Met zen allen op het astrid netwerk ? als er dan iets serieus gebeurd licht die nog sneller plat :?
Ha ja ? Waarom ?
het ist trouwens een netwerk dat betaald is met ons belastings geld voor onze publieke veiligheid en wort nu mee en meer ook voor commerci ële bedrijven ingezet ik hoorde dat er in Brussel ook al een bus maatschappij op astrid zit waar gaat dit heen ?
De opdracht van Astrid houdt in dat er (beperkte) licenties mogen komen voor bedrijven die een publieke of veiligheidsopdracht hebben. Voorbeelden: Eandis, securitas, Electrabel, ...
Het is het comite voor gebruikers (vertegenwoordigers hulp en veiligheidsdiensten ) die daar trouwens over beslissen, niet Astrid zelf.
Die bedrijven betalen dan wel een commerciele licentie ipv de klassieke hulp-en veiligheidsdiensten waar astrid tegen kostprijs werkt.
En ja, zo werkt de MIVB in Brussel nu ook op Astrid.
Als je ziet hoeveel miljoenen mensen er dagelijks in de metro passeren en als je weet dat het Astridnetwerk per definitie in alle Brusselse metro's aanwezig is, via de infrastructuur van de MIVB zelf, dan is die keuze niet onlogisch.