Hallo, mijn vorige bericht was na plaatsing verdwenen, ga het opnieuw proberen dus...
Ben ook voornemens een UBC 3500 XLT aan te schaffen mettertijd, heb al veel portable scanners versleten op de wagen, ben namelijk al 34 trambestuurder in Rotterdam.
Die ik nu heb, de UBC 92 XLT is bezig te overlijden heb ik nu de indruk, ik heb nog wel een nieuwe antenne besteld op
www.vliegtuigenspotter.nl wat een leuke site is.
Met deze mensen heb ik ook een leuk e-mail contact over hoe of wat en heeft mij doen besluiten een antenne aldaar te kopen.
Die antenne staat als optie bij de UBC 3500 XLT, er staat geen type nummer bij, maar de UBC 3500 XLT is wel een scanner waarmee mijn interesse weer gewekt is.
Weet iemand hoe deze spriet is?
Het kan dus zijn dat mijn oude UBC 92 XLT aan het 'wegkwijnen' is. Maar deze is wel oud hoor, ik kocht die toen de Politie meldkamer nog maar 1,5 jaar te gaan had dus weet je wel hoe oud die nu is....
Ben dus iemand die graag luistert , zoals de luchtvaart en militaire luchtvaart band. En andere openbare diensten in het land, ik hoorde dat de 3500 veel gevoeliger is?
Heb nog als basisscanner de UBC 9000 XLT, een oud gediende staan, en functioneerd nog prima!
Mijn vraag, ik heb de keuze tussen de UBC 125 XLT en de UBC 3500 XLT, het programmeren moet ik ook leren met de software en verwacht ook niet wanneer een van de twee in huis is dat ik de volgende dag al kan luisteren!
Waar het om gaat is het volgende, in de 3500 zitten voldoende, meer dan, kanalen. Leuk zou je zeggen maar ik wil het zo doen als ik met vakantie ben zeg maar in Limburg dat ik 'm alleen maar aan hoef te zetten en ontvangen maar.
Iets waar de 125 zeg maar 'te kort' schiet met 'te weinig' kanalen...en de 3500 ziet er professioneler uit moet ik bekennen.
Wat ik ook zie op het net is dat de 3500 gevoeliger is dan de 125, maar met wat voor een antenne dan? De ene die ik al heb gekocht voor mijn oude portable of een....?
Jullie zien het, veel vragen en haal me over de streep....
Groetjes, Bert ( Tramscanner )