Auteur Topic: Discussie P2000 Brandweer en Veiligheidsregio Haaglanden  (gelezen 700814 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MarcD

• Top Lid
Re: Discussie P2000 Brandweer en Veiligheidsregio Haaglanden
« Reactie #645 Gepost op: 26 juni 2006, 08:55:31 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "peen van dienst"
Ik snapte effe niet waar je 526 vandaan haalde maar zie hem nu in de lijst van vannacht; OK, ook toegevoegd.

Maar je zou de lichtkrant ook op 391 (kazerne alarm Stadshart) kunnen programmeren, zou je zeggen. Nou ja; het zal wel  :)

Peen

Alleen een lichtkrant gepiept ??? Moet die lichtkrant dan zelf gaan blussen ;-) ? Is een handmatige  "fake" melding van een centralist in mijn ogen. Neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel de code gaat worden...

was wel een vervolgmelding.....

150052606:00:14 26-06-06 2 Toneellaan papiercontainer in brand Ztm Stadshart 840
150039105:32:51 26-06-06 2 Buitenbrand (soort brand: papiercontainer Mullensstrook ZT 0840 Brandweer Zoetermeer - post Stadshart - kazernealarm
Groet,
MarcD

peen van dienst

• Gast
« Reactie #646 Gepost op: 26 juni 2006, 08:57:18 »
Alleen een lichtkrant gepiept ??? Moet die lichtkrant dan zelf gaan blussen ;-) ? Is een handmatige  "fake" melding van een centralist in mijn ogen. Neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel de code gaat worden...

Zo'n bordje bij de kazerne-uitrit: pas op, er kan nog een lichtkrant komen  :P

Peen

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #647 Gepost op: 26 juni 2006, 08:58:46 »

Zo'n bordje bij de kazerne-uitrit: pas op, er kan nog een lichtkrant komen  :P

Peen

;-)

Kom jij zelf uit de regio Haaglanden Peen of hou jij een landelijke site bij ? Want jouw Haaglanden site heeft nogal wat foutjes...

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #648 Gepost op: 26 juni 2006, 09:09:40 »
Citaat van: "MarcD"

150052606:00:14 26-06-06 2 Toneellaan papiercontainer in brand Ztm Stadshart 840
150039105:32:51 26-06-06 2 Buitenbrand (soort brand: papiercontainer Mullensstrook ZT 0840 Brandweer Zoetermeer - post Stadshart - kazernealarm

Nee joh die staan compleet los van elkaar, een lichtkrant gaat er nooit uit zonder andere code op GMS of in het meest uitzonderlijk geval heeft een centralist de Code van Dienst losgekoppeld... -> waarom geef je dan alarm.

Peter Hunt kan terugluisteren op analoog of er daadwerkelijk codes uitgingen ?

Het kan niet dat er 30min tussen zit en een ander adres en dat ze dan bij elkaar horen ;-)

Offline MarcD

• Top Lid
« Reactie #649 Gepost op: 26 juni 2006, 09:15:50 »
Citaat van: "MarcD"

Nee joh die staan compleet los van elkaar, een lichtkrant gaat er nooit uit zonder andere code op GMS of in het meest uitzonderlijk geval heeft een centralist de Code van Dienst losgekoppeld... -> waarom geef je dan alarm.

Het kan niet dat er 30min tussen zit en een ander adres en dat ze dan bij elkaar horen ;-)

Dat ben ik niet met je eens hoor.....ligt er maar aan wat alarmeringsinstructie/koppeling in GMS is. Misschien wel als 'info bericht' op lichtkrant van kazerne
Groet,
MarcD

peen van dienst

• Gast
« Reactie #650 Gepost op: 26 juni 2006, 09:23:04 »
Kom jij zelf uit de regio Haaglanden Peen of hou jij een landelijke site bij ? Want jouw Haaglanden site heeft nogal wat foutjes...

Ja; Haaglanden (Leidschendam-Voorburg om precies te zijn).

En je bedoelt deze site ? Die is niet van mij maar van een collega van mij; al kan ik wel in de editor om zaken aan te passen. Ik gebruik de achterliggende database als basis voor dit programma wat ik dus wel gemaakt heb; daarmee kan je de omschrijvingen in PDW importeren als filter file.

Maar hoezo nogal wat foutjes ? Maak me gek; doe suggesties  :)

Hetzelfde geldt overigens voor andere regio's; de database bevat inderdaad landelijk capcodes (tenminste; we hebben er een regio of 20 in staan inmiddels). Mijn collega is nog bezig met de laatste verfijningen in de web editor; en dan zullen we gaan vragen om 'redacteurs' per regio.

Qua concept dus sterk lijkend op http://p2000.scannerforum.nl/ ,maar omdat het een database is i.p.v. tekstvelden kan je de gegevens er op allerlei manier uithalen/exporteren, sorteren, selecteren en noem maar op. Zo wordt er o.a. nog gewerkt aan een 'kale tabel vorm' waarmee iedereen die dat wil de gegevens als 'include' in zijn site kan gebruiken (en er met CSS zijn eigen layout er aan kan geven).

En ik ben bezig met voorbeeld programma's waarmee ik kan laten zien hoe je in computer programma's van de gegevens in de database gebruik kan kan maken. Ik hoop daar met een dag of wat voorbeelden van online te kunnen zetten (moet ook nog wat centen verdienen af en toe en dat gaat dan voor  :P )

Peen

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #651 Gepost op: 26 juni 2006, 09:46:20 »
Een aantal voertuigen van Den Haag bestaan al jaren niet meer ;-) De 56 heeft nooit bestaan en de 57 ook nie...

Schipluiden en Den Hoorn heb je ook niet goed staan, voor de rest wel mooie database. Ik heb niet verder gekeken dus leg hem zelf eens naast de 100% kloppende van scannerforum ;-)

peen van dienst

• Gast
« Reactie #652 Gepost op: 26 juni 2006, 09:56:25 »
Een aantal voertuigen van Den Haag bestaan al jaren niet meer ;-) De 56 heeft nooit bestaan en de 57 ook nie...

Nooit bestaan ? http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=625.0 Op dit moment dan blijkbaar wel uit de sterkte; da's waar.

En je hebt gelijk v.w.b. de 56; beiden zijn er nu uit.

Peen

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #653 Gepost op: 26 juni 2006, 10:01:01 »
Van de 56 niks kunnen vinden. Van de 57 wel;
Korps :  's-Gravenhage / Den Haag  
Roepnummer :  57 (HW-5)  
Type voertuig :  HW-23,5  
Merk / Type chassis : Mercedes-Benz 2222F55  
Opbouw :  Hilton  
Kenteken :  VD-89-BY  
Datum in dienst :  1989  
Datum uit dienst :  2005  
Vestigingsplaats :  
Bijzonderheden :  kazerne Loosduinen

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #654 Gepost op: 26 juni 2006, 15:20:48 »
150051716:12:10 26-06-06 GROUP 2 Reinigen wegdek Monsterseweg - N211/Van Berckenrodelaan GZ N211 0548

BRW Haaglanden ('s-Gravenzande - Lichtkrant)

150025216:12:10 26-06-06 GROUP 2 Reinigen wegdek Monsterseweg - N211/Van Berckenrodelaan GZ N211 0548

BRW Haaglanden ('s-Gravenzande - Korpsalarm)
1500252Korpsalarm Gravenzande, weet niet of we die al hadden.

peen van dienst

• Gast
« Reactie #655 Gepost op: 26 juni 2006, 15:35:21 »
1500252 Korpsalarm Gravenzande, weet niet of we die al hadden.

Ja; maar toch bedankt  :P

Dit is de lijst gesorteerd op capcode, dan kan je makkelijk zien of een bepaalde cap al voorkomt bij een korps.

Peen

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #656 Gepost op: 26 juni 2006, 16:54:22 »
1500252 Korpsalarm Gravenzande, weet niet of we die al hadden.

Ja; maar toch bedankt  :P

Dit is de lijst gesorteerd op capcode, dan kan je makkelijk zien of een bepaalde cap al voorkomt bij een korps.

Peen

Peen,

ik snap je enthousiastme maar ik hou me eigen lijst aan als 100%. Ik zit er elke dag met me neus boven op dus er gaan maar weinig codes voorbij die ik niet gezien heb. De foutjes die jij in je (goed bedoelde) lijst hebt en anderen ook zijn voor mij te veel.

Als ik over "de lijst" praat dan bedoel ik p2000.scannerforum.nl :)

Klinkt misschien vervelend maar zo is het zeker niet bedoeld !

Offline MarcD

• Top Lid
« Reactie #657 Gepost op: 26 juni 2006, 17:29:32 »
150045516:54:42 26-06-06 1 Gaslucht Van Zuylen Van Nyeveltstraat WS 0571 0540 Brandweer Haaglanden - sector Duinvliet/Vrijeban - ovd
150043916:54:42 26-06-06 1 Gaslucht Van Zuylen Van Nyeveltstraat WS 0571 0540

Op forum staat korpsalarm voor 1500439, is dat juist ? Lijkt me wat veel voor incident als bovenstaande! Iemand iets te melden over analoge alarmering?
Groet,
MarcD

peen van dienst

• Gast
« Reactie #658 Gepost op: 26 juni 2006, 18:26:37 »
Peen,

ik snap je enthousiastme maar ik hou me eigen lijst aan als 100%. Ik zit er elke dag met me neus boven op dus er gaan maar weinig codes voorbij die ik niet gezien heb. De foutjes die jij in je (goed bedoelde) lijst hebt en anderen ook zijn voor mij te veel.

Als ik over "de lijst" praat dan bedoel ik p2000.scannerforum.nl :)

Klinkt misschien vervelend maar zo is het zeker niet bedoeld !

Oh maar zo vat ik het ook niet op hoor ! En nee; ik zie dit niet als 'de lijst der lijsten' of zo.

Op zich zou ik zelf best met p2000.scannerforum.nl kunnen leven, maar het is gewoon niet te doen om dat met een computer-programma te interpreteren; je ziet dat het mensenwerk is en 'vrije tekst'. En ieder heeft natuurlijk zijn eigen 'stijl'...

Dat is dus geen kwaliteits-oordeel (ben juist dankbaar voor al het werk wat erin gestopt is door iedereen); maar de layout verschilt daardoor van regio tot regio en soms binnen de regio zelf ook nog eens. Dat is voor ons menselijk oog goed leesbaar, maar haast niet in een programma te vatten; of het wordt een draak van een programma wat ook nog eens onbetrouwbaar is omdat het met zoveel verschillende 'formats' rekening moet houden.

Ik was al een maand of 2-3 bezig met dat programma om de p2000.scannerforum.nl pagina's te converteren naar PDW filters, maar ben daar dus mee gestopt om bovenstaande reden; en we hebben eerst de database gemaakt. Het programma vervolgens daarmee laten werken was toen een paar uurtjes werk.

Ik zie dat 'PDW filter import' programma ook aardig wat gedownload worden dus blijkbaar voorziet het in een behoefte. En ik heb nog wel een paar 'wilde' ideeen voor toekomstige programma's die de combinatie "P2000, computers en Internet verbindingen" gebruiken (hunter weet daarvan); omdat p2000 digitaal is, is het ideaal te combineren natuurlijk.

Wat ik aan capcodes zie en hoor (het 'horen' dan voornamelijk binnen Haaglanden) zetten we erbij voor eenieder om te gebruiken; en laten we met zijn allen plezier hebben van onze hobby !

Peen

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #659 Gepost op: 26 juni 2006, 18:38:01 »

Er is maar 1x gealarmeerd, maar het waren wel degelijk 2 daadwerkelijke meldingen :)

Groeten, Peter.