Auteur Topic: pager  (gelezen 9090 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
Re: pager
« Reactie #15 Gepost op: 3 september 2008, 16:38:39 »
Citaat van: "AlfA145"
deze had ik nog niet gezien, maar 't eerste wat ik las op de site wat :

Citaat
Deboosere Telecom is een gevalideerde leverancier van TETRA-oplossingen voor het A.S.T.R.I.D.-netwerk.

dus zullen ze zich aan de regeltjes moeten houden vrees ik...

idd, had gisteravond de prijzen gevraagd van de pagers die op hun website stonden maar ze wouden meer info:

Citaat
Graag vernemen wij van u volgende informatie:
-          Uw volledige naam+voornaam+adres+contactgegevens (tel/fax/gsm), evt BTW nummer.
-          Bent u lid van een brandweerkorps of veiligheidsteam?
-          Vanwaar uw vraag? Waarvoor en in welke omstandigheden zou de pager gebruikt worden?
-          Om welke hoeveelheid gaat het hier?

Dus hier eindigt het mooie verhaaltje om hier onze pagers te kunnen kopen, althans voor mij :(
Eigenaar van een Uniden Bearcat USC 230XLT

Grtz,
Jonas

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 3 september 2008, 18:06:27 »
Dat had je toch zelf ook wel kunnen weten hé!!!
Het heeft totaal geen zin om, bij welke erkende Astrid leverancier dan ook, naar toestellen gaan te vragen voor privé gebruik. Je gaat er geen krijgen. De enige mogelijkheid is oa de P2000 shop.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline swfjvh

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 3 september 2008, 18:47:12 »
Citaat van: "Barbados"
Dat had je toch zelf ook wel kunnen weten hé!!!
Het heeft totaal geen zin om, bij welke erkende Astrid leverancier dan ook, naar toestellen gaan te vragen voor privé gebruik. Je gaat er geen krijgen. De enige mogelijkheid is oa de P2000 shop.

Dan is dit "het" toestel: http://www.p2000shop.nl/?p=27 ?

Citaat
De Pilot
Voor het openbare netwerk van KPN nationaal 3 en Callmax en het Belgische Astrid netwerk hebben we de Pilot in ons assortiment. Tevens maakt de brandweer regio Den Bosch gebruik van deze netwerken.

Hoofdkenmerken:

- 4 regelig
- 8 capcodes
- 16 bericht sloten
- zoom functie
- bij alarmering komt automatisch de melding in het scherm staan (verlicht)
- met de hand te programmeren
- piepen en trillen tegelijkertijd
- extra sterke speaker (85dB@30cm)
- extra sterke tril motor
- batterij 1 AA

Waar u zich ook in Nederland bevindt u kunt deze alarmontvanger op ieder moment handmatig omprogrammeren.

Eventueel kan de Pilot ook in combinatie met een (groep-) abonnement van KPN of Callmax worden aangeschaft.

De Pilot wordt geleverd inclusief holster en ketting.

Prijs: 115 euro (96,64 ex BTW)

Ben je dan niet beter om gwn een scanner met discriminator te kopen (zoals bv. de USC 230 XLT die ik reeds had aangehaald in de topic van het toestel zelf)?
Het nadeel is wel dat je dan een pc nodig hebt om de data te kunnen uitlezen.
Maar als de korpsen in de buurt nog niet overgeschakeld zijn, dan zit je daar met je pager(afstand onbepaald? => kan je gans België ermee ontvangen(natuurlijk enkel de ingestelde codes)?)...
(Verbeter me als ik iets "verkeerd" gezegd heb, op 17j kan je nog vanalles bijleren hé ;) )

grt,
Jonas
Eigenaar van een Uniden Bearcat USC 230XLT

Grtz,
Jonas

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 3 september 2008, 20:43:29 »
Dag,
Een scanner met discriminator is een mogelijkheid. Maar zoals je zelf zegt, zit je vast aan een pc voor het lezen van de data. Je kan nog wel gewoon je scanner gebruiken voor hetgeen er nog te horen is maar dat is bitter weinig.
Een blackbox is een tweede mogelijkheid maar ook hier zit je vast aan je PC.
Een Pilot Pager is een derde mogelijkheid maar hou er rekening mee dat je slechts 8 RIC codes kan programmeren. De Pilot is blijkbaar wel de beste koop. Maar ik kan er zelf niet van meespreken want ik heb er geen.
Meer mogelijkheden zijn er momenteel niet.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2008, 00:43:56 »
Citaat van: "swfjvh"
(afstand onbepaald? => kan je gans België ermee ontvangen(natuurlijk enkel de ingestelde codes)?)...

Ja, het POCSAG-signaal wordt landelijk uitgezonden.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)