Ik ben zelf eigenlijk best wel tevreden over mijn huidige XLS indeling. Per frequentie is opgenomen:
Frequentie, Mode, Plaats, Gebruiker, Ingang, TQ, TQ op ingang?, Verif?, Regio, System, Group, Channel, Soort gebruiker.
De eerste kolommen zijn om de frequentie en zijn gebruiker te definieren, de kolommen vanaf Regio zijn om te filteren. Ik heb er een automagische Plaats -> System en Regio inzitten, gebaseerd op de gemeente waar de plaats in ligt. Zo wordt bijvoorbeeld Sintjohannesga omgebouwd naar "Frl Skartsterlan" en "Frl". De soort gebruiker ben ik op dit moment aanhet vullen, maar dat gaat vrij langzaam.
Naast deze kolommen heb ik nog wat extra info per frequentie, die ik afleid uit andere tabellen. Zoals de (voormalige) raster/ruit, of de frequentie ook als ingang in gebruik is ergens (zou dat heel graag per regio/plaats doen, maar dan wordt de boel wel erg traag qua bijwerken in Excel) en zo nog een paar.
Dit zou best in een SQL database omgezet kunnen worden, denk ik. En dan zou je online kunnen filteren/sorteren op alle kolommen die er zijn en alle afgeleide kolommen (doe mij nu eens alle gebruikers van raster ruit nummer 7 in Hilversum of zo).