Auteur Topic: shipplotter  (gelezen 80085 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
Re: shipplotter
« Reactie #150 Gepost op: 5 december 2007, 00:01:17 »
Vreemd......

welke ShareID staat er dan bij de schepen die wel bij u in beeld komen?
Ik zal er straks (ik ben nu op het werk) nog eens goed naar kijken en Shipplotter opnieuw opstarten, misschien help dat.

Laat maar even via een PB weten of de problemen blijven bestaan nadat ik de boel gereset heb (ongeveer 8:30).

Groet,

Bas
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #151 Gepost op: 5 december 2007, 00:04:55 »
Citaat van: "Bass"
welke ShareID staat er dan bij de schepen die wel bij u in beeld komen?

De ID is f0. En zeg maar jij hoor  ;)

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
« Reactie #152 Gepost op: 5 december 2007, 00:15:20 »
Citaat van: "Johan Beck"
De ID is f0. En zeg maar jij hoor  ;)

Volgens mij is dat mijn ShareID (weet ik niet eens uit mijn hoofd  :oops: ). Ik ga er gelijk naar kijken als ik thuis ben!

Groet,

Bas
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
« Reactie #153 Gepost op: 5 december 2007, 20:38:38 »
Ik heb Shipplotter gereset en de instellingen gecontroleerd. Volgens mij zou het allemaal moeten werken. Zijn er nog steeds problemen met sharing?

Groet,

Bas

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #154 Gepost op: 6 december 2007, 07:07:31 »
Op Shipplotter zie ik nu in Harlingen;
Valentijn, White Dolphin, Zeezand_express en de Emma.

Die zie ik ook bij jou en dan ook nog eens de Clipper Sund, Beluga Skysails, Asiatic, Coastal Worker, Bor, Jerome H en de Asterias.

Ik denk eerder dat er bij de server van Shipplotter misschien iets niet goed is of zo.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #155 Gepost op: 9 december 2007, 19:26:56 »
Citaat van: "juniusnld"
Er zijn door vele techneuten diverse pogingen gedaan om die ballonetjes te vervangen door iets anders b.v. bootjes. Dit is ook wel gelukt maar de scripts die dan ontstaan maken dat shipplotter in combinatie met Google Maps zeer traag ( onwerkbaar) wordt.

Zoiets als dit in Google Earth;

Offline Scannernet.nl

• Gevorderd Lid
    • Scannernet.nl
« Reactie #156 Gepost op: 9 december 2007, 19:41:15 »
Bvenstaande zou wel een mooie oplossing zijn voor Shipplotter Google Maps. Maar ja, als het er allemaal een stuklangzame van wordt, dan schiet het ook niet echt op...

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #157 Gepost op: 2 januari 2008, 16:10:08 »
Op het Kustvaartforum vond ik een artikel over AIS.
viewtopic.php?f=28&t=13157

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #158 Gepost op: 22 mei 2008, 11:53:15 »
Tegenwoordig is er een nieuwe site waar je de data van Shipplotter naar toe kan uploaden.
http://www.siitech.com/
Plaatjes met schepen zijn dan te zien via http://www.siitech.net/VTSLite/AView.aspx
Ik ben er echter achtergekomen dat wanneer je dat doet, je data naar de server van Shipplotter zelf verloren gaat.
Ik kreeg namelijk een berichtje van iemand uit Castricum die in Shipplotter maar 2 schepen hier in de IJmond zag terwijl dat er normaal gesproken veel meer zijn. Toen ben ik gestopt met uplaoden naar www.siitech.com en was in Shipplotter weer alles afkomstig van mij te zien. De persoon die vanaf Terschelling zijn data verstuurd naar Shipplotter doet dat ook naar www.siitech.com . Als je daar kijkt bij NL-Terschelling dan zijn de nodige schepen te zien, kijk je in Shipplotter zelf bij Terschelling dan zie ik maar 2 of 3 schepen. Om te uploaden naar www.siitech.com moest er een stukje software geinstalleerd worden. Als ik dat had gestart zag ik in Shipplotter links onderin ook steeds een error melding. Nu ik gestopt ben met dat programma is de error melding verdwenen. Kennelijk is er dus iets wat een conflict veroorzaakt.

Offline jomaco

• Gevorderd Lid
« Reactie #159 Gepost op: 23 mei 2008, 12:33:26 »
Siitech is daarbij ook nog commercieel, aan de door jou ge-uploade data wordt door hun geld verdient...

Je geeft je SP code aan hun, waar die dan ev. verder terecht komt heb jij geen zicht meer op;
als die code daarna illegaal gebruikt wordt, wordt jouw account (updates, share deelname e.d.)
door de eigenaar van Shipplotter, terecht, gewist!

Door vrijwel eenieder is zelf een Shipplotter/GoogleMaps pagina in elkaar te sleutelen,
even handleiding goed doornemen, wat experimenteren is wel vereist, maar kost niet echt veel moeite!

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #160 Gepost op: 23 mei 2008, 12:40:57 »
Citaat van: "jomaco"
Siitech is daarbij ook nog commercieel, aan de door jou ge-uploade data wordt door hun geld verdient...

Je geeft je SP code aan hun, waar die dan ev. verder terecht komt heb jij geen zicht meer op;

Aan Siitech heb ik niets op hoeven geven hoor. De site is ook gewoon in realtime door anderen te bekijken zonder dat je je hoeft te registeren. Ik denk dat jij in de war bent met Vesseltracker.

Offline titigti

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #161 Gepost op: 23 mei 2008, 13:00:14 »
Ook airnavsystems komt zeer binnenkort uit met software, database inclusief 120.000 schepen. en net als ze ook al met de
airnav radarbox doen komt er ook een netwerk share optie.

Op het forum kun je al wat screenshots zien.

http://www.airnavsystems.com/forum/index.php?board=7.0

http://airnavsystems.com/ShipTrax/index.html

ben zelf ook wat aan het stoeien met google maps en shipplotter geweest:

http://www.titigti.com/ais
http://www.liveais.nl

Groeten,
Etienne
800XLT 785XLT 3500XLT 3600 XLT PRO-2006 X50N D777 X130 Log-Per Jup6.8 Shipplotter ID: eT  AirNav Radarbox

Offline jomaco

• Gevorderd Lid
« Reactie #162 Gepost op: 24 mei 2008, 13:48:17 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "jomaco"

Aan Siitech heb ik niets op hoeven geven hoor. De site is ook gewoon in realtime door anderen te bekijken zonder dat je je hoeft te registeren. Ik denk dat jij in de war bent met Vesseltracker.

Nee hoor, ik ben niet in de war; ik ging er van uit dat je deed uploaden naar Siitech..

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #163 Gepost op: 24 mei 2008, 16:21:26 »
Dat uploaden deed ik dan ook naar Siitecht, maar om mijn reg is nooit door hun gevraagd.
Als je wilt uploaden bij Vesseltracker moet je wel je reg van SP doorgeven. Heel vreemd, geen idee waarom dat is.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #164 Gepost op: 27 mei 2008, 12:44:59 »
Na wat spelen met de instellingen en dergelijke is mijn data nu voor iedereen weer zichtbaar in Shipplotter en op Siitech.
http://www.siitech.net/VTSLite/AView.aspx en selecteer NL-IJmuiden.