Auteur Topic: BCT15X storing door 12V-gebruikers.  (gelezen 2784 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Charlie4000

• Nieuw Lid
  • *
BCT15X storing door 12V-gebruikers.
« Gepost op: 30 augustus 2013, 14:31:17 »
Beste allemaal, ik ben pas recent lid van dit forum en gebruik sinds enige tijd een BCT15X in combinatie met Proscan en soms BCTTool+.  In huis op 230 Volt werkt deze prima met de aangekoppelde PC en heb ik superontvangst en glasheldere opnames zonder onverklaarbare storingen.
In de auto daarentegen werkt de BCT15X solo op de sigarettenaansteker nog steeds perfect, maar zodra ik hier echter de PC aansluit op de scanner, zowel los op PC-accu als op de 12-volt adaptervoeding, slaat er storing op de te scannen kanalen en blijft hij "open" en vol storingsruis hangen op het eerste beste kanaal dat hij scant. Zonder aangekoppelde PC storen 12 volt gebruikers van de auto zelf NIET, maar externe 12 volt gebruikers (die aan dezelfde uitgangsvoeding hangen), wel allemaal zoals bijv. een dashcam of ladertje. In beide gevallen zowel 230 V thuis als 12 V auto heb ik van dezelfde antenne gebruik gemaakt, dus daar zou het niet aan moeten/kunnen (?) liggen. Mogelijk dat ik met een ontstoringssetje moet gaan werken, maar zou graag eerst er achter komen wat de oorzaak kan zijn van deze storing. Herkent iemand van de forumleden dit probleem en heeft iemand wellicht een eenvoudige oplossing ?

Offline gjbzmr

• Gevorderd Lid
Re: BCT15X storing door 12V-gebruikers.
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2013, 18:49:53 »
Doet dit probleem zich enkel voor met draaiende motor?
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850 - 3x Informer pro P2000 pagers

Offline Charlie4000

• Nieuw Lid
  • *
Re: BCT15X storing door 12V-gebruikers.
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2013, 15:14:49 »
Beste gjbzmr,

Ook zonder draaiende motor, uitsluitend op de accu, hetzelfde probleem.
Ik ben al van plan om een beter afgeschermde coaxkabel te gaan gebruiken maar aangezien ik zowel in de vaste opstelling thuis en mobiel dezelfde standaard plakantenne heb gebruikt, zou het hier niet aan hoeven te liggen.