@ Hunter, inderdaad zeer arbeidsintensief voor een 3000-tal gegevens. Dan doen we wel 'op het zicht' verder 
Ben je op de hoogte van de functie "afdruk samenvoegen" in MS-Word?
Dan maak je een .DOT document aan dat je kunt samenvoegen met bv een Excel bestand.
In dat document kun je naast Excel velden ook tekst opnemen per regel. Ik gebruik het wel eens voor het aanmaken van een Filter.ini:
«Filtertype»,”«Cap_filter»”,”«Omschrijving»”,”«Tekst_filter»”,«Monitor»,«Wav_file»,«F9»,«F10»,«F11»,”«Output_naam»”,«Hits»,«Hit_datum»,«Hit_tijd»«Volgende record»
«Filtertype»,”«Cap_filter»”,”«Omschrijving»”,”«Tekst_filter»”,«Monitor»,«Wav_file»,«F9»,«F10»,«F11»,”«Output_naam»”,«Hits»,«Hit_datum»,«Hit_tijd»«Volgende record»
«Filtertype»,”«Cap_filter»”,”«Omschrijving»”,”«Tekst_filter»”,«Monitor»,«Wav_file»,«F9»,«F10»,«F11»,”«Output_naam»”,«Hits»,«Hit_datum»,«Hit_tijd»«Volgende record»
enz..enz..
Maar wat ook zou kunnen is:
[tr][td]«Naam»[/td][td]«Woonplaats»[/td][/tr]«Volgende record»
[tr][td]«Naam»[/td][td]«Woonplaats»[/td][/tr]«Volgende record»
enz..
In het document wat na samenvoegen ontstaat hoef je dan alleen maar
[table] en [/table]
toe te voegen en het geheel kun je knippen en plakken in het bericht. Of waar dan ook.
Het is om te leren wel even moeite doen, maar dan kun je het voor heel veel toepassingen gebruiken.
Rene van Zon