Auteur Topic: Radioreference  (gelezen 3489 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

PreventieRMA

• Gast
Radioreference
« Gepost op: 19 juni 2007, 09:02:07 »
Ik weet niet of iemand deze website al eens had gezien, maar kunnen wij als scannerforum deze website niet voeden met frequenties ?
Of is er al soortgelijk in Nederland online (behalve aardbaan)

http://www.radioreference.com/modules.php?name=RR/

Ik hoor graag van jullie !

PS: het gaat over frequenties, maar snap het ook als het hier niet thuis hoort. Dan graag verplaatsen  :)

Offline Hutch

• Top Lid
Re: Radioreference
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2007, 14:43:01 »
Een webiste voeden.. weet niet

Meneer Beck hier op dit forum
heeft meestal goede voeding in boekformaat
en daar kom je ook ver mee

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2007, 15:21:39 »
Bekende website, de VS is groot waardoor er ook veel luisteraars zijn, maar een freqlijst voor Nederland kun je beter zelf beheren. Johan doet dat prima, dus we hebben het al. Een online database zou mooi zijn, maar dan weet ik wel wie het werk doen...

Erg veel werk om het goed en gecontroleerd te doen, als een ieder het voor zijn eigen regio doet in een eigen database en het ontsluit via XML kunnen we aan één standaard werken en wordt het werk verdeeld, dan nog is het moeilijk om heel Nederland dekkend te krijgen...en wat hebben die Amerikanen eraan... Google weet al zoveel  :?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline CpKurk

• Beginnend Lid
  • **
    • http://frn.nederchat.net
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2007, 17:59:41 »
Vindt het een goed idee. Persoonlijk vindt ik het voeden van een boek erg achterhaald. Op het moment dat het boek bij de drukker ligt is een percentage van de frequenties al weer niet meer correct. Een website is veel makkelijker bij te houden. Wanneer er dan iets wijzigd dan is dit direct zichtbaar. Zo houd je de boel actueel. De vraag is echter in hoeverre de frequenties ook daadwerkelijk correct zijn. Regelmatig zie ik mensen frequenties posten en zeggen 'dat hoort bij dit of dat' terwijl het niet klopt... Dat soort fouten kom je dan dus zeker te weten ook tegen op zo'n website.
Mvg Dennis, GM380, UBC9000XLT, AR8200 MK1, div. Condors , GP300, GP320, GP340, MTS2000, TK3101, IC-F22SR, Sirio SD1300-N

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2007, 19:42:34 »
In de software voor de USC230XLT, ARC230, zit ook een verwijzing naar RadioReference:

Wellicht is de scanner via die link te vullen met frequenties.