31:35 »
Zoals vaker geschreven (en gedocumenteerd), de volgorde is van groot belang. PDW loopt nooit de hele lijst met filters door, hij zal stoppen bij de eerste de beste 'match'. Zet jij 2029568 met tekstfilter helemaal onderaan, dan is de kans groot dat het niet werkt. Hoe significanter een filter (hoe meer te filteren gegevens), hoe hoger deze moet staan.

filter helemaal boven in de lijst gezet nu met 2029568 bij tekst ingevuld het volgende grip&a1&a2&b1&b2 (even als test)

maar pdw doet hier dus niets mee dus ik heb ergens een fout staan alleen ik kan het niet vinden ... bij filter options heb ik def. op tekst gezet maar ook dat mag niet baten.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2014, 21:25:27 »
filter helemaal boven in de lijst gezet nu met 2029568 bij tekst ingevuld het volgende grip&a1&a2&b1&b2 (even als test)

Als je een & teken gebruikt, dan moet PDW dus alle teksten zien, en zoals jij het nu doet, gaat het niet werken. Jij wilt geen en/en, maar of/of. Die optie biedt PDW niet op deze manier, je kunt dan hooguit afzonderlijke filters maken, dus 2029568 met A1 als tekst, vervolgens 2029568 met A2 als tekst, etc. En om er zeker van te zijn dat de melding begint met A1 kun je "^A1 " gebruiken. Het dakje geeft aan dat deze tekst alleen matcht als de melding ermee begint en als extra veiligheid een spatie erachter. Zo zou ik het in elk geval oplossen...

Offline paultje035

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2014, 10:21:27 »

Als je een & teken gebruikt, dan moet PDW dus alle teksten zien, en zoals jij het nu doet, gaat het niet werken. Jij wilt geen en/en, maar of/of. Die optie biedt PDW niet op deze manier, je kunt dan hooguit afzonderlijke filters maken, dus 2029568 met A1 als tekst, vervolgens 2029568 met A2 als tekst, etc. En om er zeker van te zijn dat de melding begint met A1 kun je "^A1 " gebruiken. Het dakje geeft aan dat deze tekst alleen matcht als de melding ermee begint en als extra veiligheid een spatie erachter. Zo zou ik het in elk geval oplossen...

ahhh ok nu snap ik hem :) dit gaan we even testen super bedankt , toch dus ergens iets gelezen en te makkelijk overgenomen.

gr paul

Offline paultje035

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2014, 11:00:22 »
kan een slotje op het werkt :) bedankt allemaal