Auteur Topic: Frequentielijst Amsterdam Airport Schiphol  (gelezen 460083 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: Frequentielijst Amsterdam Airport Schiphol
« Reactie #180 Gepost op: 29 augustus 2009, 12:04:15 »
Citaat van: "erwin33"
Verder de freq. van de marrachausee.

De Marechaussee werkt met C2000.

Offline freaky33

• Gevorderd Lid
« Reactie #181 Gepost op: 29 augustus 2009, 12:20:37 »
En de andere freq.?

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #182 Gepost op: 29 augustus 2009, 15:24:39 »
Citaat van: "erwin33"
En de andere freq.?

Kijk op pagina 1 van dit topic daar staan de freq`s van schiphol die men daar gebruikt en bekent zijn. ;)

Offline freaky33

• Gevorderd Lid
« Reactie #183 Gepost op: 31 augustus 2009, 16:29:51 »
Ik meen mij te herinneren uit een oud frequentietabel dat de frequenties voor het grond personeel met 450. ofzoiets begon?

Offline Ivo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #184 Gepost op: 17 september 2009, 09:43:52 »
Beveiliging en grond communiceert nagenoeg allemaal via DTRS.

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #185 Gepost op: 3 oktober 2009, 10:48:48 »
Ik was even op schiphol en heb de close call laten lopen. ik ving
423.6000, 424.1375 als gesprekskanalen en 424.3437 als dat kanaal. Ik heb de close call aangezet in de treintunnel en ook weer uitgeschakeld toen ik na een half uurtje weer de tunnel in dook. In de tussentijd ben ik alleen in het stationsgebouw geweest.

Spoorfan

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #186 Gepost op: 3 oktober 2009, 11:12:47 »
Citaat van: "spoorfan"
423.6000, 424.1375 als gesprekskanalen en 424.3437 als dat kanaal. Ik heb de close call aangezet in de treintunnel en ook weer uitgeschakeld toen ik na een half uurtje weer de tunnel in dook. In de tussentijd ben ik alleen in het stationsgebouw geweest.

Spoorfan

Hebben ze daar een eigen Entropia netje ?. Dacht dat daar alles bijna digitaal zat.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #187 Gepost op: 3 oktober 2009, 15:46:35 »
Citaat van: "Alwin"
Citaat van: "spoorfan"

Spoorfan

Hebben ze daar een eigen Entropia netje ?. Dacht dat daar alles bijna digitaal zat.

Schiphol heeft een Entropianet. Het digitale DTRS net is er ook nog, waar nagenoeg alle gebruikers ook op zitten.

Offline fopneus

• Gevorderd Lid
    • Aviation Digital fotografie
« Reactie #188 Gepost op: 8 november 2009, 14:54:08 »
Heeft toevallig ook iemand de frequentie van de LVNL bewaking? Onze bewaking loopt met GP360 porto's, die ook door de BHV in gebruik zijn bij een voorval/ongeluk. Op de porto's zelf staat niets, de bewaking wist er helemaal niets van te vertellen behalve "Die zijn VHF, ow nee, misschien toch wel UHF"
We hebben volgens de bewaking steunzenders in het gebouw staan om zowel binnen op "zaal" als in de parkeergarage nog dekking te hebben, dus of dit duplex of simplex is durf ik niet te zeggen.
Iemand die toevallig op Schiphol-Oost bij de LVNL met close-call scanner wat oppikt, ik hoor het graag.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #189 Gepost op: 8 november 2009, 15:16:21 »
Citaat van: "fopneus"
Heeft toevallig ook iemand de frequentie van de LVNL bewaking? Onze bewaking loopt met GP360 porto's, die ook door de BHV in gebruik zijn bij een voorval/ongeluk. Op de porto's zelf staat niets, de bewaking wist er helemaal niets van te vertellen behalve "Die zijn VHF, ow nee, misschien toch wel UHF"
We hebben volgens de bewaking steunzenders in het gebouw staan om zowel binnen op "zaal" als in de parkeergarage nog dekking te hebben, dus of dit duplex of simplex is durf ik niet te zeggen.
Iemand die toevallig op Schiphol-Oost bij de LVNL met close-call scanner wat oppikt, ik hoor het graag.

Interessant dit Rene! Ik vermoed dat dat dan wel in de 450/460 range zal vallen, of misschien wel in de 448/449 band aangezien jullie TD daar ook zit. We gaan eens even zoeken.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #190 Gepost op: 8 november 2009, 15:24:26 »
Citaat van: "fopneus"

Check eens bij je collega [..]  die had 'm destijds in zijn amateurportofoon geprogrammeerd.

Edit: the names have been deleted to protect the innocent

Offline fopneus

• Gevorderd Lid
    • Aviation Digital fotografie
« Reactie #191 Gepost op: 8 november 2009, 20:16:56 »
Citaat van: "Discriminator"
Check eens bij je collega **** van **** , die had 'm destijds in zijn amateurportofoon geprogrammeerd.

***** van de **** .... dat wordt zoeken dan ;) Ik ken alleen mijn directe collega's, érg he  :)
Het is wel UHF in ieder geval, een bewaker had het erover "dat die oude brandweer portofoons toch niet lekker werkten in de parkeergarage", waaruit ik concludeer dat die dus VHF geweest "moeten" zijn!

EDIT: naam gewijzigd op verzoek.
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #192 Gepost op: 27 december 2009, 05:59:29 »
Vanmorgen in de trein op weg naar het werk nog even zitten luisteren. In de Schipholtunnel is de ontvangst zo goed als minimaal dus als je dan wat hoort moet het wel dichtbij zijn. Half slaperig nog pikte ik wat op met een hard signaal op 455.7500 met tq 94.8. De trein stond stil langs het perron dus ik denk dat het iets op Plaza is geweest.

Offline steffiem

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #193 Gepost op: 7 januari 2010, 10:10:00 »
Op deze 2 frequenties krijg ik een andere TQ te zien dan wat staat op de lijst op de eerste pagina van deze post. Ik weet niet of het iets toevoegd, maar ik dacht ik meld het even... ;)

461.2125 KLM De-icing 4e Remote (controleurs en trumps) (91.5)
Gevonden TQ 136.5

461.2500 KLM De-icing “Snowdesk” (remote posities) (kanaal 20) (91.5)
Gevonden TQ 82.5
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #194 Gepost op: 7 januari 2010, 10:28:57 »
Citaat van: "steffiem"
Op deze 2 frequenties krijg ik een andere TQ te zien dan wat staat op de lijst op de eerste pagina van deze post. Ik weet niet of het iets toevoegd, maar ik dacht ik meld het even... ;)

461.2125 KLM De-icing 4e Remote (controleurs en trumps) (91.5)
Gevonden TQ 136.5

461.2500 KLM De-icing “Snowdesk” (remote posities) (kanaal 20) (91.5)
Gevonden TQ 82.5

Goed dat je het meldt.
Dat was mij ook opgevallen. het lijkt wel of ze ieder seizoen TQ's veranderen van bepaalde kanalen. Die van 461.2500 heb ik laatst ook al moeten aanpassen omdat dat 82.5 Hz geworden was. Denk dat ik de TQ's maar weghaal.