Auteur Topic: Frequentiegebruik opvragen via Wet Openbaarheid Bestuur?  (gelezen 3177 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Frequentiegebruik opvragen via Wet Openbaarheid Bestuur?
« Gepost op: 1 april 2008, 14:08:12 »
Ik zat zonet even wat te denken.... Via de Wet Openbaarheid Bestuur kun je bij overheidsorganen allerlei info opvragen. Zou dat ook voor uitgegeven frequenties gelden?  :) Uiteraard geven ze geen info die privacygevoelig is, maar alleen al de informatie welke frequenties in welke plaats gebruikt worden zou al handig zijn. Weet je wat je mist en kun je gericht gaan luisteren.

Apen en beren op de weg: ze zullen het eerst wel gaan weigeren, als ze het geven dan zal het op adres van de machtiginghouder zijn en dat is soms niet de plaats van gebruik.

Maar toch, het idee is wellicht interessant. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Welschap

• Gevorderd Lid
Re: Frequentiegebruik opvragen via Wet Openbaarheid Bestuur?
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2008, 21:04:41 »
Citaat van: "elsinga"
Ik zat zonet even wat te denken.... Via de Wet Openbaarheid Bestuur kun je bij overheidsorganen allerlei info opvragen. Zou dat ook voor uitgegeven frequenties gelden?

Wat heeft een toegewezen frequentie met Openbaar Bestuur te maken?
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2008, 23:30:53 »
Citaat
Wat heeft een toegewezen frequentie met Openbaar Bestuur te maken?

Nou dat het openbaar bestuur de frequenties uitgeeft misschien? En dat wij als burgers het recht hebben om te zien hoe en aan wie ze dat doen?
Het is helemaal geen slecht idee, ik zat er zelf ook wel eens aan te denken. Het te verwachten antwoord is echter inderdaad dat de privacy zich er tegen verzet en dat de info dus niet verstrekt zal worden.

Mars

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
    • http://www.glasservicevandijk.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2008, 07:32:18 »
terecht ook, ik zou niet willen dat men mijn info via dat zouden kunnen achterhalen.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2008, 07:44:11 »
Maar zijn frequenties niet net zoiets als nummerborden, oftewel de frequentie op zich is niet privacygevoelig maar de koppeling aan een naam wel?

Dan zou je dus kunnen constateren dat AT wel de gebruikte frequenties per regio/gemeente/plaats zouden moeten/mogen ophoesten, maar niet wie ze toegewezen hebben gekregen.

En het leuke is dat een WOB verzoek niet gemotiveerd hoeft te worden en je geen belanghebbende hoeft te zijn. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
    • http://www.glasservicevandijk.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2008, 07:48:21 »
nee ok ik weet dat het al wel makkelijk te achterhalen is maar ik vindt dat er best wat tegenstand tegen mag zijn.
we leven immers al in een spam wereld, net als mijn(en alle anderen) bedrijfs gegevens bij de KvK.
je wil niet weten hoeveel papier ik weekelijks bij het oud papier breng, is leuk..je krijgt et gratis en ongewild en je kan er nog moeite voor doen ook...

nee laat dat maar mooi een beetje afgeschermd zijn.