Hallo allemaal,
Ik was op zoek naar een frequentielijst en kwam toevallig via Google op dit forum terecht, meteen maar geregistreerd, omdat er volgens mij voldoende bruikbare informatie te vinden (en wellicht te geven) is.
Jaaaaren terug veel met 27MC gedaan en veel naar de scanner geluisterd voor de komst van het c2000 netwerk etc. Veel gelachen met de ATF1-2-3-4 netwerken, de draadloze telefonie zonder DECT rond 31MHz, 2 meter gesprekken etc.
Mijn GRE PSR-255 handscanner lag al een tijdje stof te verzamelen, toen ook nog maar de Uniden Bearcat 860 XLT voor met name de air-band weer uit de kast gehaald. Het is jammergenoeg wel een stuk rustiger geworden. Verder heb ik hier nog een PMR porto liggen en nog wat FRS/GMRS porto's uit Amerika (die ik hier niet gebruik en niet gebruikt mogen worden, gebruik ik als ik daar ben). Het blijft voor mij een fascinerende hobby, jammer dat door de komst van DECT, GSM, internet etc. er steeds minder te luisteren valt en er ook minder zendamateurs zijn. Of ik luister op de verkeerde frequenties.

Ik zit nog wat te twijfelen om eventueel een 2m N-licentie te halen, maar het heeft volgens mij nog al een stoffig imago en ik meen dat het niet wordt gewaardeerd als je praat over koetjes en kalfjes ipv de hobby. Persoonlijk zou ik graag een soort van vrijstelling zien met een etiquette, waarbij je wel een certificaat moet kopen (incl. callsign), maar dan wel mag zenden op het ingangskanaal van een repeater.
Anyway, ik ga eens kijken wat er in de provincie nog een beetje live is en zal hier eens wat topics doorlezen.