Ikkie maar beetjie dom, maar begrijp ik goed dat de KNRM Den Haag door de RAC Haaglanden gealarmeerd kan worden met capcodes beginnend met 15***** en ook door het Kustwachtcentrum en dan beginnend met 17*****?
Overigens kan ik me de verwarring van Combofoontje best voorstellen, omdat het gedoe op het strand en aan de kust nogal verwarrend is. Je hebt immers de KNRM, die vrij autonoom is (wel samenwerkt met de Haagse hulpdiensten) en reddingen/inzetten aan de kust en op zee kan doen. Dan heb je de HVRB, die pretendeert zelfstandig te zijn maar tegenwoordig gewoon een subafdeling van de Haagse Brandweer is en die dan ook weer reddingen/inzetten op strand en aan de kuststrook kan doen. En dan heb je natuurlijk nog de brandweer die bij waterongevallen op het strand vrolijk de WO stuurt. Niet dat die iets kan doen op het strand, maar sta je vaak genoeg voor niks bij de afrit en zet je dat maar vaak genoeg in een jaarverslag, dan is de weg naar een superdeluxe 8x8 strandvoertuig voor de brandweer in no-time geeffend ;-) Nou wordt de OVD natuurlijk gealarmeerd als de WO naar het strand gaat voor een incident daar, maar het zou ook best kunnen dat de OVD gewaarschuwd wordt als de KNRM op verzoek van de RAC uitrukt. Idem voor de HVRB, de OvD krijgt immers dagelijks een bericht wanneer de HVRB de stranddienst begint en eindigt. Dus nogmaals, ik begrijp de opmerking van Combofoon best, al zal de KNRM Scheveningen dit keer in opdracht van de Kustwacht uitgerukt zijn.