Bij de ontruiming van de flat in de Willemstraat in Zoetermeer had ik de 1500537 eigenlijk wel verwacht.
Overigens schijnt het wel Grip 1 geweest te zijn, al is het ook niet via P2000 gemeld. (er zijn waarschijnlijk voor dit incident geen berichten meer verstuurd na de opschaling)
Ik vraag me af waar Haaglanden mee bezig is. Er is veel meer ter plaatse geweest dan je via P2000 hebt gezien. Lang leve P2000, overal hangen lichtkranten en pagers aan de riem, maar als puntje bij paaltje komt dan gooien ze de melding toch liever (alleen) over de intercom. Naar verluid zou de intercom binnen afzienbare tijd komen te vervallen en dan zullen ze toch wel via P2000 moeten alarmeren. Ook bij die grote brand in de Lier (de Greenery) zijn complete peletons voor aflossing gekomen waarvan totaal niets via P2000 ging, los van de vrijwillige korpsen natuurlijk.
Over Zoetermeer. Uiteindelijk ben ik toch even wezen kijken. Inderdaad waren daar een OvD-B, OvD-P, OvD-G en de burgemeester ter plaatse. Die komen natuurlijk niet zomaar opdraven, dus het moet wel een GRIP-1 geweest zijn, zeker gezien de mogelijke evacuatie, hetgeen later dus ook gebeurd is.
Of het lijstje van Marc klopt is nog even afwachten. Helaas is niet alles even logisch in Haaglanden, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan zullen ze waarschijnlijk denken...
Groeten, Peter.