Auteur Topic: UBC 3500 xlt bij welke leverancier kopen?  (gelezen 20333 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Janos

• Gevorderd Lid
Re: UBC 3500 xlt bij welke leverancier kopen?
« Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2011, 13:39:33 »
Maar het blijft een vriendelijke verkoper met kennis van zaken. :shock:
En zoals gezegd, er zijn meer betrouwbare winkels in Nederland, beetje afhankelijk waar je woont.
Ik betaal liever vijf euro meer zodat ik bij problemen ergens op terug kan vallen, ondanks mijn
schamele pensioentje. Maar ja, ik ben ook zo iemand die nooit zoiets tweedehands zal kopen,
of het moet van een heel bekend iemand van me zijn.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #16 Gepost op: 5 maart 2011, 13:45:33 »
Citaat van: "Janos"
Maar ja, ik ben ook zo iemand die nooit zoiets tweedehands zal kopen,
of het moet van een heel bekend iemand van me zijn.

Grappig, bij mij is het net andersom, alle scanner zijn 2-hands m.u.v. 1 scanner die in NL niet te koop is (BCT15X).
Luisterspulletjes :)

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2011, 16:56:48 »
De cb shop is een betrouwbaar adres, je kunt er ook onilne een bestelling plaatsen ( http://www.cbshop.com ) Als chauffeur met een vaste route op Limburg-Noord kom ik dagelijks in de buurt, ik heb er een aantal Unidens nieuw gekocht ( 92, 785 en de 3500) allen tot volle tevredenheid.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline bolb99

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 5 maart 2011, 18:32:39 »
Hallo,

Heeft hier ook iemand ervaring met: www.webbedingen.com ??

Deze site heeft de Uniden UBC3500XLT scanner Inclusief USB cable!

voor 229.00 EURO

2500 dynamic channels
200 Systems
Conventional scanner
10 User programmable search banks
preprogrammed airband search
3 selectable bandplans
25 - 1300 Mhz
supports 8.33 airband step
Close Call with DoNotDisturb option
Included accessoires: antenna, charger (Euro socket) , chargeable batteries, Uniden USB1 cable

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 5 maart 2011, 20:51:15 »
Citaat van: "bolb99"
Hallo,

Heeft hier ook iemand ervaring met: http://www.webbedingen.com ??

En als er dan iets niet goed is, wat dan? Je gaat toch ook geen brood halen bij de slager?

Offline Janos

• Gevorderd Lid
« Reactie #20 Gepost op: 5 maart 2011, 21:09:05 »
Leuke zaak voor carnavalspullen maar ik zou er beslist geen scanner kopen.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline bolb99

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 6 maart 2011, 10:27:40 »
reden ???????????

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #22 Gepost op: 6 maart 2011, 12:35:12 »
Reden? Als je een nieuwe laptop koopt bij de groetenboer hoef je niet op veel advies, kennis etc. over laptops te rekenen. Wil niet zeggen dat zijn laptops niet goed zijn maar toch... Bij Dolstra staat ie ook voor 229 http://www.dolstra.nl/zldefault.htm weet niet of daar al een kabel bij zit.
Luisterspulletjes :)

PD1EU

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2011, 14:39:29 »
Als je op http://www.unidenshop.com klikt, kom je er direkt.

-Ed

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2014, 16:51:31 »
Ik overweeg om de UBC 3500 XLT te kopen bij www.vliegtuigenspotter.nl , heb er al een antenne gekocht die als optie trouwens bij deze scanner op hun site staat.
Is dit trouwens een goede antenne, ( ik ben een leek he, dus je kan mij van alles wijsmaken )
Heb al een leuk e-mail contact met deze groep gehad voor informatie over deze antenne en over de komende scramble beurs, waar ze overigens niet aanwezig zullen zijn voor het eerst op Rotterdam Airport komende Zaterdag.
Jammer, want dan had ik kunnen kennismaken maar helaas.
Zouden jullie hier je mening kunnen geven aub?

Nogmaals, als ik al schreef bij bijn aanmeld bericht, ben ik  sinds 1977 scanner luisteraar, toen nog kristallen die erin gingen... maar weet niets van banden, 2 meter amateur, VHF. UHF, AM enz enz. En natuurlijk alles van de luchtvaartband en de militaire luchtvaartband en alles wat daarmee samenhangt, dus als er 'collega's' zijn die deze lijsten in zijn bezit heeft voel mij erg aanbevolen zei ik bescheiden!
Als ik maar kan luisteren, wat mijn interresse heeft is openbare diensten in het land dus als ik op vakantie in Limburg ben dat ik hem alleen maar aan hoef te zetten...en openbaar vervoer he, ben zelf al 34 jaar trambestuurder in Rotterdam!!
Maar wel de lijsten keurig en gerangschikt in mijn PC en geprint zodat ik die kan meenemen!

Groetjes Bert ( Tramscanner )
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2014, 17:38:33 »
Als ik maar kan luisteren, wat mijn interresse heeft is openbare diensten in het land dus als ik op vakantie in Limburg ben dat ik hem alleen maar aan hoef te zetten...en openbaar vervoer he, ben zelf al 34 jaar trambestuurder in Rotterdam!!

Nou Bert wat dat betreft moet ik je teleurstellen. Alleen nog de RET en het Amsterdamse GVB zijn nog volledig analoog te beluisteren. Overige OV bedrijven werken allemaal digitaal of je hebt enkel nog wat Kort Verkeer op 419.8750. En als je een beetje in de buurt zit van een wat groter NS station dan kan je die frequenties nog beluisteren.

Groet, Johan
24 jaar bij NS en werkzaam in Rotterdam

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2014, 18:20:03 »
Hallo, mijn vorige bericht was na plaatsing verdwenen, ga het opnieuw proberen dus...

Ben ook voornemens een UBC 3500 XLT aan te schaffen mettertijd, heb al veel portable scanners versleten op de wagen, ben namelijk al 34 trambestuurder in Rotterdam.
Die ik nu heb, de UBC 92 XLT is bezig te overlijden heb ik nu de indruk, ik heb nog wel een nieuwe antenne besteld op www.vliegtuigenspotter.nl  wat een leuke site is.
Met deze mensen heb ik ook een leuk e-mail contact over hoe of wat en heeft mij doen besluiten een antenne aldaar te kopen.
Die antenne staat als optie bij de UBC 3500 XLT, er staat geen type nummer bij, maar de UBC 3500 XLT is wel een scanner waarmee mijn interesse weer gewekt is.
Weet iemand hoe deze spriet is?
Het kan dus zijn dat mijn oude UBC 92 XLT aan het 'wegkwijnen' is.  Maar deze is wel oud hoor, ik kocht die toen de Politie meldkamer nog maar 1,5 jaar te gaan had dus weet je wel hoe oud die nu is....
Ben dus iemand die graag luistert , zoals de luchtvaart en militaire luchtvaart band. En andere openbare diensten in het land, ik hoorde dat de 3500 veel gevoeliger is?
Heb nog als basisscanner de UBC 9000 XLT, een oud gediende staan, en functioneerd nog prima!

Mijn vraag, ik heb de keuze tussen de UBC 125 XLT en de UBC 3500 XLT, het programmeren moet ik ook leren met de software en verwacht ook niet wanneer een van de twee in huis is dat ik de volgende dag al kan luisteren!
Waar het om gaat is het volgende, in de 3500 zitten voldoende, meer dan, kanalen. Leuk zou je zeggen maar ik wil het zo doen als ik met vakantie ben zeg maar in Limburg dat ik 'm alleen maar aan hoef te zetten en ontvangen maar.
Iets waar de 125 zeg maar 'te kort' schiet met 'te weinig' kanalen...en de 3500 ziet er professioneler uit moet ik bekennen.
Wat ik ook zie op het net is dat de 3500 gevoeliger is dan de 125, maar met wat voor een antenne dan? De ene die ik al heb gekocht voor mijn oude portable of een....?
Jullie zien het, veel vragen en haal me over de streep....

Groetjes, Bert ( Tramscanner )
Groetjes, Bert

Offline Rico

• Gevorderd Lid
« Reactie #27 Gepost op: 25 april 2014, 18:43:56 »
Zelf ga ik over op een Beofeng UV 5RE portofoon.

Leuke porto, maar niet geschikt als scanner, dit vnl doordat scan- en searchsnelheid belachelijk laag is
UBC125XLT, BC125AT, Albrecht AE125H, UBC355CLT, UBC370CLT, UBC9000XLT, Yupiteru MVT-7000, Yupiteru MVT-7100, Baofeng UV-5RE, Baofeng UV-17 PRO GPS, Quansheng UV-5K

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
« Reactie #28 Gepost op: 1 mei 2014, 15:18:45 »
Hallo,

Ik heb 'm hoor, de UBC3500XLT met alle toebehoren, gisteren keurig afgeleverd en een snelle zending geweest! 5 dagen gewacht en alles piekfijn in orde!
Een mooi apparaat moet ik zeggen, ben nu bezig de structuur ervan te doorgronden, best wel pittig moet ik zeggen.
Maar ik neem de tijd ervoor, groups en systems, allerlei termen vliegen om de oren maar dat geeft niet. De beschrijving is duidelijk, wel engels, en je moet goed weten hoe je de beschrijving gebruikt, dan gaat het wel lukken.
Ben er blij mee en ga weer lekker puzzelen ermee.
Merk nu aldat de airband duidelijker binnenkomt dan bij mijn andere scanners, dus dat is goed.
Nu ook eens even zoeken of je complete lijsten van het net kunt halen en die in de software kan importeren. Dat wordt nog wat want de ene winkel zei van wel en de andere weer niet.
Als een van jullie iets weten daarover sta ik daar open voor.

Gr, Bert
Groetjes, Bert

Offline dijk

• Gevorderd Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2 mei 2014, 08:59:56 »
Beste Bert
misschien heb je hier wat aan,in de hoop dat je computer
op engels vertalen staat,ik heb er tenminste veel aan gehad
toen ik de ubc3500xlt nog had
groeten chiel,oud trambestuurder,nootdorp

http://marksscanners.com/3500/3500.shtml
1 x UBC125XLT , 3 x UBC370CLT
Sangean ATS 909X2 , Sangean ATS 505 ,
Tecsun PL-880 , Tecsun PL-680 ,Tecsun PL-330
SDRplay RSP1B
Comet SB-7