Auteur Topic: PMR 446 Mhz.  (gelezen 3198 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Michael

• Gast
PMR 446 Mhz.
« Gepost op: 5 juli 2007, 23:20:20 »
Op die nieuwe PMR 446 Mhz. Frequentie's (ik dacht voorheen Entropia) hoor je daar regelmatig iets op. Graag jullie ervaringen uit Nederland (ook graag de PMR 446 Mhz. Frequentie's uit Eindhoven) want ik luister regelmatig naar die genoemde frequentie's maar hoor vaak alleen die irritante riedeltjes (of hoe je het ook mag noemen) maar niet echt communicatie.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PMR 446 Mhz.
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2007, 23:22:11 »
Citaat van: "Michael"
Op die nieuwe PMR 446 Mhz. Frequentie's (ik dacht voorheen Entropia)

:?

Gert Jan

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2007, 23:23:13 »
Citaat van: "Michael"
Op die nieuwe PMR 446 Mhz. Frequentie's (ik dacht voorheen Entropia) hoor je daar regelmatig iets op. Graag jullie ervaringen uit Nederland (ook graag de PMR 446 Mhz. Frequentie's uit Eindhoven) want ik luister regelmatig naar die genoemde frequentie's maar hoor vaak alleen die irritante riedeltjes (of hoe je het ook mag noemen) maar niet echt communicatie.

http://www.pmrforum.nl

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2007, 11:06:49 »
Volgens mij is er nooit enige relatie geweest tussen Entropia en de huidige PMR446 frequenties.
Groet,
Leen

Offline JeroenvSchaik

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2007, 12:38:21 »
inderdaad PMR446 en entropia staan los van elkaar....doet er verder niet toe.

Maar het klopt dat PMR446 zo hier en daar ook voor communicatie gebruikt wordt.
Zo hebben wij hier achter de wijk een torenhoge flat staan met daarnaast een kantoor (hou me even tegoede wat voor kantoor dat is) en daar gebruiken ze ook PMR portos voor een en ander.
Laatst zat ik op zolder en sloeg mijn portotje aan..... ik dacht "ik probeer gewoon of ze er een tooncode op hebben zitten".....niet dus.
Vervolgens ging die gast gezellig tegen me aan zitten praten  :)

Over van hoe of wat en of hoe of dat ik terug kon praten, en dat ie niet wist dat dit een open systeem was enz enz.
Toen heb ik hem nog even doorverwezen naar het pmr forum.
Of hij er iets mee gedaan heeft weet ik niet, maar hij vond het wel leuk dat hij er iets meer over te weten kwam.