Auteur Topic: Opvallend veel EAM's  (gelezen 5005 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline counterstrike

• Top Lid
Opvallend veel EAM's
« Gepost op: 28 juni 2010, 08:44:51 »
Vanochtend opvallend veel EAM verkeer op o.a. 11175/6739/6712.

Voor meer info over EAM's: http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_Action_Message

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
Re: Opvallend veel EAM's
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2010, 17:07:39 »
Grappig,

Blijft Wiki en ook ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar lijkt mij wat ze daar vertellen een "Skyking" bericht is. En dat is (meen ik)geen EAM
EAM wordt nog wel eens gerelateerd aan troepen verplaatsing. Heb nog ooit wel eens een KC135 naar de laatste EAM horen vragen.

Maar nogmaals, ik kan dat natuurlijk nooit zeker weten wat het is.
Grtz
Joost

exLid057

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2010, 20:23:59 »
Citaat
EAM wordt nog wel eens gerelateerd aan troepen verplaatsing

Klopt Joost, als je dit veel hoord, zeg maar 2 keer in een uur mag je er van uit gaan dat er troepen worden verplaast

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2010, 21:04:09 »
Dat is nog helemaal nog niet zo zeker Kees, er wordt al tientallen jaren over gespeculeerd. Ik vermoed zelf dat het hier gaat om The Nuclear Command and Control System.

NCCS bestaat uit vaste posten zoals het National Military Command Center (NMCC), the U.S. Strategic Command (USSTRATCOM) en het Global Operations Center (GOC) en mobiele posten zoals de E-4B National Airborne Operations Center (NAOC),de E-6B Airborne Command Post (ABNCP) en de Mobile Consolidated Command Center (MCCC).

De berichten die wij hier in Europa horen zullen naar mijn mening door een NAOC Boeing E-4B en TACAMO E-6B kisten gerelayed worden op het HF-GCS net.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2010, 09:52:26 »
Inderdaad veel speculatie omtrent deze berichten, enige info:

http://mt-milcom.blogspot.com/2006/08/d ... e-eam.html
http://www.monitoringtimes.com/html/eam.html

Groeten,
Peter

Offline Juliett

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2010, 13:40:44 »
Ik heb op de late avond van 23 juni 3 berichten ontvangen binnen een half uur, van cica half 12 -> 12 uur. 2 op 11175 kHz, 1 op 13200.
Als het om nucleaire toestanden gaat, lijkt me dat toch weinig goeds... :shock:
Uniden Bearcat UBC278CLT
Commtel Com 205
27 MC   :-)

Offline Raptor

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2010, 21:53:29 »
Be advised: Vandaag/avond erg veel EAM's op 11.175   tussen 20.00 - 22.00 om de 10 min een EAM.
All patched by Andrews AFB
Geen Skykings sofar.

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #7 Gepost op: 11 november 2010, 07:28:58 »
Even terugkomend op dit topic...

Als er de afgelopen week nogal veel EAM's zijn gehoord had dat te maken met oefening Global Thunder:
Zie ook hier op een Amerikaans Forum.

Ook gisteren zijn er blijkbaar wat comms geweest op de 11175.0 gerelateerd aan deze oefening..
Ik denk dat ik toch stiekem mijn HF even op 11175.0 laat staan....En heeft Huub toch een punt met zijn vermoeden, waar ik  toch nog de kantekening plaats dat bij een EAM begint met een bericht bestaand uit 6 karakters, en deze EAM's gericht zijn aan een specifiek Callsign (OVERDRAFT, EQUALIZE etc ect)

Wat is Global Thunder : Quote van "Hooligan" op genoemd forum:

It's a major US Strategic Command nuclear command & control exercise called GLOBAL THUNDER, dealing mostly with strategic nuclear forces like bombers & tankers ICBMs, SSBNs, etc, but also command posts, security forces, etc. It should last about a week.

Die laatste opmerking brengt me een beetje in twijfel, aangezien dit nu dan al de tweede week is van de oefening...
En helemaal Advocaat van de Duivel spelend......Raket voor de Kust van LA????

Hoe dan ook, wellicht is er nog wat op te pakken ervan..

Grtz
Joost

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2010, 16:18:01 »
Citaat van: "joost"
Even terugkomend op dit topic...

Als er de afgelopen week nogal veel EAM's zijn gehoord had dat te maken met oefening Global Thunder:
Zie ook hier op een Amerikaans Forum.

Ook gisteren zijn er blijkbaar wat comms geweest op de 11175.0 gerelateerd aan deze oefening..
Ik denk dat ik toch stiekem mijn HF even op 11175.0 laat staan....En heeft Huub toch een punt met zijn vermoeden, waar ik  toch nog de kantekening plaats dat bij een EAM begint met een bericht bestaand uit 6 karakters, en deze EAM's gericht zijn aan een specifiek Callsign (OVERDRAFT, EQUALIZE etc ect)

Wat is Global Thunder : Quote van "Hooligan" op genoemd forum:

It's a major US Strategic Command nuclear command & control exercise called GLOBAL THUNDER, dealing mostly with strategic nuclear forces like bombers & tankers ICBMs, SSBNs, etc, but also command posts, security forces, etc. It should last about a week.

Die laatste opmerking brengt me een beetje in twijfel, aangezien dit nu dan al de tweede week is van de oefening...
En helemaal Advocaat van de Duivel spelend......Raket voor de Kust van LA????

Hoe dan ook, wellicht is er nog wat op te pakken ervan..

Grtz
Joost

Deze wordt nu ook gebruikt 8.992.00