Hallo Jan,
Sicral klinkt goed, daar is niks mis mee, maar je bent nu wel "stoute dingen" aan het doen
Dat je s-meter meer streepjes aangeeft is normaal, maar zegt niets over de kwaliteit van het signaal.
Dus staar je daar niet blind op. Het is maar een indicatie.
Een signaal wat bij de antenne al ruisvrij binnenkomt kan ik ruisvrij versterken.
Een signaal wat al in de ruis binnenkomt kan ik niet ruisvrij versterken dus ik kan het signaal wel oppeppen maar ik versterk daar bij ook de ontvangen ruis PLUS de eigenruis van de versterker (NF-Noise Factor) stuur ik ook mee.
Ga ik daarna NOG een keer de zaak versterken, dan versterk ik het signaal, de ruis en de eigenruis van mijn 1e versterker.
Met harde signalen zul je daar weinig van merken maar bij zwakke signalen kan je dat net de das omdoen. Een zwak signaal in de ruis zal daardoor volledig "overruled" worden door de versterkte ruis en uiteindelijk hoor je alleen nog maar ruis.
Dus Jan, kijk daar voor uit met zeer zwakke signalen.
Kies een zeer zwakke transponder met continue signaal waarbij de ruis hoger is dan het signaal. Ga dan de zaak in fases erachter schakelen en kijk waar je op uitkomt. Gebruik je oren i.p.v. de S-meter.
Succes!