Auteur Topic: Babyfoon op PMR kanaal 7/8?  (gelezen 11501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Oldskool

• Gevorderd Lid
Babyfoon op PMR kanaal 7/8?
« Gepost op: 27 december 2007, 19:28:31 »
Is het mogelijk dat ik hier bij mij in de wijk een babyfoon te pakken heb op 446.0750 en 446.0875? Dit zijn bij benadering natuurlijk de PMR kanalen 7/8 (in ieder geval het dichtste bij wat mijn 9000XLT kan komen tot aan deze frequenties).

Ik hoorde in het begin van de avond wat babygeluidjes, daarnet hoorde ik een vrouw praten (op een manier alsof ze het tegen een kind had) en nu hoor ik een soort slaapmuziekje.

Het moet voor mijn gevoel haast wel een babyfoon zijn. Kan het kloppen dat er babyfoons zijn die op deze frequenties werken?
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Babyfoon op PMR kanaal 7/8?
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2007, 19:56:38 »
Dat klopt als een zwerende vinger.

Michael

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2007, 11:38:15 »
Dat klopt helemaal oldskool want in mijn gemeente (Nuenen) hoor ik ook regelmatig (vooral begin van de avond) een babyfoon op kanaal 7 van PMR.

Offline Stefan uit 8terberg

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2007, 20:42:45 »
hallo , je kan de portofoon op een VOX mode zetten zodat ie opengaat zonder in te drukken .
dat doe ik hierthuis ook voor de kids .
(en ook als ik buiten scanner wil luisteren .)

groet stefan
No Farmers , No Food

Offline NRG

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2009, 22:39:16 »
hier 24/7 babyfoon op pmr kanaal 1 zonder ctcss.
onmogelijk om hier de pmr (vertex standard vx146) te laten scannen :(
Ik snap niet dat ze dat ding 24/7 laten zenden pfff
[size=150]N[/size][size=150]R[/size][size=150]G[/size]

Offline Uncle Scrooge

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2009, 06:17:11 »
Daar kan ik over meepraten... Hier ook een babyfoon die 24/7 staat te zenden op PMR 1  :?

Denk dat hij bij mij in de straat staat. Hij komt echt glashelder binnen.

Geregeld hoor je hele privégesprekken, ruzies, visite etc. En dat in alle onwetendheid van die mensen!

Ik zal mijn babyfoon (wanneer die ooit aangeschaft gaat worden ;) ) toch echt goed selecteren op niet afluisterbaar zijn!!
[size=85]| Uniden Bearcat 800XLT @ Sirio SD1300N + Diamond X50N | Icom IC-E91 | Puxing PX-2R | Infostream Xstream 3 |[/size]

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2009, 09:10:13 »
Dan kom je waarschijnlijk met een DECT babyfoon (tot nu toe het beste tegen afluisteren) ok niet helemaal meer weg...

Ik zeg: Tertapol babyfoons!  ;):):)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline tinuske

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 17 april 2009, 14:50:08 »
kinderen opgevoed zonder gebruik van babyfoon, was vroeger heel normaal, nu zijn de "ouders", bang dat de kleine twee tellen huilt zonder dat ze het horen. laat die kinderen toch eens lekker janken is goed voor de longen

Grt Tinuske
vanuit een warme luchtballon zie je meer

commtel213  commtel205

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2009, 18:54:43 »
Ja, den jaren '30. Dat waren nog eens den waren tijden. Gekluisterd aan den buizenradio luisterend naar Radio Kootwijk, zonder afgeleid te worden door "zuigelingenphoons" in den naabijheid.

Offline Stefan uit 8terberg

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 3 juni 2009, 09:04:40 »
Citaat van: "Sebastiaan B."
Daar kan ik over meepraten... Hier ook een babyfoon die 24/7 staat te zenden op PMR 1  :?

Denk dat hij bij mij in de straat staat. Hij komt echt glashelder binnen.

Geregeld hoor je hele privégesprekken, ruzies, visite etc. En dat in alle onwetendheid van die mensen!

Ik zal mijn babyfoon (wanneer die ooit aangeschaft gaat worden ;) ) toch echt goed selecteren op niet afluisterbaar zijn!!

probeer om eens mee te praten met die mensen   :)

denk dat je er zo vanaf ben

stefan
No Farmers , No Food

Offline PDJ10

• Gevorderd Lid
    • Radio Eclips
« Reactie #10 Gepost op: 3 juni 2009, 16:45:34 »
Ik heb er ook verschillende 24 uur erop zitten her en der of signalen wat aan en uit gaan als er iets gebeurd of ligt te janken.
Van mijn kant heb ik eens gekeken op welke ctcss tonen die zitten en eens er door liggen te brullen. Sommige horen je en de meeste niet!
Ik heb eens gepeild op die zenders en gevraagd her en der waar dat signaal vanaf komt. Op een geven moment heb ik een peilzender die wat precies aangeeft waar dat signaal verstopt zit en toen aangebeld waar die zat.
Vraag ik netjes aan de mensen hebben jullie babyfoon zeggen ze ja dan liet ik hun horen aan de deur met mijn porto wat hierop te horen valt. De meeste schrokken ervan en hoever die te reiken was. Bij sommige heb ik het wat kunnen terugdringen en de meeste zijn gestopt ermee.
Ik gebruik ze het meeste voor hulpverlening met een vriend van mij maar dan zitten wij met een dcs toon. Zij ons horen maar wij hun niet!

Groetjes  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #11 Gepost op: 4 juni 2009, 18:30:55 »
Hoewel ik mij persoonlijk ook enorm stoor aan toepassingen als babyfoons, lijkt het alsof je bezit of eigendom claimt over de PMR 446 band of een enkel kanaal daarvan...

Offline NRG

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 7 juni 2009, 23:37:41 »
Citaat van: "Remon"
Hoewel ik mij persoonlijk ook enorm stoor aan toepassingen als babyfoons, lijkt het alsof je bezit of eigendom claimt over de PMR 446 band of een enkel kanaal daarvan...

Wat ik er van vind is dat ze ook rekening moeten houden met andere gebruikers op de PMR446 band.
Wie claimt er een frequentie ??? volgens mij de babyfoongebruikers als ze de frequentie 24/7 bezet houden.
De meesten doen dit wel onbewust omdat ze niet op de hoogte zijn waar hun babyfoon eigenlijk uitzend.
Ze kunnen beter op de doos van dat spul vermelden dat iedereen kan meeluisteren op deze frequentie , hopelijk zijn we er dan van verlost  ;)
[size=150]N[/size][size=150]R[/size][size=150]G[/size]

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #13 Gepost op: 8 juni 2009, 06:34:57 »
Citaat van: "NRG"
Ze kunnen beter op de doos van dat spul vermelden dat iedereen kan meeluisteren op deze frequentie , hopelijk zijn we er dan van verlost  ;)

De handel heeft er belang bij om dozen te schuiven. Dat zullen ze dus nooit doen.

Wel eens overwogen om een N- of F-machtiging te halen?

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #14 Gepost op: 8 juni 2009, 14:43:22 »
Citaat van: "NRG"
Wat ik er van vind is dat ze ook rekening moeten houden met andere gebruikers op de PMR446 band.
Wie claimt er een frequentie ??? volgens mij de babyfoongebruikers als ze de frequentie 24/7 bezet houden.
De meesten doen dit wel onbewust omdat ze niet op de hoogte zijn waar hun babyfoon eigenlijk uitzend.

Waar ik eigenlijk op doelde, is dat de door mij geciteerde zijn eigen "hulpverleningskanaal" (lees ramptoerist) op de PMR 446 band claimt en daar met flinke vermogens uit zit te zenden. Er zit daar zo'n clubje in Limbabwe met forse vermogens (50 Watt) op de LPD en PMR 446 band, die als ze dit bericht lezen, mij wellicht weer gaan stalken en bedreigen. Weet niet of de door mij geciteerde daar deel van uit maakt.