Auteur Topic: C2000 update Amsterdam  (gelezen 94220 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1302
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #210 Gepost op: 1 oktober 2007, 20:58:39 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Ik stond eerder op het punt met een stuk RG213 om m'n nek van de dichtstbijzijnde C2-paal af te springen, maar goed er zijn ergere zaken in deze wereld (excuses voor deze wat morbide humor :oops: )

Zolang je maar geen mast in miijn wijk neemt :)

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #211 Gepost op: 1 oktober 2007, 21:30:13 »
Juistwel Ron,


dan komt 112-almere.nl ook weer eens met intresant nieuws
Groet,
Stephan

Offline Spacecake

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
    • http://www.code-alpha.com
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #212 Gepost op: 2 oktober 2007, 12:45:58 »
Citaat van: "Johan Beck"
En nu op Q-Music een interview met Cockie Toorenspits hierover.

En die staat nu online: http://www.q-music.nl/data/media/db_audio/592.mp3

(Volgens anderen klinkt de opname wel heel erg op die van mij...)

Offline dennis

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 468
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #213 Gepost op: 2 oktober 2007, 16:04:24 »
Nu op de 467.0700 twee bewakers die een autokraker achtervolgen op de Spaklerweg.
Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2152
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #214 Gepost op: 2 oktober 2007, 17:04:11 »
Citaat van: "dennis"
Nu op de 467.0700 twee bewakers die een autokraker achtervolgen op de Spaklerweg.

Wat een zielig gedoe allemaal zeg!!! Eerst die "piraten" op de districtskanalen en nu dit weer op de algemene.

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #215 Gepost op: 2 oktober 2007, 17:39:52 »
het kan aan mij liggen hoor maar ik hoor helemaal niks meer op de algemene
Groet,
Stephan

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #216 Gepost op: 2 oktober 2007, 21:33:48 »
RPAA heeft ook nog iets gepubliceerd.... http://www.politie-amsterdam-amstelland ... fm?id=6854 en als je het in jouw stad echt niet meer om te houden bent kan je nog altijd solliciteren.... http://www.politie-amsterdam-amstelland ... .php?id=22
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #217 Gepost op: 2 oktober 2007, 23:40:50 »
Hoe kun je gebruik maken van dit z.g.n. 'persalarmsysteem'?

Offline Mars/M [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #218 Gepost op: 2 oktober 2007, 23:44:07 »
Citaat
RPAA heeft ook nog iets gepubliceerd.... http://www.politie-amsterdam-amstelland ... fm?id=6854

Van die site van de politie:
"Ik lees net het bericht dat het per 1 oktober ophoudt op de scanner, wat ik echt ontzettend jammer vind. Ik luister al zo'n beetje vanaf 1990 elke dag trouw naar jullie. Wat ga ik nu missen? In ieder geval de gezelligheid en de saamhorigheid. Maar vooral 5 december, de dag dat jullie rijmen. Dat was echt de fijnste, leukste en gezelligste dag op de scanner. […] Ik wilde alleen even kwijt dat ik iedereen waar ik 17 jaar naar heb mogen luisteren best ga missen. […] Mensen van de meldkamer: ik stop nu met dit mailtje, kan ik nog even lekker naast de scanner zitten met een lekker bakkie troost. Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor het luisterplezier… Bedankt."

Misschien ben ik een zeikerd hoor en ik zal niet ontkennen dat scannerluisteren interessant kan zijn en een leuke hobby, maar hoe kun je nu eigenlijk zeggen dat het "gezellig" is om naar de politie te luisteren. Het merendeel van de berichten gaat over een bak ellende die andere mensen overkomt: een vrouw met een dochtertje van 3 zit bekneld in haar auto, een prostituee op de Wallen is helemaal in elkaar gerost, een winkelier van een avondwinkel is doodgeschoten, etc. etc..
'Hè gezellig een aanrijding met beknelling, ik schenk nog even een bakkie koffie in en ik doe er ook een lekker bokkepootje bij'.
En dan: 'bedankt voor al die jaren luisterplezier',
alsof de politie een willekeurig radioprogramma is. Wake up, die mensen doen hun werk en waren er echt niet op uit om scannerluisteraars te vermaken.
Ik kan dit soort reacties alleen maar sneu vinden.

vr.gr.
Mars

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
eens
« Reactie #219 Gepost op: 3 oktober 2007, 11:15:51 »
Mars,

Kort maar krachtig.
Helemaal mee eens
Meeluisteren qua hobby ala, maar gezellig......
En iedereen maar denken dat de dienders/hulpverleners en centralisten het vreselijk vinden. Het is mijn/ons werk en ik denk echt niet iedere keer als ik het voetpendaal indruk van: "Is even kijken wie ik nu weer een prettige dag kan bezorgen in scannerland". Nogmaals ik kan begrijpen dat het stil wordt, maar alles is ook wel een tikkeltje gedramatiseerd.

paul19622

  • Gast
Re: eens
« Reactie #220 Gepost op: 3 oktober 2007, 14:47:38 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Mars,

Kort maar krachtig.
Helemaal mee eens
Meeluisteren qua hobby ala, maar gezellig......
En iedereen maar denken dat de dienders/hulpverleners en centralisten het vreselijk vinden. Het is mijn/ons werk en ik denk echt niet iedere keer als ik het voetpendaal indruk van: "Is even kijken wie ik nu weer een prettige dag kan bezorgen in scannerland". Nogmaals ik kan begrijpen dat het stil wordt, maar alles is ook wel een tikkeltje gedramatiseerd.

Hou er wel rekening mee dat er ook veel mensen waren die zeer aan hun scanner en de berichten gehecht waren. Kijk naar de mensen die aan bed gekluisterd zijn, zieke ik noem maar een voorbeeld. Gedramatiseerd wil ik het niet noemen maar hou er wel rekening mee dat de politie met het wegvallen van de (scanner) luisteraar een goede bron van informatie kwijt is bij het oplossen van een misdaad o.i.d. een beroep op de luisteraar of andere doen kan immers niet meer. Ik zeg het nogmaals de heren en de dames komen er vanzelf nog weleens een keer achter vroeg of laat maar ze zullen nog weleens aan ons terug denken.

http://scanner.favorietje.nl/
http://www.everyoneweb.com/favorietjefrequenties/

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1999
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #221 Gepost op: 3 oktober 2007, 16:02:30 »
Waar ik me eigen aan stoor in de berichtgeving van de Amsterdamse media, is dat ze diverse malen het volgende citaat gebruiken: "De politiescanner is uit de lucht"

Ten eerste zat er geen scanner in de lucht, maar haalde de scanner de berichtgeving uit de lucht.

Ten tweede suggereren ze in mijn ogen dat de berichtgeving bestemd is voor scannerluisteraars...

Okay, misschien een beetje mierenn**ken van mij, maar volgens mij zijn of waren we gewoon meeluisteraars en geen luisteraars.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1302
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #222 Gepost op: 3 oktober 2007, 18:02:56 »
De media maakt er altijd een eigen vehaal van.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7568
  • PE1RFR
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #223 Gepost op: 3 oktober 2007, 18:40:52 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Zelfs over het Alex90 netwerk met een roepnummer wat hij ooit eens tijdens een stage mocht gebruiken.
Ik hoor nog steeds de twijfel in de stem van de centralist toen daar al brommend en krakend Peter H. zich inmeldde.

Een stage..LOL... Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens stage heb gelopen, maar zo ontdek ik via anderen toch nog meer over mezelf...
En ja inderdaad Alex-90, dat kan ik niet ontkennen, daar heb ik zelfs opnames van. Ik hoor geen twijfelende centralist, wel een die mij nota bene bij mijn voornaam noemt. Tsja, zeg het maar...

Ik ben de laatste die dit soort zaken gaat ontkennen, maar als men mijn woorden niet goed begrijpt en vervolgens net zo kinderachtig gaat doen als de "piraten" in/om Amsterdam doen, dan houdt het wat mij betreft op hoor...

Groeten, Peter.

Offline Ivo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 75
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #224 Gepost op: 3 oktober 2007, 20:22:46 »
Citaat van: "RonAlmere"
De media maakt er altijd een eigen vehaal van.

Net als een politiewoordvoerder ;)

Maar even ontopic, dat er minder zaken opgelost zouden worden door de komst van c2000 is natuurlijk een nobele gedachte, maar de cijfers van de regio's die al lang op c2000 zitten laten dat niet zien in ieder geval.
De andere kant op daarintegen, door C2000 kunnen hulpverleners efficienter    communiceren tijdens rampen, hetgeen mensenlevens kan schelen.
Verder zal een inbreker met een scanner in zijn binnenzak niet meer doodleuk via de meldkamer te horen krijgen dat ie weg moet wezen.
Dus hoewel het einde van een leuke hobby en een bepaalde voorziening in je nieuwsgierigheid (in mijn geval) is C2000 een hele logische stap voorwaarts.