Zojuist in de auto een leuke vangst gedaan.

Kwam bij Gasunie vandaan en kreeg ter hoogte van Hoogkerk een CC hit op 159.850/None. Duidelijk twee chauffeurs die met elkaar aan het kletsen waren. Een paar honderd meter verder kom ik achter een rijtje auto's terecht die wachten tot twee zandkiepers een vrachtauto voorbij waren. Dat was klaar, hoor ik op de scanner dat "ineens die bus ook weer langzamer gaat rijden". Goh, dat klinkt als die twee kiepers hier vlak voor me.

De voorste kieper kwakt 'm naar links, maar de achterste haalt dat niet... en was daar niet blij mee. Dus geef ik 'm een knippertje en laat 'm naar links komen (voor de afwisseling, zeg maar) en die chauffeur vertelt duidelijk blij dat hij eens niet een middelvinger kreeg maar een seintje.

Kreeg toen de kieper links reed een links/rechts knippertje als dank en bij het voorbijrijden nog een dank-toetertje. Hoe makkelijk maak je iemand blij!
Daarna nog opmerkingen over mijn auto, toen ik er voorbij reed en weg was ik.
De vrachtauto's reden overigens met grote reklame van GrondNet op de bak en aan de belettering op de cabines te zien zijn het onderaannemers, beide kwamen uit Heerenveen (fa. de Rooij?). GrondNet zit ook in Heerenveen trouwens, dus zo ga ik 'm maar bijschrijven in de lijst. Komt'ie samen met De Ruiter Transport uit Reduzum op die frequentie te staan trouwens.