Auteur Topic: Overzicht frequenties Limburg-Noord  (gelezen 180130 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21793
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #285 Gepost op: 5 oktober 2010, 08:24:05 »
Citaat van: "woody_duiven"
Vandaag de 455.8100 kunnen bevestigen voor DHL aan de Marco Poloweg in Venlo

Even wat inside information die ik doorkreeg.
Bij DHL Marco Poloweg werken normaal 2 mensen, geen portogebruik.
Bij DHL Dirk Hartogweg (is 150 mtr. van Marco Polo) had men wel porto's, doch vestiging is verhuisd naar Beringe.

Offline pukkie

  • Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 789
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #286 Gepost op: 5 oktober 2010, 08:52:40 »
Hallo,

Johan, die 455,8100 met TQ 162,2 wordt nog steeds volop gebruikt bij de DHL aan de Marco Polo te Venlo-Blerick Tradeport.
Zojuist even een babbeltje gemaakt op genoemde freq met tq.

Groet van Roberto.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #287 Gepost op: 5 oktober 2010, 09:03:21 »
Citaat van: "pukkie"
Zojuist even een babbeltje gemaakt op genoemde freq met tq.

Publicatie van frequentie en tq op dit forum wordt gedaan in goed vertrouwen en niet om te gaan piraten op de frequentie van dat bedrijf.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #288 Gepost op: 16 oktober 2010, 22:13:40 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "woody_duiven"
Vandaag de 455.8100 kunnen bevestigen voor DHL aan de Marco Poloweg in Venlo

Even wat inside information die ik doorkreeg.
Bij DHL Marco Poloweg werken normaal 2 mensen, geen portogebruik.
Bij DHL Dirk Hartogweg (is 150 mtr. van Marco Polo) had men wel porto's, doch vestiging is verhuisd naar Beringe.

Johan,

De vestiging Hartogweg is al ruim een jaar gesloten, in Beringe staan inderdaad een paar panden van DHL, meerdere vestigingen zijn daarin opgegaan. De oude frequenties in de 17? mhz zijn al een tijdje vervallen, in de wagens hangt ook geen mob meer.

Ik neem even privé contact op met je, even wat zaken afstemmen.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #289 Gepost op: 6 november 2010, 23:25:45 »
Ondertussen hebben we de 4155.8100 nog niet 100% zeker opgelost, wel ben ik er zeker van dat het uit het pand komt waarin onder andere DHL en UPS zitten. Het enige wat nog zou kunnen zijn is dat de frequentie in gebruik is bij Sandvik recht tegenover DHL, even wegstrepen wat er tot nu toe bekent is:

DHL is klein en volgens insiders werken er twee man, volgens mijn info lopen er twee man op de loods en rond de drie op kantoor, heb gezien dat er vier auto's voor het pand stonden en een tweetal busjes van bouwbedrijven. Naast DHL is een gedeelte van het pand leeg en het eerste stuk is gehuurt door UPS, ik ben er nog niet geweest en weet niet wat er voor afdeling zit. UPS heeft ook een pand aan de Stanleyweg 8-10 iets verderop, daar werd tot een maand of twee terug gewerkt met PMR porto's ( Dockteam en ander station, meestal Kenga), die porto's heb ik al een tijdje niet meer gezien en de laatste tijd gaat de communicatie tussen kantoor en dockteam via telefoon. Nog voor UPS het pand aan de Marco Poloweg in gebruik nam, stuitte ik al op de 455.8100, dus UPS als gebruiker lijkt mij heel sterk.

Dinsdag heb ik de kans gemist de gebruiker te bevestigen, had een half uur op de Poloweg staan posten en niks gehoord. Op het moment dat ik de A67 overstak hoorde ik iets roepen over een wagen van TNT die kwam laden, ben direct gekeerd en was binnen 3 minuten weer op de rotonde Marco Polo/Columbusweg en ben naar boven gereden richting DHL. Op de rotonde Dirk Hartog/Marco Poloweg kwam ik de wagen van TNT tegen, helaas ging hij richting DSV Popeweg waar ik niet op kom zonder aan te melden, anders had ik mijn "bolle" vriend gevraagd waar hij vandaan kwam. Hij kwam zeker uit de hoek DHL/UPS dus dat gedeelte van de Marco Poloweg staat vast.

Wat betreft Sandvik; daar weet ik zeker dat er gebruik wordt gemaakt van porto's, voor zover mijn kennis rijkt zijn het PMR porto's welke ze gebruiken ( Kenwood). Wat ik zeker weet is dat ik Sandvik niet ergens heb kunnen vinden in de diverse banden, zelfs geen CC hit naast het pand. Helemaal uitsluiten kan ik Sandvik niet, heb eens de kreet gehoord "van de zijkant laden' wat met het staal en de lengtes bij Sandvik erg handig is. Sandvik heeft docks binnen en zijn gebouwd op het laden/lossen met bovenloopkraan of van de zijkant met heftrucks. Op de 455.8100 hoor ik echter veel gesproken worden over pallets of pakketten, wat weer niet in de range van Sandvik ligt.

De bedrijven in de hoek waar de 455.8100 in gebruik is zijn vanaf de rotonde Dik Hartogweg gezien de volgende:

TST, Trailer en wagenopbouw, UPS en DHL aan de rechterkant. Logwin en Sandvik aan de linkerkant. Achter Logwin en tegenover Sandvik zat een bedrijfje, de naam ben ik kwijt maar kan de gebruiker niet zijn aangezien het kanaal nog in gebruik is en dit pand leeg. Dan zit er nog Rhenus en een tweede hands vrachtwagendealer aan de Amundseweg wat grenst aan de Marco Poloweg in die hoek. Het oude pand van DHL ( Dirk Hartogweg) is leeg, aan de andere kant van de rotonde zitten veel bedrijven maar daar kom ik zo vaak dat ik ze kan uitsluiten, geen gebruik van porto's.

- Sandvik geloof ik niet, ander soort werk en vermoedelijk PMR.
- UPS is net in het pand getrokken, de freq hoor ik al ruim een jaar.
- Rhenus maakt geen gebruik van porto's
- vrachtwagenboer staat geen wagens te beladen.
- DHL wordt volgens insider ( lees bericht Johan Beck) ontkracht
- Een ander transportbedrijf heeft de deuren gesloten, geen idee meer van welk bedrijf dit was.
- Arrow en andere bedrijven in de omgeving zijn het zeker niet, daar kom ik al jaren en er wordt geen porto gebruikt.

Blijft over Logwin, dit is het enige bedrijf wat nog in die hoek zit. Het is een forwarder met een loods waarin goederen worden overgeslagen, dat klopt weer met hetgeen ik op de freq hoor. Zelf ben ik vorig jaar eens bij Logwin geweest, slechts 1 keer en heb toen geen porto of dergelijke apparatuur gezien.

Mijn gevoel gebasseerd op waarnemingen ( audio en visueel), het komt 99% zeker uit het pand aan het eind van de Marco Poloweg gezien vanaf de rotonde Dirk Hartogweg richting het noorden aan de rechterkant. Het pand waar een vlag van DHL in de mast wappert.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #290 Gepost op: 11 november 2010, 18:06:21 »
Voor de lijst: 164.2100 TQ 69.3 TCT ( containerterminal) Ankerkade Venlo, het nieuwe overslagstation in de haven.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #291 Gepost op: 17 november 2010, 19:36:17 »
Op de bouw lokaties van de Floriade in Venlo staan twee kranen van Sarens, ze werken in Venlo op 455.8100 waarvan ik geen TQ heb gevonden. Vorige week hebben twee mobiele kranen van Sarens een schip gelost aan de Ankerkade in Venlo, onderling zaten de machinisten op dezelfde 455.8100.

Bovenstaand is trouwens een andere gebruiker als de 455.8100 die waarschijnlijk van DHL aan de Marco Poloweg is, het gaat over andere onderwerpen. Van DHL niks meer vernomen tot nu toe, al ruim een week stil in die hoek.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Sjoerd102

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 83
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #292 Gepost op: 4 december 2010, 20:55:00 »
op 423.825 (Entropia roermond) hoor ik bijna elke werkdag dezelfde firma.
Lijkt of het om een transport onderneming oid gaat uit Beek Elsloo of die kanten.
Wordt vaak gevraagd waar chauffeur zich bevind, en vaak info gegeven of en welke rijstrook op a2 afgezet zijn.
Iemand een idee welk bedrijf dat dit is.
(Onder het typen van dit bericht hoor ik weer zo'n mededeling over dit kanaal)

Offline Sjoerd102

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 83
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #293 Gepost op: 27 december 2010, 11:46:07 »
Iemand een idee op welke freq. de strooiploegen in en om roermond op te vangen zijn?

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #294 Gepost op: 24 januari 2011, 22:17:55 »
Ladies en gentlemen, I've got 'm!! :D

DHL Venlo mag vervallen voor 455.8100, TQ heb ik niet kunnen bevestigen. De gebruiker is Sandvik ( Amundsenweg 4 5928LT Venlo) tegenover DHL, 100% zeker.

De kraan die gebruik maakt van deze frequentie op de bouw van de Innovatoren ( Floriadeterrein) is er 1 van van Marwijk, het is de enige kraan die van de frequentie gebruik maakt dus Sarens kan vervallen!
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21793
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #295 Gepost op: 24 januari 2011, 22:22:28 »
Citaat van: "woody_duiven"
DHL Venlo mag vervallen voor 455.8100, TQ heb ik niet kunnen bevestigen. De gebruiker is Sandvik ( Amundsenweg 4 5928LT Venlo) tegenover DHL, 100% zeker.

Ik heb het in de lijst aangepast Ron.

Offline pukkie

  • Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 789
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #296 Gepost op: 25 januari 2011, 12:20:48 »
Hallo,

Nou ik heb die 455,8100 is even een tijdje vast laten staan.
En ik heb de volgende tq's erop gezien, de TQ 71,9 (iets met bunker 2 en 3 half leeg).
En de TQ 233,6 (Over laden en lossen en docs), dus dit kan Sandvik wel eens zijn.
En natuurlijk ook van Marwijk gehoord met DCS 032.

Groet van Roberto.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #297 Gepost op: 25 januari 2011, 15:03:48 »
Citaat van: "pukkie1"
Hallo,

Nou ik heb die 455,8100 is even een tijdje vast laten staan.
En ik heb de volgende tq's erop gezien, de TQ 71,9 (iets met bunker 2 en 3 half leeg).
En de TQ 233,6 (Over laden en lossen en docs), dus dit kan Sandvik wel eens zijn.
En natuurlijk ook van Marwijk gehoord met DCS 032.

Groet van Roberto.

Roberto,

Geen idee hoe hard die eerste bij jou binnenkomt, maar dat zou een Elektriciteitscentrale kunnen zijn gezien de bunkers, in dat geval is het denk ik de NUON Power Buggenum welke je met die TQ hoort. NUON Power zit ook op 455.9100 en 455.9300.

Laden en lossen van docks is inderdaad Sandvik, van Marwijk met DCS is dan ook duidelijk.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline pukkie

  • Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 789
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #298 Gepost op: 25 januari 2011, 19:51:14 »
Hallo,

Woody, die 455,8100 met TQ 71,9 komt hier knal hard binnen, moet in de omgeving van Horst in de Maas zijn denk ik.

En beste Woody gooi de 454,9000 met TQ 241.8 ook is in jou scanner, als je weer is in de regio Blerick-Sevenum zit.
Op genoemde freq en tq hoorde ik vandaag af en toe wat communicatie, en men had het over kom is naar de hoofd receptie.
En het leek wel een relais verbinding.
Maar de 454,9000 is dan wel de uitgang, op de 464,9000 niks te horen geweest bij mij.

Verder zit er terugkomend op de 455,8100 het Evenementencomplex Venray-Oostrum op deze freq met de tq 151.4, werd gebruikt door oa verkeersregelaars.

Groet van Roberto.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #299 Gepost op: 27 januari 2011, 13:21:47 »
Roberto,

Citaat
Woody, die 455,8100 met TQ 71,9 komt hier knal hard binnen, moet in de omgeving van Horst in de Maas zijn denk ik.

Ik denk dat het om de NUON Power centrale gaat, de Elektrabel in Nijmegen heb ik een jaar of twee terug ook op deze frequentie gehoord ( meen ik) alleen met TQ 118.8. Nu heb je in het verleden wel eens vaker gedacht dat een gebruiker om de hoek zat, maar achteraf bleek het een eind uit de buurt te zijn ( herinner me nog een of ander vakantiepark in Brabant).

Citaat
En beste Woody gooi de 454,9000 met TQ 241.8 ook is in jou scanner, als je weer is in de regio Blerick-Sevenum zit.
Op genoemde freq en tq hoorde ik vandaag af en toe wat communicatie, en men had het over kom is naar de hoofd receptie.
En het leek wel een relais verbinding.
Maar de 454,9000 is dan wel de uitgang, op de 464,9000 niks te horen geweest bij mij.

Momenteel zit ik ziek thuis met rugklachten, maar zal dit setje alvast programmeren. Mocht je nog wat termen horen laat het even weten, dan denk ik met je mee.

Citaat
Verder zit er terugkomend op de 455,8100 het Evenementencomplex Venray-Oostrum op deze freq met de tq 151.4, werd gebruikt door oa verkeersregelaars.

Mooie vangst, zal eens horen als ik in de buurt ben. Ze hebben trouwens twee hallen in Oostrum, de ene zit op het nieuwe industrieterrein tegenover Cordstrap en het ander in het pand van de beruchte gesloten disko Zenith.  

Ron.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!