Auteur Topic: Wintone met SMS  (gelezen 3781 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Wintone met SMS
« Gepost op: 24 maart 2004, 09:44:34 »
Hoi,

Ik las onlangs dat het met wintone mogelijk is SMS berichten te verzenden bij alarmering van een specifieke 5TVO code.

Ik kon echter nergens terug vinden hoe dit werkt, dwz of het via telefoon gaat of internet en welke kosten er aan verbonden zijn.

mvg 7243

derreck

  • Gast
Re: Wintone met SMS
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2004, 15:18:49 »
Ik heb t zelfde probleem...volgens mij kost dit niets en gaat dit gewoon via een programmaatje...

Maarja, waar voer je in display je telefoonnummer in hè?

greetzz

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Wintone met SMS
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2004, 15:37:34 »
Citaat van: "derreck"
Ik heb t zelfde probleem...volgens mij kost dit niets en gaat dit gewoon via een programmaatje...
Maarja, waar voer je in display je telefoonnummer in hè?

5TVO -> SMS is een oud project van een vriend van mij. Door middel van de combinatie Wintone + Display + Text2GSM kon je tooncodes doorsturen als SMS. Destijds waren er verschillende gratis SMS-gateways beschikbaar, maar toen die ophielden met bestaan en je moest betalen voor elke verzonden SMS is het "project" een beetje doodgebloed. Het kan allemaal nog steeds, maar niet kosteloos...

Groeten, Peter.

wytsepyt

  • Gast
Re: Wintone met SMS
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2004, 15:55:46 »
Wordt er in de toekomst nog wel aan gewerkt Peter? Is het een idee om PDW aan dit programma te koppelen? Of zou daar te weinig animo voor zijn? Volgens mij zijn er nog wel gratis aanbieders van SMS, alleen zijn ze moeilijk te vinden...

Het was een goed uitgedacht systeem...

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Wintone met SMS
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2004, 17:33:54 »
Citaat van: "wytsepyt"
Wordt er in de toekomst nog wel aan gewerkt Peter? Is het een idee om PDW aan dit programma te koppelen? Of zou daar te weinig animo voor zijn? Volgens mij zijn er nog wel gratis aanbieders van SMS, alleen zijn ze moeilijk te vinden...

Een aanbieder is 1. Het 2e is dat deze aanbieder (gateway) wel beschikbaar moet komen in software zoals Text2GSM. Je bent dus van zoveel factoren afhankelijk dat het een lastig samenhangend geheel is. Op zich werkt het, dus er hoeft niets meer aan gewijzigd te worden. In PDW zal het zeker niet komen, het werkt prima met de bestaande software maar helaas niet gratis....

Groeten, Peter.

wytsepyt

  • Gast
Re: Wintone met SMS
« Reactie #5 Gepost op: 4 april 2004, 14:37:44 »
Ik heb PDW zelf (nog) niet draaiend, maar is er ook de mogelijkheid tot een ticker window (Alexis). Zodat je gewoon doorkunt werken op je PC, maar toch gewaarschuwd wordt door dat o zo handige schermpje? Of is dit allemaal veel te lastig in te bouwen?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Wintone met SMS
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2004, 14:41:49 »
Citaat van: "wytsepyt"
Ik heb PDW zelf (nog) niet draaiend, maar is er ook de mogelijkheid tot een ticker window (Alexis). Zodat je gewoon doorkunt werken op je PC, maar toch gewaarschuwd wordt door dat o zo handige schermpje? Of is dit allemaal veel te lastig in te bouwen?

Tsja alles is mogelijk natuurlijk, maar de opbouw van PDW is nogal ouderwets. Voor het 'mooie' zou PDW eigenlijk helemaal herschreven moeten worden, waardoor bepaalde opties/functies makkelijker en mooier in te bouwen zijn. Nee PDW heeft dat dus niet, maar wel een filterbelletje, dus gewaarschuwd word je wel ;-)

Groeten, Peter.