Bedankt voor de reakties. De ontvangst van APRS signalen zijn per stuk dan wel een moment opname
maar ik ontvang APRS signalen tijdens een overgang van Ierlang tot aan Itali ë en Griekenland.
Totaal dus wel een paar minuten. Vaak als ik de TLE file vernieuw dan klopt de tijd prima.
Ik heb zelfs bij helder weer een paar keer de ISS visueel gezien op de aangegeven tijd van Orbitron.
Maar na een paar weken blijkt er een behoorlijk tijdverschil te ontstaan.
Ham-Radio is een prachtig programma maar vrij moeilijk te gebruiken als je geen zendamateur bent
en het dus niet gekoppeld heeft aan een zend-ontvanger.
Hallo Jan,
Zo moeilijk is HRD nou ook niet hoor en het maakt niets uit of je deze wel of niet gekoppeld hebt aan je zendapparatuur. Overigens kun je dat ook met Orbitron.
Tevens zie ik dat ik ook nog een grote fout heb gemaakt. Dat krijg je als je meer trackingsprogramma's naast elkaar gebruikt.
Ik bedoelde eigenlijk het programma Satscape.
Dit gebruik ik het meeste voor mijn amateurradio om de hamsats te tracken. HRD gebruik ik hoofdzakelijk het logboek e.d. van. Zodoende mijn fout.
Bij Satscape zie je de 3D uitvoering met een aardbol met daarboven de satellieten en hun dekkingscirkel.
Real live, dus mooi te volgen. Ook zie je een kolom met alle sats in volgorde van binnen bereik komen met tijdstip van AOS en LOS.
Sorry, dat ik je op het verkeerde been gezet heb.
http://www.satscape.co.uk/main/satscape.php