Auteur Topic: diamond antenne  (gelezen 3665 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

candyman

• Gast
diamond antenne
« Gepost op: 26 november 2003, 06:07:21 »
ik heb me zo pas een bearcat ubc9000xlt aangeschaft en een diamond d130j antenne.
ik woon in een apartement op de tweede verdieping en ik heb de antenne boven mij op het platte dak staan.
ik moet zeggen dat werkt niet secht maar ik luister nogal graag naar de draadloze telefoons hier in de buurt (930.0000-932.0000ghz)
en als ik dan mijn origeneel antenne aan sluit heb ik dikwijls beter ontvangst dan met mijn antenne van 85euro is dit normaal en weet er misschiens iemand wat ik dan moet kopen om die freqenties beter te ontvangen?
het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het aan de kabel ligt het is namelijk die bij in de verpakking zat van de antenne waarschijnlijk goed kope brol.
greetings the candyman

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: diamond antenne
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2003, 08:33:54 »
Citaat van: "candyman"
ik heb me zo pas een bearcat ubc9000xlt aangeschaft en een diamond d130j antenne.

ik moet zeggen dat werkt niet slecht maar ik luister nogal graag naar de draadloze telefoons hier in de buurt (930.0000-932.0000ghz)
en als ik dan mijn origeneel antenne aan sluit heb ik dikwijls beter ontvangst dan met mijn antenne van 85euro is dit normaal en weet er misschiens iemand wat ik dan moet kopen om die freqenties beter te ontvangen?
het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het aan de kabel ligt het is namelijk die bij in de verpakking zat van de antenne waarschijnlijk goed kope brol.

Hoe hoger de frequentie, hoe groter de verliezen. Aangezien jij graag naar 900 MHz luistert zou ik zeker geen dunne kabel (RG58) gebruiken, dat geeft veel te veel verlies. Ik zou dan eerder kiezen voor RG213 en bij grotere lengtes Aircom of H100.
Ook de connectoren spelen een grote rol. Je hebt goedkope connectoren en duurdere connectoren. Als je de verschillende connectoren bekijkt, dan zie je meteen een kwaliteitsverschil en daar betaal je natuurlijk ook voor. Ook speelt een deugdelijke montage van deze connectoren op hogere frequenties een grotere rol.

Groeten, Peter.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2003, 12:58:54 »
Als die antenne toevallig een Diamond is dan heb je zoal slecht ontvangst in de UHF. Door hun afmetingen zijn ze het meest geschikt voor VHF (50 - 200 MHz) en heb je voor UHF een andere antenne nodig. Zeker wanneer je boven de 500 MHz komt.

candyman

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2003, 13:21:17 »
weet er dan iamand wat voor antenne ik het best zou kopen?
alvast bedankt voor jullie snelle reactie.
en bij deze TE KOOP antenne diamond d130j één week oud. (belgie)

Offline com306

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2004, 00:31:13 »
Hoi,

De d130j is toch de versie met een N-connector zeker hé?
Heb je een ideetje van de prijs? Of waar kan ik er 1 krijgen, liefst regio waasland?
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB