Auteur Topic: Discussie P2000 Brandweer en Veiligheidsregio Haaglanden  (gelezen 701009 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
Re: Discussie P2000 Brandweer en Veiligheidsregio Haaglanden
« Reactie #720 Gepost op: 16 juli 2006, 18:41:45 »
De monitor code hangt niet aan de OVD code's en de lichtkrant laat alleen de tekst van code 10 zien dus hun kunnen niet zien wat daarbij gepiept is.

combofoontje

• Gast
« Reactie #721 Gepost op: 17 juli 2006, 17:54:51 »
Even een klein zij sprongentje, in de meldingen zie je vaak "beknelling:ja" of "soort brand:berm"

Komt dit op de pagers van de brandweer in een soort vaste plek te zien ?
Ik zag bij eenvrijwilliger dat hun pager een behoorlijk groot venster hebben.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #722 Gepost op: 17 juli 2006, 18:01:31 »
Jeps precies zoals jij het leest staat heb bij hun ook, alleen hun hoeven bijna niet te scrollen omdat het venster 2x zo groot is en meer regels kan bevatten.

combofoontje

• Gast
« Reactie #723 Gepost op: 17 juli 2006, 19:52:47 »
Er is een grote zoekactie bij katwijk waar ook de wippertruuk en de jan van engelenburg bij betrokken is echter die waren niet via de bekende cap van haaglanden 1500xxx

1500999KNRM Monitorcode maar de melding via de capcode van de KNRM

ZWEMMER VERMIST,PRIO1,STATION SCH

1735200Kustwachtcentrum ( Scheveningen Bemanning KHV )
1735099Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )
1735065Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Haaglanden

Waar blijft de 1500011 nu  :)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #724 Gepost op: 17 juli 2006, 19:56:31 »
Citaat van: "combofoontje"

Waarom zou het KWC die moeten uitzenden? Ze hebben de 1735065 toch uitgezonden.

combofoontje

• Gast
« Reactie #725 Gepost op: 17 juli 2006, 20:00:20 »
Citaat van: "Johan Beck"

Waarom zou het KWC die moeten uitzenden? Ze hebben de 1735065 toch uitgezonden.

Om de OVD van Den Haag te informeren.   of hij heeft die code ook in zijn pager zitten.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #726 Gepost op: 17 juli 2006, 20:05:31 »
Om de OVD van Den Haag te informeren.   of hij heeft die code ook in zijn pager zitten.

Wat heeft de OvD Den-Haag hiermee te maken?

Groeten, Peter.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #727 Gepost op: 17 juli 2006, 20:05:39 »
En waarom zou hiervoor de OvD Den Haag gealarmeerd moeten worden?

Offline Edwin uit 070

• Boardmoderator
« Reactie #728 Gepost op: 17 juli 2006, 20:27:59 »
Ikkie maar beetjie dom, maar begrijp ik goed dat de KNRM Den Haag door de RAC Haaglanden gealarmeerd kan worden met capcodes beginnend met 15***** en ook door het Kustwachtcentrum en dan beginnend met 17*****?

Overigens kan ik me de verwarring van Combofoontje best voorstellen, omdat het gedoe op het strand en aan de kust nogal verwarrend is. Je hebt immers de KNRM, die vrij autonoom is (wel samenwerkt met de Haagse hulpdiensten) en reddingen/inzetten aan de kust en op zee kan doen. Dan heb je de HVRB, die pretendeert zelfstandig te zijn maar tegenwoordig gewoon een subafdeling van de Haagse Brandweer is en die dan ook weer reddingen/inzetten op strand en aan de kuststrook kan doen. En dan heb je natuurlijk nog de brandweer die bij waterongevallen op het strand vrolijk de WO stuurt. Niet dat die iets kan doen op het strand, maar sta je vaak genoeg voor niks bij de afrit en zet je dat maar vaak genoeg in een jaarverslag, dan is de weg naar een superdeluxe 8x8 strandvoertuig voor de brandweer in no-time geeffend ;-) Nou wordt de OVD natuurlijk gealarmeerd als de WO naar het strand gaat voor een incident daar, maar het zou ook best kunnen dat de OVD gewaarschuwd wordt als de KNRM op verzoek van de RAC uitrukt. Idem voor de HVRB, de OvD krijgt immers dagelijks een bericht wanneer de HVRB de stranddienst begint en eindigt. Dus nogmaals, ik begrijp de opmerking van Combofoon best, al zal de KNRM Scheveningen dit keer in opdracht van de Kustwacht uitgerukt zijn.

Offline michel

• Gevorderd Lid
« Reactie #729 Gepost op: 17 juli 2006, 20:30:30 »
zit wel wat in wat Edwin zegt

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #730 Gepost op: 17 juli 2006, 20:33:05 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Ikkie maar beetjie dom, maar begrijp ik goed dat de KNRM Den Haag door de RAC Haaglanden gealarmeerd kan worden met capcodes beginnend met 15***** en ook door het Kustwachtcentrum en dan beginnend met 17*****?

Dat heb jij goed begrepen Achmed.

Citaat van: "Edwin Edeling"
Nou wordt de OVD natuurlijk gealarmeerd als de WO naar het strand gaat voor een incident daar, maar het zou ook best kunnen dat de OVD gewaarschuwd wordt als de KNRM op verzoek van de RAC uitrukt.

In dat geval zal de RAC direct de KNRM alarmeren (waarbij ze dan ook direct de OvD alarmeert) en wordt niet eerst het KWC gebeld zodat zij gaan alarmeren.

Offline Du Booton

• Gevorderd Lid
« Reactie #731 Gepost op: 17 juli 2006, 20:39:46 »
Ik hoor een wat jaloerse ondertoon Edwin (is er nog steeds geen geld voor een echte 4x4 ambu  ;) (tja dat zou nou eens geen overbodige luxe en of weggegooid geld zijn), maar alleen even inhakend op de WO, de WO gaat vaak mee vanwege de mogelijkheid van lange lijnreddingen (ik meen zo'n 150 meter) en dat is net weer even verder dan het lijntje van de HVRB, de 35 vervoert dan de duikers (lees zwemmers).

gegroet Du.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #732 Gepost op: 17 juli 2006, 20:43:17 »
Nou ben ik niet zo vreselijk KNRM minded maar waren die KWC codes al bekend van Hoek van Holland, Scheveningen en Ter Heijde ?

En zo ja waar :-)

Offline Edwin uit 070

• Boardmoderator
« Reactie #733 Gepost op: 17 juli 2006, 20:50:54 »
Citaat
Ik hoor een wat jaloerse ondertoon Edwin (is er nog steeds geen geld voor een echte 4x4 ambu Knipoog/Wink (tja dat zou nou eens geen overbodige luxe en of weggegooid geld zijn), maar alleen even inhakend op de WO, de WO gaat vaak mee vanwege de mogelijkheid van lange lijnreddingen (ik meen zo'n 150 meter) en dat is net weer even verder dan het lijntje van de HVRB, de 35 vervoert dan de duikers (lees zwemmers).

Jaloerse ondertoon :P Nee hoor :) ! Man, ik heb vroeguh zo vaak op dat strandpostje van de organisatie waar jij vrijwilligerswerk voor doet gezeten, dat ik één van de weinige medewerkers uit de regio ben die het NIET erg vind om NIET naar het strand te moeten :P

Hoewel, komt er (ooit) een echte 4x4 ambu en ze zouden me vragen, dan wil ik best als vaste chauffeur fungeren ;) Gewoon als first responder voertuig. ALS op het strand en dan bij de strandopgang overdragen aan de echte ambu ;-) en dan vlug terug!

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #734 Gepost op: 17 juli 2006, 20:51:32 »
Citaat van: "Wopper"
Nou ben ik niet zo vreselijk KNRM minded maar waren die KWC codes al bekend van Hoek van Holland, Scheveningen en Ter Heijde ?

En zo ja waar :-)

http://p2000.scannerforum.nl/viewtopic.php?t=86