Auteur Topic: Settings 3500XLT  (gelezen 2876 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Patman

• Beginnend Lid
  • **
  • Patrick
Settings 3500XLT
« Gepost op: 31 augustus 2013, 16:34:30 »
Beste forumleden,
Wat ik mij afvroeg hoe staan de settings bij de meeste van jullie die met een 3500XLT werken,en daarmee bedoel ik de;System Hold Time & de Channel Delay Time.... ingesteld of gewoonweg op off .Want als ge de Channel Delay instelt op 5 dan heeft dat toch geen invloed op de System Hold Time of  heb ik het mis?
UBC50XL - Realistic2005 - UBC3500XLT - UBCD3600XLT - Diamond SRH940 - Diamond SRH701 - Selfmande Discone

Offline Mark Schutte

• Top Lid
Re: Settings 3500XLT
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2013, 17:04:01 »
Beste forumleden,
Wat ik mij afvroeg hoe staan de settings bij de meeste van jullie die met een 3500XLT werken,en daarmee bedoel ik de;System Hold Time & de Channel Delay Time.... ingesteld of gewoonweg op off .Want als ge de Channel Delay instelt op 5 dan heeft dat toch geen invloed op de System Hold Time of  heb ik het mis?

System Hold Time is de tijd waarbinnen de scanner de frequenties van het betreffende system afzoekt; heb je maar een paar frequenties in dat system geprogrammeerd en de Hold Time staat bijv. op 5, dan worden de frequenties meerdere malen gescand en pas na 5 seconden gaat de scanner vereder naar het volgende system.
Bij mij hebben alle systems een hold time van "0". Alle frequenties van het system worden 1x gescand, waarna de scanner naar het volgende system zal gaan.
De Delay Time is de tijd die scanner blijft hangen nadat een signaal is opgevangen, meestal is 2 of 3 seconden voldoende, daarna gaat hij verder met scannen. Helaas is de Delay Time niet per frequentie in te stellen, deze geldt voor alle frequenties binnen 1 system.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Settings 3500XLT
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2013, 21:16:58 »
Ik heb juist de delay op 5 seconden staan, omdat je anders regelmatig de scanner al van de frequentie af ziet gaan voordat de tegenpartij antwoord. En dan duurt het bij mij al snel 15 seconden voordat de scanner weer dat kanaal aandoet... Heb je met honderden kanalen geprogrammeerd. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland