Auteur Topic: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014  (gelezen 95263 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Marco Marijs

• Gevorderd Lid
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #105 Gepost op: 8 augustus 2012, 12:51:58 »
Na al die jaren is het dan best leuk om te lezen wat ik al jaren verwacht. In Verbinding staat een groot artikel over P2000 waarin de kans zeer groot wordt geacht dat P2000 gewoon blijft bestaan, maar dat de apparatuur in het netwerk vervangen wordt door modernere apparatuur. De eindgebruiker (hulpverleners, maar ook geinteresseerden), gaan hier niets van merken.

Is het mogelijk om dat bericht eens in te scannen en op het forum te plaatsten? Op de website van Verbinding kan ik het inderdaad niet vinden.
Groeten,
Marco Marijs.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: 8 augustus 2012, 14:26:32 »
Inscannen is in principe wel mogelijk, maar er zitten rechten aan het artikel. Het plaatsen van het artikel zonder toestemming van de uitgever kan ons dus problemen opleveren. Dat het niet op de website van verbinding staat is ergens ook logisch: dan zou niemand meer een abonnement hoeven te nemen op een gedrukte versie. ;)

exLid057

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 8 augustus 2012, 16:50:36 »
En als je het artikel leest, moet je eens lezen hoe ze Callmax BV onder uit trappen met hun pager netwerk, gewoon erg terwijl daar heel veel hulpverlening jaren gebruik van heeft gemaakt.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #108 Gepost op: 8 augustus 2012, 17:45:35 »
En als je het artikel leest, moet je eens lezen hoe ze Callmax BV onder uit trappen met hun pager netwerk, gewoon erg terwijl daar heel veel hulpverlening jaren gebruik van heeft gemaakt.

By the way, Callmax is al sinds 16 juli failliet.
Ik heb hiervoor bewust geen topic gemaakt of eerdere melding, vind ik niet helemaal "netjes".
Maar nu komt het indirect ter sprake.

exLid057

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 8 augustus 2012, 18:17:19 »

Ik heb hiervoor bewust geen topic gemaakt of eerdere melding, vind ik niet helemaal "netjes".
Maar nu komt het indirect ter sprake.

Is toch niet naar aanleiding van dat artikel gebeurd ?

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #110 Gepost op: 8 augustus 2012, 18:17:37 »

Dat verbaast me niets, met zo weinig berichten kun je geen netwerk draaiend houden.

exLid057

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: 8 augustus 2012, 18:21:04 »

Dat verbaast me niets, met zo weinig berichten kun je geen netwerk draaiend houden.

heb je goed Rene of je laat gewoon een zender ergers in de regio gewoon uit staan 4 dagen lang

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #112 Gepost op: 8 augustus 2012, 18:32:05 »

Wat heeft dat met elkaar te maken? Je moet de zaken wel los van elkaar blijven zien, je kunt niet poeslief en aardig doen alleen maar omdat bepaalde regio's daar ooit gebruik van hebben gemaakt. Als het klopt wat ze zeggen dan zijn er hele rare, onhandige uitspraken gedaan. Als je weet hoe klein Callmax is (was?) dan is dat niet te vergelijken met het beheer achter C en P2000. Uit niets blijkt dat ze weten waar ze het over hebben en bovendien, is het artikel geschreven door Hulpverlenend Nederland? Puur objectief klopt het verhaal gewoon, of je het nu leuk vindt of niet.

exLid057

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 8 augustus 2012, 18:49:11 »

Wat heeft dat met elkaar te maken? Je moet de zaken wel los van elkaar blijven zien, je kunt niet poeslief en aardig doen alleen maar omdat bepaalde regio's daar ooit gebruik van hebben gemaakt. Als het klopt wat ze zeggen dan zijn er hele rare, onhandige uitspraken gedaan. Als je weet hoe klein Callmax is (was?) dan is dat niet te vergelijken met het beheer achter C en P2000. Uit niets blijkt dat ze weten waar ze het over hebben en bovendien, is het artikel geschreven door Hulpverlenend Nederland? Puur objectief klopt het verhaal gewoon, of je het nu leuk vindt of niet.

Peter laat ik het zo maar zeggen, er speeld hier gewoon grote jongens politiek wie meer geld heeft mag mee doen, de rest moet weg blijven en zijn mond houden.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #114 Gepost op: 8 augustus 2012, 18:53:23 »
Peter laat ik het zo maar zeggen, er speeld hier gewoon grote jongens politiek wie meer geld heeft mag mee doen, de rest moet weg blijven en zijn mond houden.

In zekere zin wel ja, het is niet niets om de alarmering van de hulpdiensten op je te nemen. Dan kun je gewoon niet in zee gaan met een kleine partij, dat zou toch geen uitleg behoeven lijkt me........

exLid057

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 8 augustus 2012, 19:06:56 »

In zekere zin wel ja, het is niet niets om de alarmering van de hulpdiensten op je te nemen. Dan kun je gewoon niet in zee gaan met een kleine partij, dat zou toch geen uitleg behoeven lijkt me........

Ja daar ben ik ook wel met je eens, maar kan zo kleine partij niet samen gaan met een redelijk grote partij zo dat ze het samen doen die alarmeringen ? Wand zeg zelf wat hebben die grote partijen nu berijkt met c2000 naar jaren ? om maar even een voorbeeld te noemen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #116 Gepost op: 8 augustus 2012, 20:16:40 »
Ik heb e.e.a. mbt. Callmax iets te veel naar mijn eigen mening uitgedrukt.
Dit zegt de website:
Callmax BV (in liquidatie).
Bovengenoemde rechtspersoon is ontbonden door haar aandeelhouders per 16 juli 2012. De rekening en verantwoording en het plan van verdeling liggen ter inzage voor eenieder ten kantore van Callmax BV.

Vlg. de KvK zijn er vestigingen/BV's uitgeschreven maar er zijn ook nog aktieve.
Ook even met LPZ gebeld, en het Callmax signaal is nog wel in de lucht.

exLid057

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 6 september 2012, 13:36:46 »

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #118 Gepost op: 6 september 2012, 13:53:53 »
Ook hier, het zijn maar 23 pagina's.

Offline Pepijn [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
  • Without the lights it's just radio!
« Reactie #119 Gepost op: 6 september 2012, 14:00:26 »
Ik denk dat hij pagina 33 van het blad zelf bedoeld. Per PDF pagina staan 2 daadwerkelijke pagina's afgedrukt. Pagina 33 van het blad is getiteld: "Scenario's voor P2000"
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.