Freq's van Arriva kunnen ook weg (combofoon word niet meer gebruikt), de laatste jaren bij Arriva hebben we gewerkt met de Motorola CM340 mobilofoon op de freq. 419.8750 en eerst 1 kanaal later 10 met ccts waarvan sommige met Connexion en Synthus zouden kunnen werken. Heb toen nooit kunnen uitzoeken welke tooncode er gebruikt werd maar nu ik de Wouxun UVD2 heb heb ik kan. 1=186.2 en 2=88.5 gevonden maar 3 en 4 gek genoeg niet kunnen ontdekken. Heb de 50 verschillende codes in mijn porto gezet en zodoende 1 en 2 kunnen achterhalen maar vanwege mijn onkunde met het apparaat (de porto) het ding nog niet zover gekregen als die op freq. alleen staat zonder ander toepassingen erbij dan zou hij die code automatisch moeten kunnen laten zien maar is me nog niet gelukt en ben er ook bijna niet mee bezig geweest. In Groningen stad zou kan. 4 gevonden moeten kunnen worden omdat ze daar een proef hebben op dat kanaal om het (vooral) in de spits wat rustiger te laten zijn op kanaal 1, die dan heeel veeeeel gebruikt werd. Bovenstaande kom ik aan omdat ik als chauffeur eerst bij Arriva zat en nu dus bij Qbuzz.