Auteur Topic: Marthon Rotterdam  (gelezen 3734 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

• Top Lid
Marthon Rotterdam
« Gepost op: 5 april 2009, 08:39:51 »
Tijdens het testen met de heli's waargenomen:
450.4125, 429.8625, 429,9250, 429, 8375. Alle regie TV/Radio

Verder is Traffic Support actief op 160.570

Mogelijk later meer, maar ik ben dadelijk buiten.

Spoorfan

paul19622

• Gast
Re: Marthon Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 6 april 2009, 08:20:42 »
Helaas van bovenstaande poster geen reactie meer gehoord, maar volgens mij was het tijdens de marathon zeer rustig op alle frequenties. Entropia was vrij druk en dan met name de rotterdamse kanalen: 424.1875, 424.6375 en 424.8625 MHz. Verder veel TV, -en regiekanalen maar verder bleef het bij mij doodstil iets wat JohnR in een ander topic ook al vermelde. Het Rode Kruis was ook aanwezig maar wederom deze weer nergens kunnen ontdekken zelfs niet op de nieuwe 464 MHz band kanalen. Wel had ik een nieuw en vrij hard TETRA-signaal op of rond de 423.8875 MHz wat nu volgens mij weer weg is. Zo kan je dus op alle fronten merken dat de communicatie voor de (scanner) luisteraar erg aan het afnemen is, het wordt steeds stiller en stiller nu dus ook al met evenementen.

p.s. er werdt wel door de organisatie op entropia een paar keer gezegd "deze zitten op het andere netwerk" geen idee wat dit geweest zou kunnen zijn.

Groetjes,

Offline Arle

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 6 april 2009, 14:14:01 »
Citaat van: "paul19622"
p.s. er werdt wel door de organisatie op entropia een paar keer gezegd "deze zitten op het andere netwerk" geen idee wat dit geweest zou kunnen zijn.

Mogelijk C2000 waar de hulpdiensten op zaten (GHOR, Ambu's, politie).
Tevens hadden de verschillende diensten hun eigen frequenties in gebruik: RET, Stadstoezicht, Trigion Beveiliging (Beursplein), Beveiliging (Beurstraverse).
De enige die ik hoorde op de scanner was de bekende hekkenleverancier uit Hellevoetsluis na afloop, die zat ergens in de 16x Mhz (kon even niet goed kijken in de auto). En de hierboven genoemde frequenties van de regiseur en de verslaggever.
Met vriendelijke groet,
Arlé

Offline Rudolf

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 6 april 2009, 19:24:22 »
Citaat van: "paul19622"
Helaas van bovenstaande poster geen reactie meer gehoord, maar volgens mij was het tijdens de marathon zeer rustig op alle frequenties. Entropia was vrij druk en dan met name de rotterdamse kanalen: 424.1875, 424.6375 en 424.8625 MHz. Verder veel TV, -en regiekanalen maar verder bleef het bij mij doodstil iets wat JohnR in een ander topic ook al vermelde. Het Rode Kruis was ook aanwezig maar wederom deze weer nergens kunnen ontdekken zelfs niet op de nieuwe 464 MHz band kanalen. Wel had ik een nieuw en vrij hard TETRA-signaal op of rond de 423.8875 MHz wat nu volgens mij weer weg is. Zo kan je dus op alle fronten merken dat de communicatie voor de (scanner) luisteraar erg aan het afnemen is, het wordt steeds stiller en stiller nu dus ook al met evenementen.

Groetjes,

Het Rode Kruis zat gewoon op Kanaal B-165.130 MHz
Volgens mij worden de kanalen in de 464 MHz maar heel zelden gebruikt.
Het Rode Kruis heeft portofoons , die alleen in de VHF band kunnen.
Groeten,
Rudolf.
Retevis RT82 - Retevis RT84 - Ailunce HD1 - Ailunce HD2 - Swissphone sQuad Flex P2000 - Talkpod N58+

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 7 april 2009, 17:39:34 »
Zo weer een nieuwe harde schijf.

Inderdaad was het meeste te horen op Entropia. Zenders Rotterdam en Krimpen.

Rond de Coolsingel was ook PMR actief bij de 5 km en 10 km loop.

Dat was het wat ik heb gehoord.

Spoorfan

Offline Rudolf

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2009, 20:51:00 »
Citaat van: "spoorfan"
Zo weer een nieuwe harde schijf.

Inderdaad was het meeste te horen op Entropia. Zenders Rotterdam en Krimpen.

Rond de Coolsingel was ook PMR actief bij de 5 km en 10 km loop.

Dat was het wat ik heb gehoord.

Spoorfan

Dit was de beveiliging op de Coolsingel bij het start en finish terrein.

Groeten,
Rudolf.
Retevis RT82 - Retevis RT84 - Ailunce HD1 - Ailunce HD2 - Swissphone sQuad Flex P2000 - Talkpod N58+