Auteur Topic: En zo kan het ook voor de pers  (gelezen 150770 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #150 Gepost op: 20 september 2008, 09:45:20 »
Na ruim een jaar persinfo in de Regio Rijnmond is er in de rest van Nederland helaas nog niets te zien.
Blijven toch maar hopen .... maar ben bang dat het niets wordt.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #151 Gepost op: 20 september 2008, 11:02:14 »
Gisteren bij een incident in Haaglanden een aantal betrokken persfotografen gesproken. Die meldden dat het landelijke systeem er zeker zal komen. De vertraging is te wijten aan het vertrek van dhr. Goudzwaard, voorzitter van de Raad van Hoofdcommissarissen van Politie, die deze kar trok. Zijn opvolger zal het reeds uitgezette beleid gaan volgen en uitvoeren. Invoering is daarom vertraagd gepland per 1-1-09, met een mogelijke uitloop naar 1-7-09. Het is bekend dat mijn regio, Haaglanden, op z'n zachtst gezegd niet staat te springen om een dergelijk systeem. Maar de persvoorlichter heeft al aangegeven dat men zich niet zal verzetten en gewoon zal meedoen. Net als alle MKA's in Nederland.

Let wel, dit is niet bevestigde informatie uit de 2de hand, maar wel van mensen die heel dicht bij het vuur zitten. Ik wilde jullie dit nieuws dan ook niet onthouden. Maar pin me er dus niet op vast, ik hoop net zo hard als jullie!
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #152 Gepost op: 20 september 2008, 11:06:39 »
Citaat van: "SteKel"
Net als alle MKA's in Nederland.

Ik begrijp hieruit dus dat dit alleen maar persvoorlichting betreft uit de ambulancekant?

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
« Reactie #153 Gepost op: 20 september 2008, 11:08:32 »
Gisteren bij een incident in Haaglanden een aantal betrokken persfotografen gesproken. Die meldden dat het landelijke systeem er zeker zal komen. De vertraging is te wijten aan het vertrek van dhr. Goudzwaard, voorzitter van de Raad van Hoofdcommissarissen van Politie, die deze kar trok. Zijn opvolger zal het reeds uitgezette beleid gaan volgen en uitvoeren. Invoering is daarom vertraagd gepland per 1-1-09, met een mogelijke uitloop naar 1-7-09. Het is bekend dat mijn regio, Haaglanden, op z'n zachtst gezegd niet staat te springen om een dergelijk systeem. Maar de persvoorlichter heeft al aangegeven dat men zich niet zal verzetten en gewoon zal meedoen. Net als alle MKA's in Nederland.

Let wel, dit is niet bevestigde informatie uit de 2de hand, maar wel van mensen die heel dicht bij het vuur zitten. Ik wilde jullie dit nieuws dan ook niet onthouden. Maar pin me er dus niet op vast, ik hoop net zo hard als jullie!

Oke we zien het dan wel verschijnen bedankt voor de info.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #154 Gepost op: 20 september 2008, 11:10:02 »
Nee, MKA's, RAC's, ik bedoel eigenlijk het Politie (meldkamer) persalarm zoals dat nu in Rotterdam-Rijnmond binnen de pilot gebeurt.

(Sorry voor de dubbelpost hieronder, maar kan niet meer verwijderen)
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #155 Gepost op: 20 september 2008, 11:10:55 »
Citaat van: "Daaf"

Ik begrijp hieruit dus dat dit alleen maar persvoorlichting betreft uit de ambulancekant?

Nee, MKA's, RAC's, ik bedoel eigenlijk het Politie (meldkamer) persalarm zoals dat nu in Rotterdam-Rijnmond binnen de pilot gebeurt.
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
    • http://www.glasservicevandijk.nl
« Reactie #156 Gepost op: 20 september 2008, 11:11:14 »
hier in friesland is de persvoorlichting heel gemoedelijk met de pers, hier sms'en ze alle pers die zich aangemeld hebben voor die lijst.
dus als dat hier ook doorgaat dan zal dat maar een lichte verandering zijn, maar wel een welkome uiteraard :P

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #157 Gepost op: 20 september 2008, 11:25:32 »

Duidelijk hoor.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #158 Gepost op: 20 september 2008, 11:30:53 »
Citaat van: "Daaf"

MKA = Meldkamer Ambulancedienst

Groeten, Peter.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #159 Gepost op: 20 september 2008, 11:32:54 »
Ja sorry, dat was mijn eigen afkorting voor meldkamer. Excuses voor de verwarring.
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Offline v-v

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #160 Gepost op: 20 september 2008, 14:26:04 »
Als alle regio's dan mee moeten gaan doen aan deze betere persalarmering, MOET het dan eigenlijk wel persé via P2000.
Kan me goed voorstellen dat men liever een lijst maakt van de opgegeven journalisten en dat deze al deze berichten via SMS toegezonden krijgen.
Heb je tenminste niet zo'n last van ramptoerisme.

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
« Reactie #161 Gepost op: 20 september 2008, 15:10:20 »
Citaat van: "v-v"
Als alle regio's dan mee moeten gaan doen aan deze betere persalarmering, MOET het dan eigenlijk wel persé via P2000.
Kan me goed voorstellen dat men liever een lijst maakt van de opgegeven journalisten en dat deze al deze berichten via SMS toegezonden krijgen.
Heb je tenminste niet zo'n last van ramptoerisme.

Denk dat als mensen toeters en bellen horen gaat men toch wel op onderzoek uit wat er aan de hand is.Ook al heeft men geen pager of internet om te zien wat er aan de hand is.Men blijft nieuwsgierig hé ;)

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #162 Gepost op: 20 september 2008, 17:50:20 »
In Rotterdam-Rijnmond hebben ze daar nu al een tijd ervaring mee en het heeft geen redenen opgeleverd om de boel af te blazen. Ik denk dat het dus allemaal wel meevalt. Ik denk zelf dat er nooit zoveel P2000 kijkers zullen zijn als er scannerluisteraars waren. Hierover is trouwens in dit topic al het nodige geschreven.
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Michael

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: 1 november 2008, 13:10:58 »
Vanaf 1 januari 2009 wordt het meldsysteem P2000 landelijk ingevoerd. Dat was de uitkomst van het overleg dat NVJ recentelijk voerde met de voorzitter van de raad van Hoofdcommissarissen van Politie. Daarbij is de toezegging gedaan dat per 1 juli het systeem in alle 26 regio’s moet draaien.

Voorafgaand aan de definitieve invoering draaide vorig jaar al de pilot P2000 in de regio Rijnmond. De presentatie van de pilot bleek een succes voor de NVJ en een aantal tevreden journalisten. Het systeem zal vanaf 1 januari gefaseerd worden ingevoerd omdat nog niet alle regio’s zijn ingericht op deze persalarmering. Er wordt een half jaar uitgetrokken voordat P2000 daadwerkelijk functioneert. Voor 1 januari 2009 ontvangt de NVJ een overzicht van de planning zodanig dat de NVJ steeds in haar achterban de ervaringen van journalisten kan peilen in de regio’s waar het systeem in gang is gezet. Voor 1 juli, als alle regio’s op het P2000-systeem zitten, is er een eindevaluatie met NVJ en de voorzitter van Hoofdcommissarissen om mogelijke verbeterpunten aan te kunnen brengen.

BRON : http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/p2000- ... efinitief/

exLid057

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: 1 november 2008, 13:17:40 »
Citaat van: "Michael"
Vanaf 1 januari 2009 wordt het meldsysteem P2000 landelijk ingevoerd. Dat was de uitkomst van het overleg dat NVJ recentelijk voerde met de voorzitter van de raad van Hoofdcommissarissen van Politie. Daarbij is de toezegging gedaan dat per 1 juli het systeem in alle 26 regio’s moet draaien.

Voorafgaand aan de definitieve invoering draaide vorig jaar al de pilot P2000 in de regio Rijnmond. De presentatie van de pilot bleek een succes voor de NVJ en een aantal tevreden journalisten. Het systeem zal vanaf 1 januari gefaseerd worden ingevoerd omdat nog niet alle regio’s zijn ingericht op deze persalarmering. Er wordt een half jaar uitgetrokken voordat P2000 daadwerkelijk functioneert. Voor 1 januari 2009 ontvangt de NVJ een overzicht van de planning zodanig dat de NVJ steeds in haar achterban de ervaringen van journalisten kan peilen in de regio’s waar het systeem in gang is gezet. Voor 1 juli, als alle regio’s op het P2000-systeem zitten, is er een eindevaluatie met NVJ en de voorzitter van Hoofdcommissarissen om mogelijke verbeterpunten aan te kunnen brengen.

BRON : http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/p2000- ... efinitief/

En nu maar hopen dat elke centralist er aan mee werkt